Stránka 1 z 2
Výměna předního podběhu
Napsal: čtv říj 31, 2013 12:05
od krtek86
Nazdárek, hledal jsem ve föru, ale nějakou radu jsem nenašel. Budu měnit na Ladě 2101 přední nosníky (věže) a potřebuji poradit, jaký přípravek si udělat, abych si nerozhodil geometrii (stopu)auta. Nerad bych měl z auta 4 stopé vozidlo. Nejraději bych vyměnil věže i s podběhy (tedy celý díl), protože si myslím, že je to jednodušší, ale třeba mne tu vyvede někdo z omylu…
Podle čeho si srovnat věž, aby navazovala rovně na spodní díl nápravy (aby seděla horní a spodní ramena nad sebou)?
Děláte si někdo geometrii na autě v domácích podmínkách? (geometrii nechám udělat v servise, ale potřebuji to nastavit tak, abych tam těch 10 km dojel)
Re: Výměna předního podběhu
Napsal: čtv říj 31, 2013 13:53
od ger007
poradi ti cory, alebo Ludek O, ide hlavne o to, spravne si to predtym, nez to rozkalas poriadne premerat!
Re: Výměna předního podběhu
Napsal: čtv říj 31, 2013 19:25
od kartar
Pro inspiraci :
http://classic-oldtimer.cz/?tm=offers&c ... 1011-ludek . Nejsem autoklempíř, tak nemůžu posoudit, jestli použíté postupy jsou správné.
Re: Výměna předního podběhu
Napsal: čtv říj 31, 2013 20:18
od Yellow01
Kdyby ses chtěl zastavit v Třeboni, tak bych ti vysvětlil všechno, co bys potřeboval vědět. Takhle to psát je celkem o ničem.
Re: Výměna předního podběhu
Napsal: čtv říj 31, 2013 21:37
od Vašátor
Výměna věže je mnohem jednodušší, než výměna celého podběhu. Věž má totiž v podběhu "svoje" místo, dole jí prochází šroub nápravnice (tudíž dole ji mimo dát nejde) a nahoře rovněž jinam dát nejde. Stačí použít zdravý rozum, samotnou věž není třeba nijak pasovat zdlouhavým měřením.
U výměny celého podběhu je to věc jiná, tam už je třeba řádně měřit - do kříže. Myslím, že Cory má dokonce tovární rozměry.
Re: Výměna předního podběhu
Napsal: čtv říj 31, 2013 21:51
od Cory
Továrne nie sú, ale mám ich od Yellowa, meral ich na svojej 01. Merane to je od srobov uchytu prevodovky priamo po srob uchytu napravnice, pozdlzne aj do kriza. Taktiez mi to zmeral po technologicky otvor v napravnici a po ovalny otvor pre silentblok. Konkretne ja som musel posuvat pozdlzny nosnik dopredu asi o 1cm. Ale to je iny pribeh.
Pokial nie je karoseria dokrkvana ako ta moja a geometria je v poriadku, tak by som to spravil tak, ze napravnicu by som privaril nejakymi profilmi o motorovu priecku a predne celo, kludne by som to predne celo este vyztuzil profilmi o druhu stranu do kriza, aby sa neposuvalo dopredu a dozadu, potom by som hodil nejaky profil medzi predne celo a motorovu priecku zvrchu a nepravnicu privaril profilom o tie horne vyztuzne profily. Tym by som zaistil povodnu/spravnu polohu napravnice. stary podbeh vykuchat, novy nasadit do dier napravnice a spasovat ho k celu a motorvej priecke.
Ja som si spravil pripravok na meranie zaklonu rejdoveho cepu, dolezite je dosiahnut stav, aby bol zaklon rovnaky ako na druhej strane. Ono je v podstate jedno aky, hodnotu nepotrebujes, len nech je rovnaky na oboch stranach.
Re: Výměna předního podběhu
Napsal: pát lis 01, 2013 19:32
od suhajko
Ahoj, podbeh som sice este nemenil, ale ako tak pozeram tak asi budem, ale to je iny pribeh, ... ako sa tak vrtam v karoserii VAZu tak by som to robil takto:
- menit iba jeden podbeh naraz, t.j. jeden si nechat stale ako referencny podla ktoreho merat
- zamerat vsetky mozne uhlopriecky + kontrolne rozmery od bodov ako spomina v predoslom prispevku Cory
- pokial to nemas trafene a napravnica je tam kde ma byt, zafixovat ju, spolu s celom, resp s tym co z neho zostane
Ako tak planujem svoju vymenu, tak premyslam, ze navarim od referencnej konstrukcie o ktoru bude chytena napravica aj nejake rameno s priebeznou tycou s oznacenim koncov na zafixovanie diery v ktorej je horne rameno, skratka aby bola vymedzena aj poloha diery vo vezi, ciste teoreticky potom novy podbeh nasunies na zafixovanu napravnicu, zasunies referencnu tyc - aby si doladil uchytenie horneho ramena, skorigujes polohu podla vopred nameranych uhlopriecok
..ale vravim, su to moje teoreticke uvahy, kedze sa na to chystam a uvazujem, ako to spravit ... bez nejakej referencnej stolice mi to prijde ako najpresnejsie riesenie ... nech ma viac znali opravia
Pre inspiraciu nieco co som nasiel (osobne by som to zafixoval viac):
Re: Výměna předního podběhu
Napsal: pát lis 01, 2013 19:56
od Cory
Este by som nejakym sposobom zabezpecil rovnaku vysku misky pruziny...Veza nemusi byt vyrobena presne a potom sa moze stat to, ze auto bude stat nakrivo, ak sa navari podla diery pre horne rameno. Neviem ci som to napisal zrozumitelne, mam v alkohole krv...teda opacne
Re: Výměna předního podběhu
Napsal: sob lis 02, 2013 11:17
od Vašátor
Rozměry věže by měli být dané továrně, tam se snad seknout nemůžou, to už by byla opravdu katastrofa
Re: Výměna předního podběhu
Napsal: ned lis 03, 2013 16:17
od krtek86
O víkendu jsem byl u Yellouwa, takže jsme si pěkně pokecali. Dneska jsem měřil všechny možné úhlopříčky na šrouby, na kterých jsou chycená ramena (mezi spodním ramanem a nápravou). Jedna strana je o cca 0,5 - 1,5 cm delší (záleží, zda je to úhlopříčka či ne). Když jsem měřil ty šrouby u převodovky, tak na jedné straně jsou o 0,5 cm blíže než na druhé. Každopádně stolici nemám a doufám, že do teď s autem nebyl žádný problém skrze geometrii, ikdyž u tohoto vozu nevěřím vůbec ničemu...
Už jsem si to tak nějak vymyslel. Přední nosník čela a nosník nápravy (nápravu) zafixuji - tím mám danou výšku i délu. Venkovní hranu nosníku si obkreslím a podle ní určím náklon nového nosníku (ještě možná něco málo navařím na určení sklonu).
Pak se děl vůle Boží...
Re: Výměna předního podběhu
Napsal: ned lis 03, 2013 18:55
od Yellow01
Tady máš pro kontrolu rozměry z mojeho auta. Není to souměrný, protože tunel není v ose auta.
Re: Výměna předního podběhu
Napsal: ned lis 03, 2013 21:43
od krtek86
Jakmile se k autu dostanu, tak to hned přeměřím. Každopádě díky
Re: Výměna předního podběhu
Napsal: pon lis 11, 2013 16:44
od mceza
Vašátor píše:Rozměry věže by měli být dané továrně, tam se snad seknout nemůžou, to už by byla opravdu katastrofa
U jakékoli jiné továrny bych ti dal za pravdu, ale nezapomínej, že se bavíme o ruské továrně
Re: Výměna předního podběhu
Napsal: pon lis 11, 2013 19:54
od Yellow01
mceza píše:Vašátor píše:Rozměry věže by měli být dané továrně, tam se snad seknout nemůžou, to už by byla opravdu katastrofa
U jakékoli jiné továrny bych ti dal za pravdu, ale nezapomínej, že se bavíme o ruské továrně
Přesně tak, zrovna o víkendu jsem poměřoval originál zadní blatníky na 2101 a mám levý a pravý, které jsou na délku o 5 mm větší než další. Budu muset nějak protáhnout víko kufru, aby nebylo vzadu v tom oblouku o těch 5 mm kratší.
Re: Výměna předního podběhu
Napsal: pon lis 11, 2013 20:04
od Vašátor
O blatnících se nebavím, přecejen se lisují na stejných lisech a matricích již desítky let. Jejich rozměry a kvalita je prostě otřesná. Ale u věží? Že by zrovna misku pro pružinu ve věži navařili mimo? Jojo, jak říkám .... kupovat díly Sovětské, nikoli Ruské, Polské, Ukrajinské...