Stránka 1 z 1

Wartburg 353, r.v. 1968 -řazení zpátečky

Napsal: sob kvě 31, 2014 13:38
od Tomas100
mam řazení u volantu a nemůžu najít polohu zpátečky, poradí mi tu někdo?

Re: Wartburg 353, r.v. 1968 -řazení zpátečky

Napsal: sob kvě 31, 2014 13:41
od radek mb
Řekl bych od sebe zatlačit a dolů, jako u Trabanta.

Re: Wartburg 353, r.v. 1968 -řazení zpátečky

Napsal: sob kvě 31, 2014 13:45
od Jelen
http://www.w353.cz/ijizda.html
Páka se musí jakoby vytáhnout. Zhruba ve 2/3 stránky, po ukázání myší na obrázek to názorně ukáže. A není to jako u trabanta, ale přesně naopak.

Re: Wartburg 353, r.v. 1968 -řazení zpátečky

Napsal: sob kvě 31, 2014 13:47
od radek mb
Tím pádem můj příspěvek je mimo.

Re: Wartburg 353, r.v. 1968 -řazení zpátečky

Napsal: sob kvě 31, 2014 19:13
od Marťas
Otázka už je zodpovězena, tak snad nebude vadit, když se také zeptám na něco z článku.
Zaujal mne tento odstavec:
"Jednoznačnou výhodou Wartburgů je jejich snadná startovatelnost i za největších mrazů. Na rozdíl od jiných vozů jim k tomu stačí dobrý technický stav a malý trik, který spočívá v nasátí nadměrného množství směsi do válců před zastavením motoru ještě za tepla. Dělá se to tak, že po příjezdu na stanoviště, kde předpokládáme delší pobyt, např. přes noc, před vypnutím zapalování krátce přidáme plyn, vytáhneme a držíme táhlo přívěry vzduchu nebo sytiče a vypneme zapalování. Důležité je si uvědomit, že tím jsme motor tzv. přechlastali a v následujících několika hodinách, dokud bude motor zahřátý, nastartujeme jen stěží. O to snadněji to ale půjde ráno třeba při -20°C."

Je tohle praktikovatelné i u čtyřtaktu?

Re: Wartburg 353, r.v. 1968 -řazení zpátečky

Napsal: sob kvě 31, 2014 19:17
od Veteranista
Proveditelné ano, ale smývá olej ze stěn válců

Re: Wartburg 353, r.v. 1968 -řazení zpátečky

Napsal: sob kvě 31, 2014 19:33
od Křečík Barbuška
Řekl bych, že nelze neb u čtyřtaktu ti takto předchystaná směs steče pod píst kde je již "dobrá" akorát k ředění oleje. Zatímco u dvoutaktu je pod pístem předchystaná již z principu funkce motoru.

Re: Wartburg 353, r.v. 1968 -řazení zpátečky

Napsal: sob kvě 31, 2014 19:49
od Mičun
Já takto stopoval Wartburga vždy a chodil, jako hodinky. A staří pánové takovéto stopování doporučovali i před delším odstavením, neb se motor řádně promazal/konzervoval... :)

Tomas100: ještě bych se zeptal. Wartburg je v originálním stavu z roku 1968? To může být celkem vzácnost. Prohozené zpátečky, velká mřížka na haupně, bílý interier. Je to auto k světu?

Re: Wartburg 353, r.v. 1968 -řazení zpátečky

Napsal: sob kvě 31, 2014 20:40
od Jelen
Já takto stopuju motorku a musím říct, že pak vždy lépe nastartuje. K-L má pravdu, u 4taktu by ti to bylo úplně k ničemu.

Re: Wartburg 353, r.v. 1968 -řazení zpátečky

Napsal: ned čer 01, 2014 11:29
od Marek
Nejen že k ničemu, ale škodí to. Pozor na to - přesně, jak bylo zmíněno. Pokud ve spalovacím prostoru zbyde více než nezbytné množství paliva, toto se má snahu dostat do prostoru pod píst a likviduje olej. Nebezpečné je to zejména, používá-li se vůz na krátké vzdálenosti.