Leštěnka
Napsal: pon kvě 19, 2014 19:46
Tady pokračuju téma, které jsem nakousnul v "modrém Valentýnovi" ohledně leštění karoserie. http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 00#p390296
Druhý týden leštím karoserii, kterou jsem naposledy ošetřoval před rokem na jaře příšerným Turtle Wax s teflonem. http://www.zbozi.cz/vyrobek/turtle-wax- ... em-500-ml/
Takhle to vypadá po roce od leštění. Už jsem v loni neměl sílu ošetřit karoserii před zimou.
Lak byl tak nehezky zoxidovaný. Použil jsem http://autokosmetika.hledejceny.cz/colo ... ovac-laku/ Na netu jsem zjistil, že už se ale nedělá. Co je aspoň trochu dobrý, to se nedělá. Očištění s ním bylo poměrně optimální. Ale vůbec mi to nevadí že se už nedělá, protože po tom co mi provedl Turtle Wax s teflonem (krátký efekt ošetření 2-3 týdny po naleštění) změním určitě firmu i na oživovač a budu hledat lepší výrobek.
Turtle Wax - tvrdý vosk v tmavě zeleném obalu už taky nepoužiju. Mám skoro plné balení. http://www.nissanclub.cz/graphics/msgbo ... .htmlx.jpg Tohle je jen podobné balení. Taky jsem ho na netu už nenašel. Je to jen průhledná řídká vodička. Po jejím nanesení se i na naleštěném laku sníží lesk. V loni jsme ho zkoušel a místa ošetřená předtím Turtlem Wax s teflonem částečně ztratí po nanesení tvrdého vosku lesk okamžitě. Předem neošetřená Turtlem s teflonem mají stejný výsledek se snížením lesku. Ani v jednom případě to nechrání lépe. Půlka kapoty byla ošetřená první verzí, druhá půlka kapoty druhou verzí. Obojí vypadá po roce bídně a není poznat, která část byla ošetřená čím - ani jedna část kapoty není odlišná. Ono to vlastně nebylo poznat ani bezprostředně po nanesení. A ošetření kdy přestává odpuzovat vodu zmizelo také po zhruba 3 týdnech od ošetření. Skoro bych se nebál mluvit u tvrdého vosku Turtle Wax na téma velký podvod.
Leštěnka od Valma měla podobně mizernou trvanlivost jako Turtle Wax s teflonem. Po 3 týdnech ztrácela vodoodpudivý účinek. Použil jsem ten první na fotce vlevo "Speed shine" stál o 70 Kč méně než Turtle wax. http://www.steico.gr/1318C8D0.el.aspx Teď na novém balení asi vím proč http://www.valma.cz/ . Používají stejné obaly, kopírují design předchozích želvích produktů. Že by ve skutečnosti stejný výrobce ?
Bylo potřeba vzít 2x po sobě leštěnkou na starý laky (tou želvou). Bohužel jsem se na 2 hranách už proleštil na základovou barvu. Proto nesnáším Turtle wax s teflonem, že nedostatečně chrání a příliš často se musí používat leštěnka na staré laky!
Pak jsem použil na konečné ošetření mě známý B2000. Nakonec se mi ho na radu tady v diskuzi podařilo sehnat zde: http://www.tarte.cz/b2000.php Nemají sice nic moc stránky, ale ochotně leštěnku zašlou i na dobírku. Leštěno 2x po sobě B2000.
(Zkušebně jsem dělal 1x na starý laky a 1x B2000, nebo rovnou B2000 bez leštěnky na starý laky. Hlubokýho lesku se dá dosáhnout jedině zmíněným postupem 2x na starý laky a 2x B2000. Mám hotový 2/3 auta a už jsem strávil 8 hodin leštěním. Výsledek ale stojí za to. Hlavně aby ošetření dlouho vydrželo a stačilo jen tak 2x ročně lehce přeleštit (po 2-3 hodinách) jako dříve s B2000.
Všiml jsem si, že jeden blatník (LZ-není na fotkách) lakovaný před 3 lety, má výrazně horší hloubku lesku i po naleštění 2x na starý laky, 2x B2000, než původní lak. Lesk se mi nepodařilo ani přiblížit stejným postupem 2x na starý laky a 2x B2000. Blatník lakovaný před zhruba 10 lety také nemá takovou hloubku lesku jako původní lak, ale výrazně lepší, než nejnovější lakování. Ach ty nové technologie.... Před 3 lety lakovali ve škoda servisu. Lakovaný poměrně precizně, ale ten lesk tam prostě není a nikdy nebude. Pozoroval jsem na parkovišti pár let starý škodovky a vysoký lesk tam prostě žádná taky nemá vidět ani omylem.
Časem přidám fotky, jak dlouho vydrží ošetření.
Druhý týden leštím karoserii, kterou jsem naposledy ošetřoval před rokem na jaře příšerným Turtle Wax s teflonem. http://www.zbozi.cz/vyrobek/turtle-wax- ... em-500-ml/
Takhle to vypadá po roce od leštění. Už jsem v loni neměl sílu ošetřit karoserii před zimou.
Lak byl tak nehezky zoxidovaný. Použil jsem http://autokosmetika.hledejceny.cz/colo ... ovac-laku/ Na netu jsem zjistil, že už se ale nedělá. Co je aspoň trochu dobrý, to se nedělá. Očištění s ním bylo poměrně optimální. Ale vůbec mi to nevadí že se už nedělá, protože po tom co mi provedl Turtle Wax s teflonem (krátký efekt ošetření 2-3 týdny po naleštění) změním určitě firmu i na oživovač a budu hledat lepší výrobek.
Turtle Wax - tvrdý vosk v tmavě zeleném obalu už taky nepoužiju. Mám skoro plné balení. http://www.nissanclub.cz/graphics/msgbo ... .htmlx.jpg Tohle je jen podobné balení. Taky jsem ho na netu už nenašel. Je to jen průhledná řídká vodička. Po jejím nanesení se i na naleštěném laku sníží lesk. V loni jsme ho zkoušel a místa ošetřená předtím Turtlem Wax s teflonem částečně ztratí po nanesení tvrdého vosku lesk okamžitě. Předem neošetřená Turtlem s teflonem mají stejný výsledek se snížením lesku. Ani v jednom případě to nechrání lépe. Půlka kapoty byla ošetřená první verzí, druhá půlka kapoty druhou verzí. Obojí vypadá po roce bídně a není poznat, která část byla ošetřená čím - ani jedna část kapoty není odlišná. Ono to vlastně nebylo poznat ani bezprostředně po nanesení. A ošetření kdy přestává odpuzovat vodu zmizelo také po zhruba 3 týdnech od ošetření. Skoro bych se nebál mluvit u tvrdého vosku Turtle Wax na téma velký podvod.
Leštěnka od Valma měla podobně mizernou trvanlivost jako Turtle Wax s teflonem. Po 3 týdnech ztrácela vodoodpudivý účinek. Použil jsem ten první na fotce vlevo "Speed shine" stál o 70 Kč méně než Turtle wax. http://www.steico.gr/1318C8D0.el.aspx Teď na novém balení asi vím proč http://www.valma.cz/ . Používají stejné obaly, kopírují design předchozích želvích produktů. Že by ve skutečnosti stejný výrobce ?
Bylo potřeba vzít 2x po sobě leštěnkou na starý laky (tou želvou). Bohužel jsem se na 2 hranách už proleštil na základovou barvu. Proto nesnáším Turtle wax s teflonem, že nedostatečně chrání a příliš často se musí používat leštěnka na staré laky!
Pak jsem použil na konečné ošetření mě známý B2000. Nakonec se mi ho na radu tady v diskuzi podařilo sehnat zde: http://www.tarte.cz/b2000.php Nemají sice nic moc stránky, ale ochotně leštěnku zašlou i na dobírku. Leštěno 2x po sobě B2000.
(Zkušebně jsem dělal 1x na starý laky a 1x B2000, nebo rovnou B2000 bez leštěnky na starý laky. Hlubokýho lesku se dá dosáhnout jedině zmíněným postupem 2x na starý laky a 2x B2000. Mám hotový 2/3 auta a už jsem strávil 8 hodin leštěním. Výsledek ale stojí za to. Hlavně aby ošetření dlouho vydrželo a stačilo jen tak 2x ročně lehce přeleštit (po 2-3 hodinách) jako dříve s B2000.
Všiml jsem si, že jeden blatník (LZ-není na fotkách) lakovaný před 3 lety, má výrazně horší hloubku lesku i po naleštění 2x na starý laky, 2x B2000, než původní lak. Lesk se mi nepodařilo ani přiblížit stejným postupem 2x na starý laky a 2x B2000. Blatník lakovaný před zhruba 10 lety také nemá takovou hloubku lesku jako původní lak, ale výrazně lepší, než nejnovější lakování. Ach ty nové technologie.... Před 3 lety lakovali ve škoda servisu. Lakovaný poměrně precizně, ale ten lesk tam prostě není a nikdy nebude. Pozoroval jsem na parkovišti pár let starý škodovky a vysoký lesk tam prostě žádná taky nemá vidět ani omylem.
Časem přidám fotky, jak dlouho vydrží ošetření.