Stránka 1 z 4

Opálená spojka

Napsal: čtv kvě 15, 2014 18:11
od wiku
Zdravím. Kvůli výměně gufera jsem sundal spojku z mojí 2105. Posledních 30 000km spojka pracovala úplně normálně, do poslední chvíle jsem s ní neměl žádný problém. Jak vypadá po sundání z auta je vidět na fotkách níže. Setrvačník je relativně hladký, až na dva spálené fleky mu snad nic není. Přítlačák má rýhy hluboké i jeden milimetr a mnohem větší spálené fleky. Od čeho jsou ty spálené fleky? Lze přítlačák osoustružit? Kolik z něj můžu ubrat?

Fotky: http://wiku.rajce.idnes.cz/spojka

Re: Opálená spojka

Napsal: čtv kvě 15, 2014 19:16
od Pája
Přítlačák zahodit a lamelu nechat přeobložit. Nejlépe organikou HDS. Co je to za výrobce?

Re: Opálená spojka

Napsal: čtv kvě 15, 2014 19:24
od smajchl
Tyjo to vypada jak gramodeska ;-) mel bych mit novou spojku na 1500, kdybys ji chtel...

Re: Opálená spojka

Napsal: čtv kvě 15, 2014 19:29
od wiku
Pája: Nevím kdo to vyrobil. Ani nemohu říct, jestli je ještě původní nebo měněná. Motor má namotáno 140tis.

Mám komplet novou spojku někde v regále, tak ji namontuju kus za kus. Tuhle opravím a opět schovám do zásoby. Máte nějaké doporučení na firmu, která umí kvalitně osadit nové obložení?

Re: Opálená spojka

Napsal: čtv kvě 15, 2014 19:38
od Pája
renovak.cz nebo brzdy.cz. Cena okolo pětistovky, pošta by neměla být problém.

Re: Opálená spojka

Napsal: čtv kvě 15, 2014 20:09
od valda1971
Z kterého jsi Ústí ? Já měl na repasi dvě lamely u starého pána (živnostník na tyto věci) v Oldřichově u Duchcova. Perfektní práce, již nevím za kolik, ale bylo to málo - materiál jsem měl svůj, ale on jinak vše má.

Re: Opálená spojka

Napsal: čtv kvě 15, 2014 20:49
od wiku
Jsem z DC, vedle Ústí nad Labem.

Re: Opálená spojka

Napsal: čtv kvě 15, 2014 22:10
od valda1971
Tak pokud bys nesehnal nic jiného, tak na vyznačeném místě v Oldřichově ve vilce (je tam i firma) sídlí. Víc toho nemám, už ani telefon :(

Re: Opálená spojka

Napsal: čtv kvě 15, 2014 22:26
od wiku
Díky. Renovuje i brzdy?

Re: Opálená spojka

Napsal: čtv kvě 15, 2014 22:46
od valda1971
Pokud myslíš nanýtování/nalepení nového obložení tak myslím že ano. Přes kamaráda, který mne tam nasměroval zjistím více, ale kdy ? Zítra ráno odjíždím do Jedovnice, od středy už budu v Hradišti a od další středy zas pryč... Konec Května je náročný :D Tedy hlavně budu minimálně na NETu...

Re: Opálená spojka

Napsal: pát kvě 16, 2014 08:05
od Roman

Re: Opálená spojka

Napsal: pát kvě 16, 2014 11:11
od Marek
No já tedy nevím, ale podle mého selského rozumu je přeobložení lamely akorát vyhazování peněz. Pokud někdo neumí jezdit, oddělá i Renovak. Pokud někdo jezdí jako slušný člověk, vydrží mu obyčejná sériová spojka celou žovtnost auta (nebo téměř celou).

Spojková lamela stojí 360 Kč (nová) a obložení necelé dvě stovky. Má smysl se s tím dělat?

Já měl na svém voze lamelu, která po 100 tisících km vypadala jako nová. A to jsem měl motor odladěný na 77kW. Spojka byla sériová (přítlačák 2103, lamela 2106 (rozdíl pouze ve vnitřním průměru obložení a charakteristice odpružení)). Nevím - je to každého věc.....

Re: Opálená spojka

Napsal: pát kvě 16, 2014 11:26
od ger007
tiez mi pride ako blbost dat renovovat spojku, ale je to kazdeho vec, ved sa da kupit original za slusne peniaze tak co

Re: Opálená spojka

Napsal: pát kvě 16, 2014 12:00
od Vašátor
Jak již bylo psáno, přítlačák zahodit, lamelu zahodit a setrvák bych nechal lehce zbrousit. Ty vypálené (modré) fleky jsou totiž zakalené, tvrdší a s jiným skluzem. Spojka by mohla (ale nemusela) při záběru cukat (respektive roztřepávat převodovku při rozjezdu).

Mno a s novu obložením lamely souhlasím naprosto s Markem. Navíc nejde jen o obložení, ale i o únavu tlumících pružin v lamele. Ty také nevydrží do nekonečna a jejich výměna bez roznýtování celé lamely nelze, načež to už stejně nikdo nedá dohromady tak, aby lamela neházela. Při ceně nové lamely je to nesmysl.

P.S. Já měnil spojku na své 2101 po 170 000km ;-)

Re: Opálená spojka

Napsal: pát kvě 16, 2014 15:13
od Marek
To je velmi solidní nájezd. Vezmeme-li do úvahy, že tehdejší vozidla měla životnostní limit někde na 120-150 tisících km, najel jsi na ni prakticky celou životnost vozidla ;-).

BTW: Na Galaxy mám na spojku 320.000 km a stále jezdím. Ale to jen k doplnění tématu.....