Stránka 1 z 3
Alternátor 2102
Napsal: úte lis 19, 2013 06:16
od louda
Ahoj, mam takovej menší problém, Ladu mam opravdu jen chvíli a začal sem mít problém s baterkou (55Ah).
Altík baterku podle zkoušečky pouze udržuje, nikoliv dobíjí a to bylo testováno při volnoběhu s lehce vytočeným motorem bez zaplého jakéhokoliv odběru (světla, topení, radio apod.). Pokud by to mohlo být něco jiného, budu rád za každou radu a také za každou nabídku altíku
Re: Alternátor 2102
Napsal: úte lis 19, 2013 07:30
od Majo
2102 ma regulator napatia na blatniku, pokial je este povodny, ma sroubik, ktorym sa steluje napatie. Ak aj nie je povodny moze byt zrada rovnako v nom ako v alternatore.
Re: Alternátor 2102
Napsal: úte lis 19, 2013 08:47
od Luděk Musil
Budeme řešit koupi nebo opravu?
Prozatím přesunu do elektrické sekce, pak se uvidí . L.
Re: Alternátor 2102
Napsal: úte lis 19, 2013 09:41
od louda
Mel by byt jeste puvodni, ale jak jsem zigula dovezl, tak bylo vse ok a problemy jsou az ted posledni tyden...
Re: Alternátor 2102
Napsal: úte lis 19, 2013 09:49
od Luděk Musil
Zkusil bych pro začátek očistit všechny konektorové spoje a u regulátoru napětí (to je ta černá krabička na levým podběhu s nápisem PP380) hlavně kostru. L.
PS: doplň si do profilu bydliště, potom se třeba i někdo přijde podívat osobně neb to bude mít za rohem
Re: Alternátor 2102
Napsal: úte lis 19, 2013 09:57
od louda
uz mam doplneno, no lada je stale v puvodnim stavu co se techto veci tyce, menil se pouze palec, vicko rozdelovace, civka + kabely a svicky...
Re: Alternátor 2102
Napsal: úte lis 19, 2013 13:09
od Vašátor
1) sundat kryt relátka dobíjení (velké, černé, na levém podběhu)
2) nastartovat
3) připojit na autobaterku voltmetr
4) zapnout potkávací světla
5) zvednout volnoběh na nějakých 1000-1200 ot
6) voltmetr by teď měl ukazovat 13,8-14,2V
Pokud tak není, lehounce šroubovákem pohnout s držáčkem pružinky na kotvě - v relé dobíjení. Napružení pružinky = zvětšení napětí, povolení pružinky = zmenšení napětí. Pozor ať nedrbneš do kostry či jinam v relé, opravdu hýbat pouze s držáčkem pružinky a velmi jemně.
Re: Alternátor 2102
Napsal: úte lis 19, 2013 18:13
od louda
U mne bude horsi zvednout ty otacky, odhadnout to - samotnemu se mi zda, ze i sam motor ma na volnobeh nizke otacky a neni dobre serizen predstih (mozna by to taky mohlo mit nejaky vliv)
bude asi lepsi hrat si s pruzinkou pri odpojene baterii ne?
Re: Alternátor 2102
Napsal: úte lis 19, 2013 18:27
od Petr HC
louda píše:bude asi lepsi hrat si s pruzinkou pri odpojene baterii ne?
Určitě ne. už zde na to bylo v poslední době upozorňováno několikrát.
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... A+bater%2A
Re: Alternátor 2102
Napsal: úte lis 19, 2013 19:10
od Luděk Musil
louda píše:.............
Technická poznámka moderátora: myslím si, že standardní velikost písma není třeba měnit L.
Re: Alternátor 2102
Napsal: úte lis 19, 2013 19:14
od louda
Omlouvám se, na mobilním telefonu jsem měl své písmo malé oproti ostatním příspěvkům
Re: Alternátor 2102
Napsal: úte lis 19, 2013 20:24
od Vašátor
Nevymýšlej složitosti Lada nemá dynamo, aby jsi mohl baterii za chodu motoru odpojit ....
Odhad otáček = je úplně jedno, na jaké otáčky to budeš zkoušet. Stačí vždy lehounce za chodu motoru pohnout s pružinkou regulátoru, zvednout otáčky a kouknout co ukazuje voltmetr. Alternátor musí dobíjet už někde
od 800ot, nicméně od 1000ot a výše je to jistota. Pak už si motor vytáčej jak se ti zachce, hodnoty akorát nesmí dlouhodobě překročit 14,6V. Vše co píši platí pro klasický olověný akumulátor.
Stále platí to, co jsem psal výše a toho se drž. Seřízení motoru nemá na dobíjení žádný vliv.
Re: Alternátor 2102
Napsal: úte lis 19, 2013 20:49
od louda
ted se zeptam jeste bokem uplne, je mozne manualne na motoru nejakym zpusobem zvednout otacky pri volnobehu, trvale.
Re: Alternátor 2102
Napsal: úte lis 19, 2013 20:59
od Vašátor
Ano, ovšem musíš nám sdělit, jaký karburátor na vozidle máš.
Re: Alternátor 2102
Napsal: úte lis 19, 2013 21:10
od louda
Mel by tam byt obycejny seriovy karbec - mozna jeste puvodni z vyroby - nemohu najit oznaceni