Stránka 1 z 5
Tlumiče pérování Kayaba
Napsal: pát říj 04, 2013 19:51
od Mikeš
Zdravím pánové,jsem tady u Vás nováček a čerstvý majitel Lady 2103 r.v.79,která už skoro klečí(pružiny dám nové-dopředu z nivy,dozadu z kombi+ malé zkrácení,to už jsem zde vyčetl) potřebuji ale poradit s tlumiči.Chtěl bych tlumiče KYB Gas A Just,má to být pro sportovnější použití,je to samozřejmě plyno-kapalina,auto bude používáno hlavně v létě a pro potěšení(je to prostě klasika),žádný závody,ale zátáčka projetá na hraně bez odskakující zadní nápravy je taky fajn
...
Nechci z toho auta silniční koráb což by mě asi s tlumičema v sérii určitě potkalo.Máte někdo zkušenost s tímto typem,kombinací pružina+tlumič nebo alespoň firmou Kayaba?
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Napsal: sob říj 05, 2013 09:00
od Yellow01
Já jezdím už 5 let Kayaby Excel G v kombinaci s tvrdýma pružinama, sedí to skvěle, ale na rozbitých cestách musím jezdit pomaleji, to je prostě daň za tvrdý podvozek. Ale co se tlumičů týče, tak naprostá spokojenost. Za těch pár korun co stojí je to fakt hodně muziky.
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Napsal: sob říj 05, 2013 09:05
od Marek
Kayaba ExcelG mám taky (najeto 60.000 km od výměny) a je to tvrdší, a to o dost. Už bych je nechtěl. Pro rodinný vůz tragedie.
U Lady je jednodušší, vhodnější a levnější staré tlumiče repasovat. Pokud víš, jak a jakou kapalinu použít, je to neuvěřitelná změna (k lepšímu samozřejmě). A já to vím.....
.
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Napsal: sob říj 05, 2013 20:58
od Mikeš
Asi dám na Vaše doporučení a tipy,koupím ty ExcelG,s těmi GAS a JUST by z auta asi už byla úplná motokára.
to Marek:Tlumiče jsem se dřív snažil upravovat výměnou kapaliny,ale nebylo to na dlouho(životnost dílu),olej jsem míchal z klasického OT a převoďáku 80W,nějaký výsledek tam byl,ale velké rozdíly v tuhosti po zahřátí tlumičů,tak jsem laboroval s podkládáním přepouštěcích ventilů-tam už to bylo lepší(ale zkrácenou volhu na předku mi neutlumilo nic
a na Bilsteiny jsem neměl)....no byla jiná doba,dnes člověk nakoupí tlumič.oleje v rozsahu 5W až 40W,ale taky řadu dostupných tlumičů několika výrobců,tak si říkám proč se s tím znovu bastlit.
Chlapi díky za rady.
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Napsal: ned říj 06, 2013 07:23
od Yellow01
Gas a just jsou jednoplášťové, Excel G jsou dvouplášťové. Pak dělají ještě Ultra SR, ty jsou nejtužší.
http://www.kayaba-tlumice.cz/index.php?sec=sortiment
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Napsal: ned říj 06, 2013 08:58
od Marek
To je právě ono - vědět,
jakou kapalinu použít. Já jsem měl na autě repasované tlumiče takového provedení, že přední jsme nebyli schopni s bráchou roztáhnout, zadní jen velmi velmi ztěží. Vydržely přes 100 tisíc km, pak jsem prodal auto (i s nimi).
Použití převodových olejů do tlumičů je velmi mírně řečeno nerozum. Ale to je přesně ono - nevědomost
.
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Napsal: ned říj 06, 2013 17:01
od Majo
repasovane tlmice su sice lepsie nez original(pri pouziti ineho - lepsieho oleja, zohnat sa da totiz aj original), ale stale sa nevyrovnaju plynokvapalinovym. Je pravda, ze vsetky plynokvapalinove su tvrdsie(je to dane uz len tym, ze tlak plynu posobi proti pohybu piestu nahor, co u kvapalinovych nie je), ovsem u Lady so seriovymi pruzinami je to len a len vyhoda. Najma na predku, ktory je proste viac nez makky a v zakrutach pri ostrejsej jazde sada na dorazy a odskakuje. Vyskusal som uz rozne znacky, napr Gabriel Gas Ryder, co je tiez pomerne vela muziky za malo penazi len nesmiete natrafit na vydny kus, ktory po chvili vytecie. Skoncil som u Bilstein-u a napriek cene uz neplanujem nikdy po inych tlmicoch co i len pokukovat.
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Napsal: ned říj 06, 2013 17:12
od Yellow01
Já mám pro 2101 taky koupený Bilsteiny B6 Sport, ale pro 2107 mě ještě lákají vyzkoušet ty Kayaby Ultra SR, ty by taky nemusely být špatný.
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Napsal: ned říj 06, 2013 17:47
od Mikeš
Marek:Mě tenkrát nedošlo že převoďák naleptá všechny nekovové součásti v tlumiči
,nějakou dobu po těch pokusech mi kámoš motorkář poradil,takže už také vím...ale nejdu do toho.
Jinak ty Bilsteiny mě taky lákají,bojím se jen té přílišné tvrdosti...
Chtěl jsem se ještě zeptat jestli má někdo z Vás zadní tlumiče přemístěné dovnitř pružin-tak jako to měl originál F124(mimo Familiere)?
Měly to i soutěžáky z Metalexu,tuším že k tomu byl nějaký důvod typu klopný(nebo boční) moment vznikající při práci tlumiče a s tím spojené větší nároky na silentbloky panhardské tyče-z toho plyne horší vedení nápravy na nerovnostech.
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Napsal: čtv říj 10, 2013 19:16
od Majo
dovod je jedine ten, ze je to posunute viac ku kraju napravy a tym padom to berie lepsie nerovnosti. U Chevy Nivy su uchyty kvoli tomu posunute az ku kraju napravy a je to poznat, ale osobne mi to pride prilis vela komplikacii kvoli neistemu vysledku.
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Napsal: pát říj 11, 2013 19:39
od Mikeš
hmm,to dává smysl...
Ale je taky fakt že ta úprava by byl experiment který by mě mohl stát navíc 2000 v tlumičích(zadní Kayaba ExG+G&J na F124 a 131 se stále dělají-proto mi ten červík vrtá v hlavě),
pokud to tady nikdo neřešil tak nebudu průkopníkem,
asi budu ušetřený čas věnovat motoru
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Napsal: pát úno 14, 2014 22:07
od mušketýr
Kayaba už plyňáky na Ladu nedělá?
Jaké tedy použít,M.S:
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Napsal: pát úno 14, 2014 22:41
od Cory
Plynokvapalinove sa robia aj originaly Lada.
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Napsal: sob úno 15, 2014 06:49
od Yellow01
Proč by je nedělala? Ještě asi před 3 měsícema jsem se díval a pořád byly v nabídce.
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Napsal: sob úno 15, 2014 09:11
od mušketýr