Stránka 1 z 2
žiguli motor zamena
Napsal: sob dub 20, 2013 21:10
od matus-s
Dobry den ja som počul že sa da zameniť motor z žigulika za akehosi pežota je to pravda a ak hej tak akeho typu
Re: žiguli motor zamena
Napsal: úte dub 23, 2013 14:14
od MartasBrno
Nestačí záměna za jiný žigulácký motor?
Re: žiguli motor zamena
Napsal: úte dub 23, 2013 14:21
od Luděk Musil
Je to nějakej starej Peugeot 1,9 D ... a je to pouze záměna pro Nivu. Nemluvě o dalších úpravách (nestačí bafnout motor a založit jej do auta).
A jen tak mimochodem taková technická poznámka. Dieselové motory jsou (víceméně) nízkootáčkové. Na rozdíl od motorů benzínových. Takže tam, kde dieselové motory (víceméně) končí, tam zážehové motory (víceméně) začínají. Jinými slovy touto výměnou by jsi v osobáku ztratil, protože s dieselem končíš na 3.000 ot/min. L.
Re: žiguli motor zamena
Napsal: úte dub 23, 2013 14:27
od Cory
+ iny kôš prevodovky.
Re: žiguli motor zamena
Napsal: úte dub 23, 2013 14:27
od ger007
tak je to tu sice 100x popisane ale zhrnme to:
mozes tam dat klasicky zigulacky retazovy 1200, 1300, 1500, 1600, 1700
remenovy 1300
tieto motory tam idu prakticky bez uprav
alebo motor z 110kovej rady 1,5 16V a 1,6 16V
ten vyzaduje drobne upravy
nesledne motor z chromy 2,0 + neake lancie to by fundovany vedeli napisat
ten vyzaduje kusok vacsie upravy
tieto motory sedia na prevodovky aj na silentbloky
tieto vymeny niesu neako extremne zlozite ale samozrejme vyzaduju zakladne vybavenie a znalosti ci uz elektroniky ci mechaniky
da sa tam pouzit naftovy 1,9 D (aj TD) ale to vyazduje neaku prirubu a inu spojku, a neviem co vsetko ine
v pirncipe sa tam da dat hociaky motor, ked sa chce ludia tam davaju aj 6 valce, rozne motory z BMW, praktciky z cohokolvek
Re: žiguli motor zamena
Napsal: úte dub 23, 2013 14:32
od Cory
Ano, da sa tam dat v podstate čokoľvek, pokial ma clovek zmysel pre folklór - ludovu tvorivosť.
Re: žiguli motor zamena
Napsal: úte dub 23, 2013 14:32
od Laďuša
Luděk Musil píše:Je to nějakej starej Peugeot 1,9 D ... a je to pouze záměna pro Nivu. Nemluvě o dalších úpravách (nestačí bafnout motor a založit jej do auta).
A jen tak mimochodem taková technická poznámka. Dieselové motory jsou (víceméně) nízkootáčkové. Na rozdíl od motorů benzínových. Takže tam, kde dieselové motory (víceméně) končí, tam zážehové motory (víceméně) začínají. Jinými slovy touto výměnou by jsi v osobáku ztratil, protože s dieselem končíš na 3.000 ot/min. L.
Kámoš měl Pežota 405 v dehtu a jelikož jsem s nim párkrát jel, tak musim říct, že ten motor u 3000 rozhodně nekončil
Řadil s tim asi jako já u Lady, když jedu tak ňák normálně. Pravda, ten motor by to určitě zvládal níž o dost líp, ale. Auto nakonec skončilo i s motorem v dost krutým stavu v lese u silnice...
A jinak o dýzlech už tady taky bylo leccos napsáno.
Re: žiguli motor zamena
Napsal: čtv kvě 09, 2013 14:08
od matus-s
No ja to potrebujem do traktorika Bo tam mam žigulacky motor ale mi ho roztrhalo cez zimu . Tak som počul že su akesik typi motorov čo sedia na žigulacku prevodovku
Re: žiguli motor zamena
Napsal: úte kvě 14, 2013 02:16
od tomas2.2
Výměna jenom samotného motoru za jiný provází plno problémů. Lepší už je rovnou namontovat jiný motor i s převodovkou, která k němu patří. Dále je tu uchycení motoru, elektroinstalace, výfuk, uchycení převodovky....Hmotnost nového motoru také není zanedbatelná. Bude to pěkná makačka na ruce(pokud nemáš posilovač řízení). Přední náprava bude taky brzo odcházet(např. Felda 1.9). Radši si vše pořádně rozmysli.
Re: žiguli motor zamena
Napsal: úte kvě 14, 2013 10:42
od radek mb
tomas2.2 píše:Výměna jenom samotného motoru za jiný provází plno problémů. Lepší už je rovnou namontovat jiný motor i s převodovkou, která k němu patří. Dále je tu uchycení motoru, elektroinstalace, výfuk, uchycení převodovky....Hmotnost nového motoru také není zanedbatelná. Bude to pěkná makačka na ruce(pokud nemáš posilovač řízení). Přední náprava bude taky brzo odcházet(např. Felda 1.9). Radši si vše pořádně rozmysli.
Potřebuje to do traktůrku, je potřeba číst více než jen nadpis
Re: žiguli motor zamena
Napsal: úte kvě 14, 2013 13:11
od MartasBrno
Myslím, že mu více pomůžou na nasetraktory.cz, než tady.
Re: žiguli motor zamena
Napsal: úte kvě 14, 2013 22:04
od tomas2.2
radek mb píše:tomas2.2 píše:Výměna jenom samotného motoru za jiný provází plno problémů. Lepší už je rovnou namontovat jiný motor i s převodovkou, která k němu patří. Dále je tu uchycení motoru, elektroinstalace, výfuk, uchycení převodovky....Hmotnost nového motoru také není zanedbatelná. Bude to pěkná makačka na ruce(pokud nemáš posilovač řízení). Přední náprava bude taky brzo odcházet(např. Felda 1.9). Radši si vše pořádně rozmysli.
Potřebuje to do traktůrku, je potřeba číst více než jen nadpis
Moje chyba, omlovám se. Na traktůrek bych já použil nějaký starší turbodiesel, protože bude potřeba síla. Ideální motor s minimem elektroniky. Něco na styl kirovce k-700 a 701. Takže vše mechanicky ovládané. Volil bych minimálně objem 2litry. Motor bude vsice těžký, ale takřka nesmrtelný. Jestli má pohon na všechny čtyři, tak ho nic nezastaví.
Re: žiguli motor zamena
Napsal: úte kvě 14, 2013 22:06
od Cory
Nebude jednoduchšie našetriť na TKáčko?
Len podpichujem
Re: žiguli motor zamena
Napsal: úte kvě 14, 2013 22:22
od tomas2.2
Nyní jsem si vzpoměl na souseda. Ten, za pár šupů koupil rozpadlého Zetora 50 super. Postupně si ho dal do kupy a dnes mu parádně slouží. Bohužel to není čtyřkolka. Jestli se třeba nevyplatí koupit nějakého starého zetora, místo motoru?
Re: žiguli motor zamena
Napsal: stř kvě 15, 2013 08:39
od Dusan
Cory píše:Nebude jednoduchšie našetriť na TKáčko?
Len podpichujem
Haha ked mu nieco odidem, tak sa nedoplati na dieloch
okremto ho ten smrad z vyfuku:D