Stránka 1 z 2
kloubek plynu
Napsal: sob pro 07, 2013 21:23
od Martin-MTX
Ahoj, už se mi to stalo podruhé! Dnes sem měl suprově rozjetý závod a téměř před cílem mi prasknul kloubek plynu! Strašně mě to ročílilo, neboť jsem před závodem komplet celé auto kontroloval a měli vše, co se mi zdálo už po výslužbě. Vím, že ty kloubky občas odcházej, mám je náhradní ale už je to podruhé a to mě strašně štve!
Takže otázka zní: Jak toto nadobro vyřešit? Někdo mi říkal, že údajně nějaká
stará Škodovka měla stejný kloubek z mosazi, nevíte o tom něco? Abych nemusel předělávat celý systém táhla plynu na moje Dellorta, tak bych si klidně koupil pár mosazných, železných nebo klidně i zlatých kloubků !!! Protože už nikdy nechci vypadnout z rallye kuli takové potupné krávovině!! Děkuji za rady!
edit: nejsem si zcela jist správným umístněním příspěvku, kdyžtak mě přesuňte - ale na sekci "bazar - ostatní" to ještě nevidím...

Re: kloubek plynu
Napsal: sob pro 07, 2013 21:40
od Michal2101
taky jsem řešil něco takového, tedy zatím opravdu jen ve fázi vymýšlení, nicméně ocelové kloubky se sehnat dají vcelku snadno, například zde
http://eshop.svetluska.cz/kloub-uhlovy- ... 5/d-70565/
Re: kloubek plynu
Napsal: sob pro 07, 2013 21:58
od dusin
hmm,já to měl předělaný na ovládání lankem.Zkusím někde vyštrachat fotku.Bylo to kvůli instalaci karbu ze samary předchozím majitelem.za 100k km to fungovalo spolehlive(to lanko,ten karb stál za starou belu ale jezdil jsem na plyn,tak to bylo jedno)
Re: kloubek plynu
Napsal: ned pro 08, 2013 09:34
od Petr HC
Dej tam kloubek z plynové vzpěry. Ten musí přenášet mnohonásobně větší síly.
Re: kloubek plynu
Napsal: ned pro 08, 2013 09:44
od Martin-MTX
Petr HC píše:Dej tam kloubek z plynové vzpěry. Ten musí přenášet mnohonásobně větší síly.
Teď jsi nejsem jist, který máš namysli.
Moc se mi ale líbí ten odkaz na železný kloubek z multikáry - za 25kč si klidně objednám 4ks a jsem zvědav, jesli sedne i na origo. kuličku, nebo ji budu muset předělávat, ale dle fotky vidím, že mi za ty prachy příjde i ta kulička a to i se šroubem, takže montáž snadná... super díky
P.S. A o té variantě ze Škodovky, jak jsem psal nikdo nic neví? Nebo je to blbost? Nemám tu informaci potvrzenou...
Re: kloubek plynu
Napsal: ned pro 08, 2013 11:34
od Feiky
Já to mám přes panty, nikdy se to nemůže rozpadnout.....
Re: kloubek plynu
Napsal: ned pro 08, 2013 11:54
od mušketýr
Když jsem kdysi blbnul s žigulem na strkačkách, tak se mi to stalo taky.Problém je dle mého v důvodu proč to vlastně praskne.jsem na 100% přesvědčen že to má důvod v nadměrném vibrování motoru-takže jsem nahradil original silentbloky upravenými ze Š1203 ze zadní nápravy a byl klid.Taky se používaj z Nivy.Já jsem stejně použil kovové kloubky, ale to už stejně nebylo potřeba.M.S:
Re: kloubek plynu
Napsal: ned pro 08, 2013 19:16
od Martin-MTX
musketyr píše:Když jsem kdysi blbnul s žigulem na strkačkách, tak se mi to stalo taky.Problém je dle mého v důvodu proč to vlastně praskne.jsem na 100% přesvědčen že to má důvod v nadměrném vibrování motoru-takže jsem nahradil original silentbloky upravenými ze Š1203 ze zadní nápravy a byl klid.Taky se používaj z Nivy.Já jsem stejně použil kovové kloubky, ale to už stejně nebylo potřeba.M.S:
A z čeho jsi ty kovové kloubky použil? Motor mám na silentblokách ze Š2103 přesně jak píšeš, žádné nadměrné vibrace nemá. Prostě dostávají zabrat tím, jak s tím plynem pořád rajbluju

Re: kloubek plynu
Napsal: ned pro 08, 2013 19:17
od Michal2101
moc taháš martine, moc taháš

Re: kloubek plynu
Napsal: ned pro 08, 2013 19:36
od Yellow01
Re: kloubek plynu
Napsal: ned pro 08, 2013 22:45
od mušketýr
Jsou z traktoru.koupil jsem je v prodejně s díly na Zetory.M.S:
Re: kloubek plynu
Napsal: ned pro 08, 2013 23:59
od Martin-MTX
musketyr píše:Jsou z traktoru.koupil jsem je v prodejně s díly na Zetory.M.S:
Ok díky, vyzkouším! Takovou potupu už nechci nikdy zažít!

Re: kloubek plynu
Napsal: čtv úno 06, 2014 14:16
od tomass
Řekl bych, že plastový kloub odchází především vlivem teploty, nebo jak tady je napsáno výše i vlivem vibrací.
Já tyhle plastový kloubky používal u Fiata 126p a za 12 let jsem jich vyměnil asi 8 ks. Byl tam kloub pouze na jednom místě a foukal na něj horký vzduch v okolí svíčky. Je to vzducháč a kdo to auto neměl, nevěřil by jaký tam má motor vibrace. (Provizorium na cestě jsem řešil třeba provázkem, později drátem a pak hned doma vyměnil.)
Prvotní problém byla teplota, protože ten plast při střídání horka a mrazu jaksi vykřehne (i když vypadá trochu pružně) a nakonec praskne. Kloubky byly kupovaný v prodejně Lady, protože na Fiata nebyly k sehnání ani v polsku a Lada má stejný rozměr. Druhá věc je ta, že kloubek je potřeba občas promazat, aby nešel ztuha, což jsem u F126p prováděl tak 4x do roka motorovým olejem. Vypadá to jako prkotina, ale pokud nebyl kloubek promazaný, tak jsem cítil po čase i v pedálu, že nejde tak moc lehce jako když namažu i kloub. Nemazaný kloub vydržel ještě podstatně méně. On se ten plast když běží kloub na sucho poškrábe a zanáší prachem a otěrem z oceli kuličky kloubu. U nemazanýho kloubku byl ten otěr po rozpadnutí znatelně vidět v pracovní části kloubku. Jinak na staré 2101 byly všechny původní 15 let a na současné 2104 mám taky všechny původní kloubky již 19 let. Tuning zvyšuje teplotu motoru a prostoru kolem motoru, tak je logický, že díly spočítaný na normální provoz prostě vydrží málo......
No a pokud dáš kvalitní kloub, tak se zase bude víc vymílat karburátor a táhla karburátoru, či se dokonce ohne některý díl nadměrnou silou. Vše půjde úplně natvrdo a ne s určitým pružením v té plastové části kloubku. U některých kloubků jsem viděl uvnitř takové "pacičky" pro vymezení klidové vůle kloubového spojení. To funguje i pro zmírnění tvrdých rázů na táhle. Myslím, že výrobce už v dávných dobách dobře věděl, proč tam dává plastový díl i když by celokovový kloub před mnoha lety byl možná cenově levnější.
Re: kloubek plynu
Napsal: čtv úno 06, 2014 15:27
od Luděk Musil
tomass píše:...
No a pokud dáš kvalitní kloub, tak se zase bude víc vymílat karburátor a táhla karburátoru, či se dokonce ohne některý díl nadměrnou silou. Vše půjde úplně natvrdo a ne s určitým pružením v té plastové části kloubku. U některých kloubků jsem viděl uvnitř takové "pacičky" pro vymezení klidové vůle kloubového spojení. To funguje i pro zmírnění tvrdých rázů na táhle. Myslím, že výrobce už v dávných dobách dobře věděl, proč tam dává plastový díl i když by celokovový kloub před mnoha lety byl možná cenově levnější.
Momentální zamyšlení a (možná i scestný) nápad ekonomicky vzdělaného člověka, navíc s dvouma levýma rukama.
A což takhle najít nějakou přiměřeně velkou a silnou pružinku, rozříznout táhlo a pružinku vložit?
Představu, jak by to mělo vypadat a fungovat, mám

. L.
PS: a to by nebylo, abych po dlouhý době nevložil nějaký pěkný obrázek
Re: kloubek plynu
Napsal: čtv úno 06, 2014 16:09
od tomass
Možná jsem to Luďku nenapsal úplně obratně. S profilem na mě jsi úplně mimo, budu dělat jako bych to ani nečetl.

Psal jsem postřeh, že ty kloubky kromě vibrací dostávají hodně zabrat i vyšší teplotou a hlavně změnou teplot. Možná že to právě proto prdlo u Lady upravený na závody. Možná je to jeden z dílů, který na sériovým autě obecně vydrží dlouho soudím jen podle dvou kousků aut, které po dlouhou dobu znám.
Ten nápad s pružinou je supr a možná to vyřeší. Možná se tam objeví nežádoucí chvění na klapce pružením pružiny. Princip geniálně jednoduchý i když realizace už je náročnější - ale to nechci rozpitvávat. Kdysi dávno tento díl mohl výrobce vyrobit z oceli, nebo mosazi a neudělal to. Asi proto že právě plastem zajistil při provozu optimální provoz po hodně dlouhou dobu. To že to sem tam někdo bude chtít upravit, nebo pár nadšenců přimázne či někdo potuní jsou jen vyjímky. Ono nakonec je asi lepší nechat ten plastový díl a zase nějakou dobu to vydrží.
Já tím vším chtěl hlavně říci, že když stoupne teplota okolí například o 20 stupňů Celsia, tak si člověk přidělá problém s komponenty, kde by to třeba ani nečekal. Výrobce prostě nepředimenzovával všechno.....
Těch kloubků mi pár zbylo v zásobě. A pokud neprasknou při neobratném rozpojování, třeba je u Lady ani nevyužiju...... Taky nemusí být originál Lada i když jsou koupené v Ladě. Nevypadají jako původní nažloutlý plast, ale spíš se vzhledem podobá polyethylenu, nebo polypropylenu. Třeba jsem koupil normální polský plastový šunt.