Stránka 1 z 1
hlava + rozvody
Napsal: sob úno 01, 2014 13:27
od bas14
hlava 21011 zrovnaná o 0,5 a rozvody nesiedia o 1/2 zubu ako to mam vyriesit ??
Re: hlava + rozvody
Napsal: sob úno 01, 2014 13:47
od Marek
Těžko

. Pomocí sériových dílů to řešit nejde. Existuje ovšem stavitelné kolo vačkového hřídele, které však není originálním dílem.
Re: hlava + rozvody
Napsal: sob úno 01, 2014 13:50
od bas14
to je jediná moznost ?
Re: hlava + rozvody
Napsal: sob úno 01, 2014 14:04
od Křečík Barbuška
Řetěz je starý či nový? Pokud je již vytahanější může být posun vzdálenosti kol díky snížení hlavy ještě umocněn.
Marku, máš někde zpracovánu závislost posunutí rozvodu na stupni snížení? Vím, nejsem zrovna neskromný

.
Re: hlava + rozvody
Napsal: sob úno 01, 2014 14:12
od Dusan
Zbytocne riesit do 6500 otacok sa nic nestane

hlavne to posunut na dobru stranu
Re: hlava + rozvody
Napsal: sob úno 01, 2014 14:35
od Cory
Nastavovacie kolečko mam na predaj...avšak, treba ho vediet nastavit, najlepsie na zhodenej hlave
Re: hlava + rozvody
Napsal: sob úno 01, 2014 16:23
od bas14
retaz je stara auto ma okolo 110 000 km..mohol by som to prehodit jeden zub ? co by sa stalo ? alebo radsej vymenit retaz ?
Re: hlava + rozvody
Napsal: sob úno 01, 2014 20:26
od Křečík Barbuška
Když to přesadíš o zub tak budeš zase o půl zubu mimo na druhou stranu, navíc toho půl zubu bude na stranu co je "proti přírodě"

.
Pohledej na fóru o rozvodech se tu napsala kvanta, hesla: rozvody, přesazení, půl zubu, stavitelné ... . Mimo jiné tak narazíš na Coryho popis co se dělo při přesazení na různé strany, tuším ale na Samaře nebo Vašátorovo přesazení nových rozvodů o půl zubu co si pak sedly na rysky.
Pokud budeš měnit řetěz tak vyměň i rozvodová kola.
Re: hlava + rozvody
Napsal: sob úno 01, 2014 21:31
od Dusan
Zbytocna robota ani nove nemusia sediet, navyse mne nesedeli o pol zuba a po znizeni hlavy (2mm) boli v cajku presne na ryske.
Re: hlava + rozvody
Napsal: ned úno 02, 2014 10:07
od Marek
Při velkém snížení hlavy se často stane, že to sedí přesně. Máš-li staré rozvody, nesedí to mnohdy i půl zubu. Po snížení hlavy to nesedí taky o půl zubu, čili to vlastně nesedí o zub. No a o zub se to na vačce přesadí, čímž časování sedí přesně

. Jen by to možná chtělo o článek zkrátit řetěz, jinak se taky může stát, že napínák to nemusí pobrat. Já jsem to tak měl taky.
Posunutí vačkového hřídele je pro motor škodlivé. Pokud je vačkový hřídel posunut na později, motor nedosahuje optimálního plnění, což má negativní vliv na výkonové parametry. Čili to, co získáme snížením hlavy (zvýšením stupně komprese), to ztratíme posunem vačky.
Posunout vačku dopředu taky není rozumné řešení. Především proto, že motor má díky tomu horší vyplachování z výfukového ventilu, navíc hrozí střet sacího ventilu s dnem pístu.
Jestliže motor má najeto 110 tisíc km na původní rozvod, je vhodné dát pohon rozvodu nový. Ovšem nestačí pouze řetěz, musí se vyměnit i všechna tři rozvodová kola. Jinak je to zbytečná práce. I potom bude vačkový hřídel posunutý (vyplývá to z logiky věci), ale už jen nepatrně.
Stavitelné rozvodové kolo je proto nejvhodnější řešení. Nevíš-li však, jak ho nastavit, může to být problém.
Re: hlava + rozvody
Napsal: ned úno 02, 2014 10:23
od Cory
Nastavuje sa jednoducho.Ja to robim, ked je hlava z motora dole, zmeriam o kolko je uroven sacieho ventilu posunuta od vyfukoveho, nastavim vacku do polohy, kedy nastava prekrytie ventilov (oba su pootvorene) a nastavim ich tak, aby boli ich urovne od seba vzdialene rovnako ako pri uzavretom stave. Vtedy je treba spravit na konci vacky znacku (cast znacky je na vačke, čast na obale). Všetko sa to nastavuje na ventiloch prveho valca - ak je motor na znackach, páli 4. valec, čiže prekrytie je na ventiloch 1. valca. Potom staci vsetko zalozit, vačku nastavit na dorobene znacky, kluku nastavit na HU a nastavovacie kolo dotiahnut.
Re: hlava + rozvody
Napsal: ned úno 02, 2014 15:47
od Majo
ake komplikovane

A co takto:
na zlozenom motore nastavis presne spodnu znacku, povolis napinak, zlozis retaz z kosesa na vacke. Potom kolesom na vacke(uz bez retaze) potocis tak aby bola presne na znacke, zlozis koleso z vacky, zalozis nastavitelne s povolenymi sroubami(tymi ktore umoznuju jeho posun). Zalozis retaz, dospanujes a dotiahnes srouby na stavitelnom kolese. Samozrejme treba davat bacha aby sa nepohlo ani so spodkom a ani s vackou, ale to zas nie je taky problem(ono to zas nejde len tak lahucko)...
Re: hlava + rozvody
Napsal: ned úno 02, 2014 16:23
od Cory
Ja by som tym znackam na obale vačky až tak neveril

Niekde som videl video s "ruskym Adamom" (zasvätení vedia, kto to je) a krasne demonstroval odchylky znaciek na vačke a dokonca aj na kluke, teda remenici a prsiach.
Re: hlava + rozvody
Napsal: ned úno 02, 2014 20:23
od Majo
remenica a prsia su kapitola sama o sebe, este som nezazil aby 0 na prsiach bola naozaj 0, jedine comu verim je znacka priamo na bloku(pod prsiami).
Akurat z tych odchyliek potom je clovek tak mimo, ze uvazuje ci ma vobec zmysel riesit nejakeho pol zuba, ked je to pol zuba hore/dole