Stránka 1 z 1
Motor 21011 versus 2106
Napsal: pon bře 17, 2014 22:19
od Jan Vaníček
Sice jsem se snažil hledat a pár informací jsem získal, ale přesto se ptám na rozdíl mezi oběma motory. Až na nějaká žebra a čísla by měly být bloky stejné, průměr pístů též. Je tedy ten hlavní rozdíl v klice a ojnicích, nebo jen v klice nebo jen ojnicích? Mám možnost koupit motor 011 po GO a přemýšlím, co bych musel vše upravit, abych měl motor 06 do mé 06. Paradoxně je ten motor o dva baráky vedle. Kolik myslíte, že mám za takový motor případně nabídnout?
Díky za rady.
Re: Motor 21011 versus 2106
Napsal: pon bře 17, 2014 22:24
od Křečík Barbuška
Ehm, mám obavu, že blok motoru 2106 je o chloupek vyšší.
Re: Motor 21011 versus 2106
Napsal: pon bře 17, 2014 22:47
od Jan Vaníček
S blokem je to pravda, jsem hlupák a než hledat v diskuzích, měl jsem spíše hledat v Tůmovi.
V podstatě tem motor nemá smysl vůbec brát ... .
Re: Motor 21011 versus 2106
Napsal: úte bře 18, 2014 06:38
od Luděk Musil
Nazdar Honzo.
Ty bloky jsou až na výšku (rozdíl cca 4 mm) stejné. Pokud by jsi chtěl z té 011 udělat 06 (1300 -> 1600) není to nemožné. Stačí tomu motoru 011 dodat vyšší kliku a nižší (kratší) ojnice.
Několik takových motorů na klubu máme/měli jsme a funguje to. L.
PS: tím nenavádím k pojistnému podvodu

Re: Motor 21011 versus 2106
Napsal: úte bře 18, 2014 06:51
od Marek
Rozdíl výšek bloků je mnohem víc než 4 mm. Je to přesně 13,8 mm.
Nicméně vzhledem k tomu, že motory na Ladu všech kubatur se dnes dávají zadarmo, případně za cenu šrotu, nabízí se řešení asi mnohem prozaičtější.
Re: Motor 21011 versus 2106
Napsal: úte bře 18, 2014 06:57
od Luděk Musil
Marek píše:Rozdíl výšek bloků je mnohem víc než 4 mm.
Hm - to máš pravdu, já bral jen rozdíl v klikách (66 x 80) ...

a

... hele - neumím počítat, resp. jsem si spletl vrtání se zdvihem. Takže to musí být min. 14 mm. Pokud si odpoledne vzpomenu a najdu ten správný metr, tak to i oměřím, mám doma vzorek 21011 a 2103.
Jen pro osvěžení paměti (vrtání x zdvih):
1200: 76 x 66
1300: 79 x 66
1500: 76 x 80
1600: 79 x 80
1700: 82 x 80
L.
Re: Motor 21011 versus 2106
Napsal: úte bře 18, 2014 11:26
od Jan Vaníček
Díky za rozebrání situace,
v podstatě je ten motor zajímavý pouze kvůli novým pístům a případně ložiskům, respektive, že jsou ze "staré" výroby.
Já mám dva motory 06, origo z mého auta + takový, který má najeto do 100tis, tak nechám postupně udělat GO na původním motoru. 1,7 ani jiné úpravy nechci. Nabídnu a zjistím cenu, podle toho se rozhodnu, případně nabídnu zde. Honza