Stránka 1 z 2

Pomoc pri serizeni motoru Praha

Napsal: čtv črc 18, 2013 09:08
od smajchl
Ahoj, chtel bych si udelat technickou na ladu 2101 lpg original motor 1200. vsecko bych rekl je OK auto akorat skoro rok stoji. Jen to docela spatne startuje musi se tocit starterem celkem dlouho a pak jde, na lpg se to da chytit i celkem hned ale tam je dulezity mit dobre sytic a plyn.... pomaha pumpovat plynem na LPG...

Chgtel bych ale aby to dobre startovalo i na benzin. Palivova pumpa je vymenena ta pumpuje dobre ale stejne to na benzin startuje dlouho, spotreba na benzin asi nebude spatna 8 - 10 litru cca... nenasel by se tu nekde v Praze kdo by to umel seridit? pred dvema lety to takhle emisema proslo takze je mozny i udelat technbickou mozna a dojet s tim nekam...

Dik Michal

Re: Pomoc pri serizeni motoru Praha

Napsal: čtv črc 18, 2013 17:24
od Marek
Mně se vždycky strašně líbí, jak někdo píše, že spotřeba není špatná - 8 až 10 litrů. Docela se směju. S takovou spotřebou dneska jezdí motory dvojnásobné kubatury a trojnásobného výkonu.

Inu doba pokročila.

Nejsem z Prahy, ale seřizovat Lady umím. Musel by sis udělat výlet na Vysočinu.

Re: Pomoc pri serizeni motoru Praha

Napsal: čtv črc 18, 2013 18:51
od mceza
Vidíš, v techničáku VAZe mi vyhrožují 10 l/100 km a jezdím za osm. U Mazdy píšou 5,4 l/100 km a jezdím za osm...

Re: Pomoc pri serizeni motoru Praha

Napsal: čtv črc 18, 2013 19:45
od smajchl
No ja to beru tak, ze to je asi normalni u Lady. co sem tak tady cetl. Na benzin stejne nechci jezdit, jen jednou jme na nej jeli z festivalu, pac sme tak spekulovali ze bude cestou jeste levnejsi plyn az uz nebyla zadna plynka :-D a spotreba byla asi takto... Kdyby se nikdo z Prahy neozval asi bych si udelal vylet na vysocinu ;-) auto sem uz neridil asi rok - zitra jdu udelat testy na obnovu ridicaku...

Re: Pomoc pri serizeni motoru Praha

Napsal: čtv črc 18, 2013 21:51
od Cory
ja mam v TP 11,5....ale to bude tak na 200km :D

Re: Pomoc pri serizeni motoru Praha

Napsal: pát črc 19, 2013 19:49
od Vašátor
Když už se to dělá, tak doporučuju motor seřídit komplet. Takové to "porýpání", aby to lépe startovalo, nikam nevede. Se správně seřízeným motorem 1200 by jsi měl mít spotřebu 7-8l/100km benzínu, dle nohy na plynu :mrgreen:. Tudíž si udělej výlet na Vysočinu, zajisté se ti to vyplatí. A kdyby náhodou Marek neměl náladu (jako že to se nestane), tak my také umíme tyto motory seřizovat (na Vysočině) :wink: .

Re: Pomoc pri serizeni motoru Praha

Napsal: pát črc 19, 2013 20:05
od Kopr
smajchl píše:Ahoj, chtel bych si udelat technickou na ladu 2101 lpg original motor 1200. vsecko bych rekl je OK auto akorat skoro rok stoji. Jen to docela spatne startuje musi se tocit starterem celkem dlouho a pak jde, na lpg se to da chytit i celkem hned ale tam je dulezity mit dobre sytic a plyn.... pomaha pumpovat plynem na LPG...

Chgtel bych ale aby to dobre startovalo i na benzin. Palivova pumpa je vymenena ta pumpuje dobre ale stejne to na benzin startuje dlouho, spotreba na benzin asi nebude spatna 8 - 10 litru cca... nenasel by se tu nekde v Praze kdo by to umel seridit? pred dvema lety to takhle emisema proslo takze je mozny i udelat technbickou mozna a dojet s tim nekam...Dik Michal
Mě startuje na tři max čtyři krátké otočení startéru :wink: ,když točím dlouho nechytá ,zkus stejný systém ,každý motor mi na lpg startoval jinak ............ Jo a Vašíku bere kolem 13 plynu a je ůplně lhostejný styl jízdy ............

Re: Pomoc pri serizeni motoru Praha

Napsal: sob črc 20, 2013 07:06
od Marek
Souhlasím s Vašátorem - je třeba ten motor poladit kompletně. Tedy začít rozvodem, poté seřídit vše kolem benzinu a až nakonec plyn. Ono je totiž všeobecně známo, že pokud motor není dobře seřízen na benzin, nikdy nejde dobře ani na plyn.

Znal jsem v minulosti mnoho lidí, opravdu mnoho - byly jich desítky, co měli starý krám přitažený po revoluci z venku a který z nějakého důvodu nešel, jak by měl (vyšlehaný karburátor, opotřebené mechanické části vstřikování - často staré K a KE-Jetronic, různé vůle v rozdělovačích, ojeté vačky a další důvody). Než by tehdy velmi pracně sháněli funkční části a opravovali, aby to chodilo, jak má, narvali do toho plyn, aby tu šílenou spotřebu snížili aspoň cenou za litr paliva. V drtivé většině případů těžce narazili.....

Takže ANO - je třeba to udělat takzvaně zgruntu.


Já jsem jezdil s patnáctkou na čtyři kvalty do sedmi a půl, s pěti kvalty dálku o litr níž. Ovšem samozřejmě ono záleží nejen na seřízení, ale jak víme rovněž na typu karburátoru. OZON je OZON a kdo má starého WEBERa, na spotřebu OZONu se nikdy nedostane. Lze se k ní ovšem poměrně solidně přiblížit.

Re: Pomoc pri serizeni motoru Praha

Napsal: sob črc 20, 2013 12:42
od Vašátor
Stejně tak samotné základní seřízení karburátoru (hladina, směs, profoukání stlačeným vzduchem) nemusí nikam vézt. U většiny žigulíků je vlivem vysokých teplot od motoru a nerovnoměrnému dotažení šroubů příruby versus tělo klapek, samotné tělo karbu tak zkrouceno, že i přes nové těsnění dokáže přisávat vzduch. Většinou stačí plochy srovnat na hrubém smirku, nicméně kolikrát dojde i na rovnání ve svěráku, pomocí horkovzdušné pistole a následné srovnání na frézce. Už jsem se setkal i s karburátorem, kde bylo jeho tělo zkroucené o 0,2mm. Nicméně i takový karburátor se dá dát opětovně do pořádku.
Další problém jsou přetažené šrouby víčka karburátoru, víčko křivé, tělo karburátoru v místě šroubů vytažené ... opět to chce rovnat, rovnat, rovnat.

A jak píše Marek, seřízení LPG přijde na řadu až jako poslední. Do té doby je to marný, je to marný, je to marný.

Marek je velkým zastáncem karburátorů Ozon, já zase Weberu :). Spíš to ale bude našimi rozdílnými zkušenostmi, převážně způsobenými motorizací, na které jsme jezdili (jezdíme). U motoru 1500 mi subjektivně v dynamice nepřijde rozdíl. U motoru 1200 mi však přijde, že Ozon motor otupí - a to především pokud je vůz naložený. Následné snížení spotřeby o 0,2 - 0,5l za to rozhodně nestojí :-) . Ovšem je to můj subjektivní pocit, kdy i s weberem na 2101 jezdím za 7,2l , plně naložený pak za 7,6l při použití 5q převodovky. Nicméně fakt je ten, že Ozon nezná jízdu s těžkou nohou. Naopak Weber je na těžkou nohu velice náchylný, což se výrazně projeví na spotřebě.

Re: Pomoc pri serizeni motoru Praha

Napsal: sob črc 20, 2013 17:29
od smajchl
To je krasna spotreba, karbik nevim jakej tam je, origo asi weber ne? to bych nechal ono to stejne nema vykon na predjizdeni a nalozeny do kopce taky zadna slava. Takovou spotrebu to ma pak i na LPG?

Re: Pomoc pri serizeni motoru Praha

Napsal: ned črc 21, 2013 07:59
od mceza
Zda máš Ozon nebo Weber záleží na roku výroby.

Re: Pomoc pri serizeni motoru Praha

Napsal: ned črc 21, 2013 09:31
od Marek
WEBERy se montovaly od počátku výroby přibližně do roku 1980 (plus minus, nebylo to k určitému datu), pak se v celé výrobní řadě přešlo na OZONy. Některé pozdější motorizace v druhé polovině 80. let tu a tam mívaly i SOLEXy, ale moc jich nebylo. Poslední část výroby (před vstřikováním) bývala alternativně osazována elektronicky řízeným karburátorem AXTEC, který je stavěn na platformě SOLEXu.

WEBER se od OZONu liší na první pohled tím, že při plně sešlápnutém plynu se WEBERu otvírají obě klapky, zatímco OZONu jen jedna (druhá je poté ovládaná podtlakem, který si motor sám vytvoří).


Spotřeba u LPG je u všech karburátorových motorů o 15-20% vyšší, než je spotřeba na benzin. Čili počítej u Lady tak o litr až litr a půl vyšší.

Re: Pomoc pri serizeni motoru Praha

Napsal: ned črc 21, 2013 15:36
od smajchl
Jo tohle bude weber rok 77

Re: Pomoc pri serizeni motoru Praha

Napsal: ned črc 21, 2013 19:01
od Marek
Téměř jistě.

Re: Pomoc pri serizeni motoru Praha

Napsal: ned črc 21, 2013 19:20
od Kopr
Vašátor píše:Stejně tak samotné základní seřízení karburátoru (hladina, směs, profoukání stlačeným vzduchem) nemusí nikam vézt. U většiny žigulíků je vlivem vysokých teplot od motoru a nerovnoměrnému dotažení šroubů příruby versus tělo klapek, samotné tělo karbu tak zkrouceno, že i přes nové těsnění dokáže přisávat vzduch. Většinou stačí plochy srovnat na hrubém smirku, nicméně kolikrát dojde i na rovnání ve svěráku, pomocí horkovzdušné pistole a následné srovnání na frézce. Už jsem se setkal i s karburátorem, kde bylo jeho tělo zkroucené o 0,2mm. Nicméně i takový karburátor se dá dát opětovně do pořádku.
Další problém jsou přetažené šrouby víčka karburátoru, víčko křivé, tělo karburátoru v místě šroubů vytažené ... opět to chce rovnat, rovnat, rovnat.

A jak píše Marek, seřízení LPG přijde na řadu až jako poslední. Do té doby je to marný, je to marný, je to marný.

Marek je velkým zastáncem karburátorů Ozon, já zase Weberu :). Spíš to ale bude našimi rozdílnými zkušenostmi, převážně způsobenými motorizací, na které jsme jezdili (jezdíme). U motoru 1500 mi subjektivně v dynamice nepřijde rozdíl. U motoru 1200 mi však přijde, že Ozon motor otupí - a to především pokud je vůz naložený. Následné snížení spotřeby o 0,2 - 0,5l za to rozhodně nestojí :-) . Ovšem je to můj subjektivní pocit, kdy i s weberem na 2101 jezdím za 7,2l , plně naložený pak za 7,6l při použití 5q převodovky. Nicméně fakt je ten, že Ozon nezná jízdu s těžkou nohou. Naopak Weber je na těžkou nohu velice náchylný, což se výrazně projeví na spotřebě.
Mě si tvrdil že je jedno jak je seřízen karb ,na lpg ho stejně nepotřebuju :shock: