Stránka 1 z 1

Tlaky, čepy

Napsal: pon říj 28, 2013 15:29
od krtek86
Mám Ladu 2101 a chci ji zachovat dalším generacím :wink: , takže začínám kastlí atd. Mám pár dotazů:

Motor:
- do teď šlapal jak hodinky. Má najeto necelých 300 000 Km, takže přemýšlím, zda udělat jeho kompletní renovaci (převložkování či výbrus, změna kožisek na klice atd) nebo jen povyměňovat těsnění a rozvody (byla to taková pěkná olejnička). Do kliky, pístů a celkové hlavy se mi moc vrtat nechce, ale spíš mi jde o to, zda to má vůbec cenu (přece jen to není zadarmo :cry: )... Nejlépe asi změřit tlaky, ale to v mých podmínkách asi moc nepůjde..

Přední náprava:
-jsou svislé čepy všechny stejné? Nenašel jsem na nich žádný rozdíl.

Zadní náprava:
-má cenu rozebírat nápravu a kontrolovat vůle v diferenciálu? Případně jaká vůle je hraniční?

Přední sklo:
-rám kolem předního skla je ke střeše a sloupkům také jen nabodovaný? Sklo jsem měl jen v gumě a zajištní klínkem. Prý by tam měl být ještě nějaký rámeček (ne kovový rám kastle), ale vůbec betuším, o co jde.

Zatím asi vše :rolleyes:

Re: Tlaky, čepy

Napsal: pon říj 28, 2013 17:27
od Marťas
Svislé čepy se dělí na horní a spodní. Horní bývají "kulaté" bez maznice a spodní jsou "kuželovité" a někdy s maznicí.

Re: Tlaky, čepy

Napsal: pon říj 28, 2013 20:06
od krtek86
Marťas: díky za radu ;-)

Re: Tlaky, čepy

Napsal: pon říj 28, 2013 21:01
od Dusan
Na zadnu napravu nesahat, MAximalne vymenit loziska na polosiach, a gufera 3ks (akurat vymena gufera pre kardan je zlozitejsia)

Re: Tlaky, čepy

Napsal: úte říj 29, 2013 08:02
od Marek
Z hlediska motoru: Na kliku nesahat, jen osadit novými pánvemi. Pokud se rozhodneš pro výbrus, pak je logické, že spolu s tím se musí vyměnit i písty a kroužky (výbrusové - dle toho, na jaký průměr se vybrousí válce). Nevím, jak se pohybují ceny dnes, ale před 12 lety jsem za výbrus dával 2000 Kč, sada pístů a kroužků mě stála tehdy kolem 1200 Kč - k tomu všechna možná těsnění, rozvody (řetěz + 3 kola), atd. Práci svépomocí (jako vše na svých autech).