Stránka 1 z 3
úprava 1.7, aneb méně je více
Napsal: sob dub 13, 2013 21:21
od Michal2101
Koupil jsem části na motor 1.7. Blok ubraný o 1mm, hlavu o 0,9. Při použití at už seriové vačky z 1.7 nebo ostré vačky se potká píst s ventilem. Pokud použiju vačku z 1.6 tak se toto nestane. Jaké mám možnosti řešení? Napadlo mě zkusit dát seriovou hlavu, nebo vyšší těsnění čí jinou klikovku, popřípadě jiné ojnice, nebo mám možnost v pístu upravit vybrání pro ventily.A teď mě ještě napadá, co když použiji časovatelné kolo na vačku?
Každopádně je jasné, že v tomto případě se snižovalo až příliš...
Ovšem, když už je to takto sníženo, tak mě dohání myšlenka, jak velký kompresní poměr to asi tak muže mít, aby to motor byl schopný přežít a něco najet.
Co říkáte, jakou cestou se dát?
Re: úprava 1.7, aneb méně je více
Napsal: ned dub 14, 2013 08:40
od MartasBrno
Mohl by z toho být pěkný speciál na ethanol
Re: úprava 1.7, aneb méně je více
Napsal: ned dub 14, 2013 08:51
od Cory
Je pravda, ze tymto znizenim mas posunute aj casovanie, ale tie vybratia v piestoch by som riesil tak ci tak, pretoze vo vysokych otačkach sa ti to pravdepodobne stretne aj tak...takze šup šup spravit frezku z ventilu a frezovat. A k tomu nastavovacie koleso na vačku a nastaviť ho pri zhodenej hlave.
Re: úprava 1.7, aneb méně je více
Napsal: ned dub 14, 2013 12:28
od Michal2101
Do vybrání pístů se pustím, jen musím změřit jak moc hluboko mohu jít, ale určitě nechci jít hlouběji než je hloubka originálního vybrání v pístu. A další věc, kolik toho tak může takovýto píst vydržet :-/
A stavitelné vačkové kolo budu muset sehnat, ale vůbec nevím kde..
Re: úprava 1.7, aneb méně je více
Napsal: ned dub 14, 2013 12:29
od Cory
No hlbie bohuzial budes musiet zajst, ale minimalne...treba to prepocitat. Piesty to zvladnu, Majovi v Nive behajú piesty, ktoré maju zvrchu zobraté 3mm po celej ploche.
Re: úprava 1.7, aneb méně je více
Napsal: ned dub 14, 2013 14:17
od Michal2101
Tak jsem se pustil do měření. Ventil při max zdvihu vačky kouká nad rovinu hlavy o 8mm. Píst má v nejhlubším místě probroušení o 7mm. Těsnění má tloušťku 1mm. Teď když se nato podívám, pokud tedy proberu píst v potřebných místech o 7mm tak se mi píst s ventilem dostanou úplně ksobě ale neměly by se potkat, to ovšem nelze říci ve vysokých otáčkách.. Jedině, hloubit píst ještě víc tak o 2 mm
Re: úprava 1.7, aneb méně je více
Napsal: pon dub 15, 2013 09:42
od Luděk Musil
K3NW00D píše:... Blok ubraný o 1mm, hlavu o 0,9..., jak velký kompresní poměr to asi tak muže mít, ...?
Základní komprese 9,3:1, každá desetina snížení hlavy dělá desetinu na kompresi, u snížení válce je to víc.
Odhadem budeš na kompresi tak 12 ... 12,5 :1. Můj motor (1,8 s kompresí cca 12,5:1) to se standartním těsněním vydržel 8000 km a pak odešel na ojničních a ložiskových šálech. Nemluvě o tom, že za tepla to startér neutáhl. L.
Re: úprava 1.7, aneb méně je více
Napsal: pon dub 15, 2013 10:17
od Cory
Vezmime si nedobeh piestu u 1,7 - 0,9mm...blok znizeny o 1mm...a čo antidetonačna medzera? Ano, je tam sice ešte tesnenie, ale ubralo sa aj z hlavy. Ja si myslim, že to bude slušne klepať.
Re: úprava 1.7, aneb méně je více
Napsal: pon dub 15, 2013 17:10
od Michal2101
No, zajímavé... Takže vlastně pokračovat ve stavbě motoru s takovýmto blokem a hlavou tak nějak nemá cenu, neb by to dlouho nejspíš nevydržel. No, nevadí. Nuže, zeptám se tedy, když použiji tuto sníženou hlavu společně s originálním nesníženým blokem, motor by měl pracovat bez toho aby se zničil ne?
Trochu si povzdechnu: do čeho jsem se to zas pustil...
Re: úprava 1.7, aneb méně je více
Napsal: pon dub 15, 2013 17:54
od Yellow01
To radši použij snížený blok a nesníženou hlavu, vyhneš se tak úpravě spalovacího prostoru.
Re: úprava 1.7, aneb méně je více
Napsal: pon dub 15, 2013 21:21
od Marťas
A co použít hlavu z lady 1200-1600? V sérii má KP 8,5:1.
Teda - nevím, jestli by to tak fungovalo, jen mě to napadlo
Re: úprava 1.7, aneb méně je více
Napsal: úte dub 16, 2013 07:41
od Yellow01
Použít jde, ale je vyšší než hlava z 1,7, takže by se dostal zpátky zhruba na úroveň sériový 1,7. Já používám na bloku 1,7 unifikovanou hlavu sníženou o 1,5 mm.
Re: úprava 1.7, aneb méně je více
Napsal: úte dub 16, 2013 08:14
od Luděk Musil
Yellow01 píše:Použít jde, ale je vyšší než hlava z 1,7, takže by se dostal zpátky zhruba na úroveň sériový 1,7. Já používám na bloku 1,7 unifikovanou hlavu sníženou o 1,5 mm.
Jo cca je to tak, ze strašnýho kompresáku kolem 12 by se dostal někde na 9,5 - 9,7 ±
1 mm výšky válce dělá cca 5,3 ccm, rozdíl v kubatuře hlav UNI a 1,7 je (33 ccm - 27 ccm) 6 ccm. L.
Re: úprava 1.7, aneb méně je více
Napsal: úte dub 16, 2013 08:46
od Cory
To je zaujímavé...hlava 1,7 mpi má vraj 30ccm
Re: úprava 1.7, aneb méně je více
Napsal: úte dub 16, 2013 09:02
od Luděk Musil
Cory píše:To je zaujímavé...hlava 1,7 mpi má vraj 30ccm
To je možné, já však mluvím o hlavě, kterou mám - SPi. A měřil jsem to cejchovanou injekční skleněnou stříkačkou a řídkým zeleným olejem pro motorovky.
Někde bych tu (v práci) měl najít i ty výpočty na kompresák. Nehledě na to, že jsou tady někde vyvěšený.
Aha .. tak asi nejsou
L.