Stránka 1 z 1
přední brzdy
Napsal: ned črc 21, 2013 18:10
od kubahosi
čau, chtěl jsme se zeptat, jak sundám na predních brzdách čepy co jsou na pružinkách. dekuji
Re: přední brzdy
Napsal: ned črc 21, 2013 18:38
od valda1971
Když Ti nejdou vyndat rukou, tak něčím slabším je vyklepat. Před zpětnou montáží vše řádně očistit (i díry) a já ty čepy mazal a potom mi šly vyndat vždy dobře.
Re: přední brzdy
Napsal: ned črc 21, 2013 18:52
od kubahosi
jsem utrhal hlavicky, na druhou stranu to jde hezky ale tam kam ma tak se ani nehne
Re: přední brzdy
Napsal: ned črc 21, 2013 20:13
od Marťas
Já to vždycky vytloukal druhou sadou těch samých tyčinek. Ale bacha - tlouct rovně, nebo prasknou ty očka.
Re: přední brzdy
Napsal: pon črc 22, 2013 10:10
od JmJ
klepat, mazat, rozhybavat.
nedavno jsem mel v ruce nove tycky a ty se pri klepani krasne pokroutily. proste blato. ty ktere prezily a namontovaly se, tak po 4 letech a tak 30 000 km jsou prohle. hnus velebnosti.
kazdopadne pokud jdou zarazit dovnitr, tak je potreba je predtim namazat, pak zasunout, pak maznout z druhe strany a snazit se vytlouct atd. nekdy je to na hodinu, ale da se to. nekdy prasknou.
Re: přední brzdy
Napsal: pon črc 22, 2013 12:24
od Luděk Musil
Ono je to taky o tom, že tyčka je železo a prasátko je "hliník" takže chemické procesy to mají snadné.
Když jsem se na brzdy díval cca 14 dní před prázdninama (přední pěkně skřípaly - bodejť by ne, když byly desky sjetý na kov). Musel jsem taky jednu tyčku vyklepávat.
Tak jsem (švagr přinesl krabici vrtáků, i netypických) díry nečistil smirkovým papírem, ale protáčel jsem je vrtákem. Tyčka má 5,8 mm, takže jsem bral postupně vrtáky 5,9, 6,0, 6,1, 6,2 a teprve 6,3 vyčistil díru pěkně až na původní kov. L.
Re: přední brzdy
Napsal: pon črc 22, 2013 12:37
od Vašátor
S těmi chemickými procesy to tak Luďku nebude

. Tyčka totiž není železo, ale chromované železo, které s hliníkem nic nevytváří. My třeba mažeme tyto tyčky (a všechno na brzdách) měděnou vazelínou. Z prvu jsem se bál chemického procesu měď versus hliník, nicméně i po pár letech lze brzdy bez jediného problému rozebrat - vazelína drží a nic neoxiduje. Klasická vazelína se velmi rychle vymeje, dokonce i vazelína s příměsí MoS2 (molyka) je do roku v předních brzdách pryč. Měděná vydrží podstatně déle.
Re: přední brzdy
Napsal: pon črc 22, 2013 12:51
od Luděk Musil
Vašo - nebudu se přít a je mi docela jedno, zda-li je to chemický proces nebo elektroosmóza nebo zázrak znovuzrození Ježíše Krista

.
Každopádně vždy, když ty tyčky vytahuju a přestože je při každé opětovné montáži mažu měděnou vazelínou, tak vždy je v "dírách" podivný bílý materiál (dle jeho struktury bych soudil oxid hliníku či co podobnýho za hovnum sajrajtum

.
Já to psal spíše kvůli uvedení rozměrů jak tyček tak děr kvůli usnadnění jejich očisty. Díry jsem protočil vrtákem v prstech, tyčky jsem ojel šmirglpapírem a bylo během chvíle hotovo. L.
Re: přední brzdy
Napsal: pon črc 22, 2013 14:08
od Vašátor
No Luďku, ale tento bílý prach objevíš i na jiných hliníkových částech, které do styku s jiným materiálem nepřicházejí

Re: přední brzdy
Napsal: čtv srp 08, 2013 20:51
od Dusan
Nove valceky maju otvor pre tycku 6,5mm tak ze ak mate stare zasoby doporucujem prevrtat na tento rozmer. Aplikovanim uhlikovej alebo medenej vazeliny do otvoru a na tycku to bude rozoberatelne, aku vrtackou ide zvecsit dieru vo vlceku aj na auto, inak rozobrat ked to zaoxiduje vyzaduje prax a pevne nervy...pohyby ticky ako pri sexe

Re: přední brzdy
Napsal: pon srp 12, 2013 20:40
od Křečík Barbuška
Grafitova vazelina, od te doby co ji uzivam tak vyskakuji tycky samy

.
Re: přední brzdy
Napsal: pon srp 12, 2013 21:16
od Laďuša
Já jsem to namáz ňákou vazelínou, co mi zrovna ve stodole přišla pod ruku a každej půlrok při přezouvání to proklepnu, aby to na tej pružince zapružilo. No a žádnej problém. Akorát tutu zimu jsem jaksi nepřezouval, tak jsem zvědavej na prodlouženej interval
