Stránka 1 z 6

Odpojovač - namontoval jsem ho správně?

Napsal: pát čer 28, 2013 18:31
od mceza
Kromě řešení jiného problému, který jsem objevil až potom (a neměl by mít s tímto nic společného), jsem dnes namontoval odpojovač baterie.

Protože nejsem automechanik, elektrikář a ani nic mezi tím, ale informatik, který zatím dodělal jen gympl, tak nemám s manuální prací moc zkušeností (teda když si to po sobě čtu, musím se smát :lol: ). Proto bych sem rád dal fotografie svého řešení a poprosil o komentář, jak se mi to povedlo, zda jsem něco neudělal špatně atd.

Držák na odpojovač je v místě původního šroubu na kostru a přidělán právě tím šroubem. Dal jsem tam ještě z obou stran podložky a šroub i závit důkladně projel kartáčem.
Obrázek

Takto je to celé zapojeno - kostřící pásek se v ohybu dotýká blatníku - vadí to? Svorek si nevšímejte, dobijím baterku, která se vybila při mých pokusech nastartovat... :roll:
Obrázek

Detail zapojení odpojovače - na kabelu k baterce je očko, které mi tam dali už v prodejně. Samozřejmě jsem si dal pozor, aby se nedotýkalo držáku. Je to teda jen rozdíl necelého centimetru, ale nedotýká se.
Obrázek

Detail zapojení na baterku. Ten kabel jsem jen uřízl, oholil bužírku a silou sevřel do té svorky. Moc se mi to nelíbí, ale nenapadlo mě nic lepšího. Může to tak být? Nebo nějaké rady jak to zlepšit?
Obrázek

Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?

Napsal: sob čer 29, 2013 10:12
od MartasBrno
Na tebe bacha, klameš tělem :-)

Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?

Napsal: sob čer 29, 2013 10:45
od mceza
Ja vim, ze jsem tlustej :-P

Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?

Napsal: sob čer 29, 2013 19:33
od Dusan
Zvyknem z bandasky od acetonu vystrihnut pasik plechu (je pocinovany a vhodne tenky) a urobit rurku do ktorej strcim ten hruby drot a az tak stiahnem svorkou , vyhoda je ze sa po stlaceni jednotlive drotiky nerozmotavaju a po demontazi to drzi tvar.

Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?

Napsal: sob čer 29, 2013 20:12
od Kopr
Máš to dobře ,oboje :wink: a moc hezky provedeno .......

Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?

Napsal: ned čer 30, 2013 00:11
od mceza
Díky, vymýšlel to Vašátor a udělal mi na to ten držák. Já už to jen namontoval.

S elektrikou mám zkušenosti jen takové, že jsem jako malý měl TT kolejiště a dělal si tam osvětlení, vyhýbky, atd. :D

Dušan má pravdu, že by bývalo nebylo špatné. Ale asi to nechám zatím tak, jak to je. Dnes ověřeno na vyjížďce a jede to bez problémů, takže to snad bude držet :D

Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?

Napsal: pon črc 01, 2013 20:15
od Křečík Barbuška
Já bych ten krám z auta vyhodil :-) .

Je podběh v místě přilehnutí podložky očištěn na kov?

Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?

Napsal: úte črc 02, 2013 00:22
od mceza
Trochu jsem to odrbal, ale spoléhal jsem na to, že to bude fungovat tak, jako to bylo doposud - tedy původní podložka byla oblemcaná barvou a ukostření zajišťoval šroub.

Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?

Napsal: úte črc 02, 2013 07:56
od Teepee
Je to dobrý, už to tak nech, ale kdybys měl záchvat vylepšování, tak jsem měl kdysi na Modrém LADOvi odpojovač v kastlíku na motorové stěně. Vyžaduje to dva tlustý kabely, ale nemusíš kvůli odpojení baterky otevírat motor a skákat kolem auta.

Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?

Napsal: úte črc 02, 2013 09:57
od mceza
Díky za radu, ale zůstanu u nejjednoduššího řešení. A to z toho důvodu, že mi nic proud nežere (kdyby jo, tak by řešil co mi ho žere a neřešil problém odpojovačem), ale čistě z důvodů dobrého spaní, že když auto nechám dlouho stát, je to celé vyplé.

A právě proto, že ho nechám dlouho stát, tak stejně při startu musím otevírat kapotu a napumpovat benzín. Často také kontroluji hladiny provozních kapalin. Takže už je celkem jedno, zda to dělám jen kvůli benzínu nebo i přepnu odpojovač. :-)

Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?

Napsal: úte črc 02, 2013 10:28
od Martin-MTX
Ahoj, tak s tímhle by tě technický komisař vyhnal :)

Samozřejmě to účel splní ale moje největší připomínka je, že ODPOJOVAČ by měl odpojovat PLUS pól. Ale protože to máš jen z důvodu fyzického odpojení baterky, tak je to jedno takže to neřeš.

Žigul při dlouhém stání mívá nejčastěji odběr (pokud ti někde nesvítí žárovička) při špatném motorku stěračů. Když je všechno OK tak to prostě musí vydržet stát i s baterkou. Závadu odhalíš měřením odběru proudu na pojistkách a podle knihy zjistíš co by to mohlo být. Pod proudem i bez klíčku na 2101 je pojistka č. 2 kde nejčastěji zlobí právě motorek stěračů (resp. jeho "doběh")

Třeba já na závoďáku musím mít odpojovač dle FIA, který:
1) je na plus pólu
2) musí být vypínatelný z vnitřku auta v dosahu posádky (viz: http://www.ladamtx.cz/images/interier_v2_full.jpg )
3) musí být vypínatelný z vnějšku auta (viz: http://img13.rajce.idnes.cz/d1303/7/791 ... .jpg?ver=2 )
4) vně i vevnitř musí být označen modrým trojuhelníkem s bleskem
5) po odpojení musí vypnout i motor

..ale to jen tak pro porovnání, nechci rejpat, znovu říkám, že účel to plní a to je hlavní :D Znám víc lidí co to takle vyřešilo jako ty.

P.S. Já jsem taky informatik :D

Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?

Napsal: úte črc 02, 2013 10:33
od mceza
Díky, máš to pěkně provedeno, ale já tam mám odpojovač z trochu jiných důvodů než ty :D

Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?

Napsal: úte črc 02, 2013 10:49
od Martin-MTX
Jasné dyť já vim, jak řikam - funguje to a to je hlavní :D

Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?

Napsal: stř črc 03, 2013 19:00
od Laďuša
mceza píše:...
A právě proto, že ho nechám dlouho stát, tak stejně při startu musím otevírat kapotu a napumpovat benzín. ...
Taková buržoazní změkčilost! :P

Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?

Napsal: stř črc 03, 2013 20:09
od Vašátor
Martine, hezky jsi ten mnou vyrobený držák osadil :mrgreen: . Kabel u očka baterie chtělo procínovat a bylo by to úplně super. Někdy mi ho přines a já ti ho v Brně procínuju - stejně když jsi v Brně, žigulík bez kabelu vydrží :)

Já mám odpojovač na dvou autech a využívám ho přesně jak píše Martin - auto bude déle stát, baterii odpojím. Není to kvůli případnému černému odběru, ten je nutné najít a odstranit. Ale přecejen elektroinstalace je již většího stáří a nikdo tak nemůže 100% tvrdit, že je elektroinstalace ve 100% stavu. Případný zkrat (třeba myš hlodající kabel) a vyhořelé auto za tu chvilku práce nestojí.