Stránka 1 z 4
KRAPOZA aneb co na cesty
Napsal: pon dub 22, 2013 20:07
od mušketýr
Kamarád jede na 1/2 roku směr západ a tak mě požádal o dodání všeho nutného ku přežití a šťastného návratu.Delší čas si to dávám v hlavě do kupy a akorát nářadí mi nejde.O seznam nářadí poprosím nějakého cestovatele.
Materiál:
_starter
-alternátor a relé
-2ks benzinové pumpy
-2ks vodní pumpy
-chladič
-svíčky
-kabely
-rozdělovač
-náhon rozdělovače
-víčko rozdělovače
-palec
-kladívka
-2ks indukční cívka
-vrchní rejdojdový čep
-spodní""""""""""""""""""""""
-vypínač světel
-hadicové spony(benzin,voda)
-vypínací páku spojky
-spojkové ložisko
-kardan kompletní a to včetně hardi spojek
-zadní poloosa
-rezerva 2ks
-duše
-Tůma
-katalog dílů
Asi víc nevypotim.
Váhám zda ho vybavit i spodními rameny,vodními hadicemi.Žárovky, pojistky,rezervní klíče a povinná výbava jsou samozřejmostí.
Skusim i to nářadí:
-gola 1/4" a 1/2" od 4mm do 32mm včetně plochých a křížových šroubováků
-drát-slabý a silný po 1,5m
-kabel-4m
-kladivo 1,5kg
-tyčovina na odražení rejdových čepů
-průbojník z original Lada nářadí
klíče:
-očko-17x19mm-CCCP
ploché:-11x13
-13x17
-19x17
-"podnápravový hever"
-sikovky Knipex
-klika motorova
-zkoušečka 12V
To je vše.Dík za tipy Mušketýr.
Re: KRAPOZA aneb co na cesty
Napsal: pon dub 22, 2013 21:57
od Hurikán
To ten tvůj kamarád bude mít doprovodnou Avii???
Sorry, ale to je opravdu krutě hodně moc přehnaný seznam.
Já bych si sebou vzal pouze tyto nd:
membránu do benz. pumpy, příp. 1 ks benzinové pumpy
jednu svíčku
jeden VN kabel (ten nejdelší)
víčko, palec, kladívka a kondenzátor pro rozdělovač
hadicové spony
regulátor dobíjení
žárovky + pojistky
2-3 kolové šrouby
přední a zadní brzd. hadici
klínový řemen (u 05 i rozvodový)
Tůmu
kdybych se hodně rozšoupnul, tak:
jednu vodní pumpu
termostat
jeden spodní čep (lze použít i nahoru)
jeden náboj předního kola s ložisky + obě matice
A to by bylo asi všechno. Víc věcí nemá vůbec smysl. ND se dají koupit i v zahraničí, nehledě na to, že nebudou potřeba.
Dál potom nezapomenout:
brzdovku
destilku 1L
motorový olej
vázací dráty 2x2m
el. "drát" 5m
Z nářadí:
očkoploché klíče: 8; 10; 13; 17; 19; 22; 24, příp. pár meších velikostí k tomu
gola sadu velikosti dtto + kloub a nástavce
šroubováky + a -
kombinačky s ostrýma čelistma
kladivo 250-500g
montpáku (originál)
kliku (originál)
pumpu (originál)
žárovková zkoušečka příp. malý měřáček
no a celý zbytek origo nářadí a výbavy
A tohle musí zcela bohatě stačit.
Re: KRAPOZA aneb co na cesty
Napsal: pon dub 22, 2013 22:18
od Křečík Barbuška
A nejlépe jet s přáteli co vlastní též vůz Lada neb se tak mohou o doplňkovou výbavu podělit
.
Re: KRAPOZA aneb co na cesty
Napsal: pon dub 22, 2013 22:21
od Hurikán
Howgh!
Re: KRAPOZA aneb co na cesty
Napsal: pon dub 22, 2013 22:24
od Martin-MTX
Já bych to řekl asi takto: vždy se stejně posere to co nemáš. Když jsem jel kombíkem na výlet do Rumunska, také jsem vezl pár dílů. Byla to jedna velká přepravka "drobností" - něco mezi tím co tu oba píšete. Ale stejně se posere to co člověk nemá.
V mém případě to byla hadice nádrže, která po letech nebyla zvyklá na neustálé braní plné nádrže takže mi kapal benzín, viz foto z opravy vozu cca 40km od Bukurešti:
http://djczermino.rajce.idnes.cz/Romani ... 170312.JPG
Myslím, že uplně nejdůležitější je hromada izolepy (klasická tenká eletrikářská i široká kobercová). Tou se dá opravit fakt skoro všechno
a taky Konkor, ten také opravuje.
Opravy provádět dle tohoto schématu:
Pokud ty díly opravdu myslíte vážně, tak si vemte ještě oba napínáky řetězu, tesnění pod hlavu a dále univerzální dily typu: stahovací pásky všech velikostí, železné lanko a pevnou kurtu co se s ní poutá auto na valník (dá se s ní krásně "připevnit" zadní náprava v případě zlomení kosti) a taky silikon a náhradní šourby na kola. A také kuličku z ložiska nebo uřízlou a zaklepanou brzdovou trubičku - to pro případ,že klekne L/P nebo zadní brzda - prostě ten okruh zaslepíte a pojedete opatrně dál. Chápu že je to blbost, ale i takový detail může ušetřit mnoho času...
Stejně by mě zajímalo co bude dělat když mu klekne diferák nebo převodovka... Ani jedno z toho jsem si do Rumunska nebral, to bych skutečně potřeboval tu Avii
Přeji příjemnou cestu.
Uplně jsem zavzpomínal jak bych takový výlet absolvoval rád znovu, ale nějak není v poslední době čas
Re: KRAPOZA aneb co na cesty
Napsal: pon dub 22, 2013 22:29
od Cory
Pri ceste zo zrazu v TT 2010 som v BA stratil zadne koleso vdaka dodrbanym zavitom na zadnej polosi. Povedzme, že vďaka 3ml sekundoveho lepidla a handričky s technickym benzinom som dorazil domov (500km) a ešte takto asi 100km najazdil
Re: KRAPOZA aneb co na cesty
Napsal: pon dub 22, 2013 22:41
od Martin-MTX
Jj to je pravda, pořádně silné lepidlo na kov! To sem zapoměl...
(ikdyž přesně tvuj problém Cory má on vyřešený tou poloosou
)
P.S. Ještě kromě tech železných stahovacích pásek bych doporučoval vzít ty plastové dlouhé
Wenca084 na nich dojel domů na místo klasického klíňákuu
Re: KRAPOZA aneb co na cesty
Napsal: pon dub 22, 2013 22:46
od mušketýr
Seznam je pracovní a ještě se bude upravovat.Je předimenzovaný, protože auto je moje a nechci pro něj letět s podvalem.Má najeto 140tis. a je po prvním majiteli, ale 5let stálo v garáži.Jede sám, a ty díly mu zaberou 1/2 kufru.
Jinak zavrhuji membránu-stalo se mi že plasty v pumpě byly tak ztvrdlé že se po její výměně ji nepodařilo utěsnit.Navíc nevím zda by to kámoš zvládnul.
Napínáky zavrhuju a taky těsnění pod hlavu.Nikdy mi těsnění pod hlavou ani napínáky neklekly.
Seznam jsem vytvořil podle toho co se mi za léta na Ladách posralo.
Ostatní nápady beru na vědomí.
Například mi nikdy neodešly ložiska v předních zadních a ani kolech.Ani mi nikdy nehučely.Pokud je zkontrolujem a správně vymezíme vůli a přece by cestou začly hučet tak jsem si jist že těch 600km dohučí až do Čech.
Jednou mi odcestovala poloosa z auta-kroužek neudržel ložisko.
V poslední době mi relativně dost odchází vodní pumpy.O těch jsem dřív ani nevěděl.
Nějak nechápu to kuličku z ložiska.
M.S:
Re: KRAPOZA aneb co na cesty
Napsal: úte dub 23, 2013 01:08
od Marťas
Jen tak na doplněních z mých zkušeností:
Vykašlat se na chladič a zkontrolovat ho před jízdou
Potom vzít spodní (příp i vrchní čep)
Vázací drát
plastové stahovací pásky
Palec rozdělovače
Víčko r.
Kondík r.
Sadu svíček (tolik místa nezabere)
A na cesty určitě
červený silikon - to je výborný pomocník, když si nechci vézt všechna těsnění s sebou!
Krabici s golou a kompletní příslušenství v brašně i krabičce
O věcech jako je rezerva, žárovky a olej není potřeba se rozepisovat
Re: KRAPOZA aneb co na cesty
Napsal: úte dub 23, 2013 06:21
od dvk
Co to je západ ? Francie nebo USA ? To je dost podstatný rozdíl.
Další podstatná věc je, kolik za toho půl roku auto najede ?
Pak taky píšeš "plasty v pumpě byly tak ztvrdlé že se po její výměně ji nepodařilo utěsnit.Navíc nevím zda by to kámoš zvládnul." ... jestli nezvládne výměnu membrány v pumpě, tak nemá cenu ssebou vozit cokoli dalšího, leda tak vytištěný seznam servisů, klíčové věty v cizím jazyce a kreditku
Jinak je třeba mít hlavně kompletní nářadí na rozebrání čehokoli na autě, a základní věci jak už psali kluci výše. Díly se dají sehnat na místě nebo poslat poštou z domů, ale je třeba je umět a moct vyměnit.
Hlavně spony, hadice, nové benzínové hadičky, klubko drátů, věci do brzd (!), palec, víčko, membránu a tak. Mechanické díly podvozku bych vůbec nebral, pokud nehodlá kámoš jezdit půl roku mimo cesty. Posrat se může cokoli, ale nikdy bych se nepustil s autem za hranice když bych nevěřil mechanice. Kardan atp. ... zbytečné. Všude žijí lidé se svářečkama a nářadím a pošta dneska umí poslat skoro cokoli kamkoli.
Re: KRAPOZA aneb co na cesty
Napsal: úte dub 23, 2013 06:38
od JmJ
Prijde mi to, ze nejdete na zapad, ale spis na vychod
.
Vzal bych veci kolem rozdelovace, treba druhy kompletni, benzinovou pumpu, mozna zapalovaci kabely a sicku, kdybych sehnal tak vodni pumpu. Nahradni relatka, pojistky. Remeny.
Veci na brzdy se na zapade budou dat koupit (prasatka, kotouce, desky), loziska koupite taky, vyfuk se pri nejhorsim nejak posvaruje, gufera budou taky mit. Naradi nejake zakladni, servis snad na zapade taky maji, ne?
Re: KRAPOZA aneb co na cesty
Napsal: úte dub 23, 2013 07:38
od mušketýr
Kamarád jede do Švýcarska.Auto v podstatě moc používat nebude.To ale nesouvisí s tím že ho hodlám vybavit díly z nichž drtivou většinu s největší pravděpodobností nepoužije.
Nehodlám se o každé položce rozepisovat co mě vedlo k tomu, abych ho s ní vybavil.
Snad jen k palivové pumpě.Je dost možné že by i výměnu membrány zvládl, ale nechci mu radit po telefonu jak na to má jít a posléze s ním řešit otázku proč pumpa netěsní.Komplet pumpu kámoš vymění i bez jakékoli rady a navíc pumpa nic neváží a nic nezabere.Ze stejného důvodu mu dám i celý kardan.Pokud mu odejdou hardi spojky tak je vymění a pokud odejdou kříže či středové ložisko-vymění ho celý.Má to za max.2hod hotový.Mohl bych mu dát jen kříže, ale dovedu si představit že dva dny může hledat někoho kdo mu je přelisuje.
Jinak na východ bych mu na cestu nedal ani šroubek.Tam sežene vše.I když kvůli rychlosti opravy bych mu něco málo dal.
Mušketýr
Re: KRAPOZA aneb co na cesty
Napsal: úte dub 23, 2013 07:42
od Cory
Po prečítaní posledného príspevku som sa silne zamyslel
Re: KRAPOZA aneb co na cesty
Napsal: úte dub 23, 2013 08:40
od Martin-MTX
A co spotřeba? Nevadí mu, že jen vinou těch dílů půjde třeba o litr nahoru?
Nejlepší bude auto před jízdou mechanicky zkontrolovat a tím už větši věcí buď rovnou preventivně vyměnit a nebo nebrat. Pokud vidím, že HD spojka na kardanu je prostě dobrá, tak co by se ji mohlo stát? Kardan je velký, těžký a neskladný...
Naopak takové tesnění pod hlavu nic neváží a nezabírá a zdali je dobré prostě nezkontroluješ. Možná si ho nevymění sám, ale s pomocí místního servisu ano... (já sem si ho do Rumunska taky nebral, uvádím to jako příklad)
Re: KRAPOZA aneb co na cesty
Napsal: úte dub 23, 2013 08:52
od dvk
Vždyť je to jedno, Mušketýr se nám tu pochlubil, že JEHO kamarád jede JEHO ladou do Švýcarska, ON mu přibalí kardan, diskutovat o tom stejně nebude proč a udělá si to podle sebe, tak o co jde