Stránka 1 z 2

Fiat 124

Napsal: čtv dub 04, 2013 09:55
od mayo456
Myslím, že všetci vieme, že VAZ 2101 vychádza z Fiatu 124 avšak určite už veľmi málo z nás, malo možnosť vidieť Fiat 124 naživo alebo aspoň detailne vyfotený. preto vám prinášam odkaz na detailne fotky jedného zreštaurovaného Fiatu 124. Snáď sa Vám bude páčiť.
http://www.veteranzsiguli.hu/vukmann-at ... at124.html a teraz môžete porovnávať, hodnotiť... :D

Re: Fiat 124

Napsal: čtv dub 04, 2013 10:13
od Marek
Překrásný vůz.

Porovnávat asi moc není co. Osobně si myslím, že Lada měla lepší motory, modernější OHC rozvod. Taktéž laďácká spojka s talířovou pružinou je bezpochyby komfortnější. Malinko vyšší světlá výška Lady rovněž potěší, ačkoli to není vždy výhodou.

Na to, že Fiatu 124 je padesát let, je to prostě a jednoduše nadčasový vůz, čímž se ani nedivím, že tehdy nově vznikající obří komplex v Togljatti si pro svůj výrobní proces vybral právě tento model.

Re: Fiat 124

Napsal: čtv dub 04, 2013 10:16
od Cory
Ta fiatacka zadna naprava sa mi zda byt sympatickejsia :mrgreen:

Re: Fiat 124

Napsal: čtv dub 04, 2013 10:20
od Luděk Musil
Obzvláště ten "motůrek", kterej se tam tak osaměle krčí v tom velkém prostoru :D ... jaké byly jeho výkonové parametry?
Mimochodem - když jsme dělali tady v Brně (asi druhý?) sraz u KPS, tak nám taky exemplář přijel. A že je to "jiná nulajednička" mi začalo být divný právě po nahlédnutí pod kapotu. L.

Re: Fiat 124

Napsal: čtv dub 04, 2013 10:26
od Cory
Motor pre VAZ vymysleli Taliani nie? Je zaujimave, že ho nikdy nepoužili vo svojich modeloch. Alebo sa mylim? Mali v tej dobre vlastne motory s OHC?

Re: Fiat 124

Napsal: čtv dub 04, 2013 11:01
od mayo456
motor pre Ladu vyvíjali taliani v spolupráci so sovietmi. pôvodne taliani chceli v Lade použiť rozvod DOHC ale to sa rusom zdalo zložité a v ich podmienkach aj nemožné servisovať, preto nakoniec hlava dostala len jednu vačku. keď celkove dokončili prvé žiguli, vzišlo im z toho tak dobré auto (podľa mňa najlepšia licenčná kópia fiatu 124,125) že vraj do zmluvy bol vložený dodatok, že rusi nemôžu prvých 5,6 rokov výroby predávať Žiguli v kapitalistických krajinách. celkove Lada je modernejšia, odolnejšia než fiat 124. aj kvalita výroby dokiaľ tam boli taliani bola dobrá. veď Žiguli sa vyrábali na strojoch západoeurópskych a amerických značiek, výstupné kontroly robili taliani, dokonca tam jednotlivým úsekom výroby šéfovali aj nemci a pod... keď ale taliani a zahraniční hostia odišli, kvalita išla postupne dole. ale technicky je Lada na svoju dobu veľmi vyspelá v porovnaní aj so západnými autami podobnej kategórie. je mi len ľúto, že do nej nemontovali od začiatku 5 stupňovú prevodovku a že na exportovaných modeloch aspoň za príplatok neboli zadné kotúčové brzdy. veď aj prvé Žiguli sa označovali ako Žiguli vyrábané v talianskej licencii a aj niektoré diely mali označenie fiat. na šrúbach diskov kolies bolo určite na prvých kusoch vyrazené fiat...
http://www.youtube.com/watch?v=DtdUTH16 ... E&index=70 na tomto videu je fiat 124 počas jazdy
http://www.youtube.com/watch?v=0juh27Viv8s pre porovnonanie tu je seat 124 (licenčná výroba Fiat 124)
http://www.youtube.com/watch?v=6isTx1Z7tto a tu je ten istý seat 124 ale zvonku

Re: Fiat 124

Napsal: čtv dub 04, 2013 11:12
od Cory
Neviem co by bolo zlozite a nemozne na servisovani DOHC. Ukony tie iste, akura jedno koliesko pri vymene rozvodov naviac a nejaka ta trecia lišta

Re: Fiat 124

Napsal: čtv dub 04, 2013 11:30
od Crocodile
O ten OHC se přimluvil hlavně hlavní konstruktér AZLK Andronov. Protože jim se osvědčil OHC v Moskviči 412, jako náhrada za starý OHV, takže podobný motor doporučili i do nového vozu.
Ohledně vyspělosti Lady mluví i to, že některá vylepšení konstruktérům v NAMI italové ukradli a použili na Seatu.

Re: Fiat 124

Napsal: čtv dub 04, 2013 11:48
od Laďuša
Chtělo by si to znovu přečíst tu knížku, co začla frčet na podzim. Co si z ní pamatuju, tak omezení vývozu bylo jedině do Itálie. No a ten moto r a takový věci - tak to už si zase nepamatuju :lol:

Re: Fiat 124

Napsal: čtv dub 04, 2013 11:52
od Marek
Motor Fiat 124 byl původně v kubatuře 1200 a výkonové parametry (navzdory vyššímu stupni komprese a delšímu časování vaček) byly stejné jako má Lada 2101.

Na motor Fiat 124 mám doma tabulky, takže v případě zájmu mohu dodat i podrobné info o celém vozidle.


Jinak Fiat v té době (přesněji řečeno jen velmi krátce poté) motory OHC měl a dokonce řemenové. Používal je ve Fiatu 128 v kubatuře 1100 ccm a 128 Rally s motorem 1300 ccm. Oba byly velmi silně podčtvercové (zdvih byl 55,5 mm) a točily se jako karboflexka (128 Rally chodil vcelku ochotně k deseti tisícům otáček). V té době už měli Taliáni hrnková zdvihátka s podložkami, která převzala po létech Samara, a několik dalších zajímavých technických novinek té doby.

Re: Fiat 124

Napsal: čtv dub 04, 2013 16:59
od zelvotron
Cory píše:Neviem co by bolo zlozite a nemozne na servisovani DOHC. Ukony tie iste, akura jedno koliesko pri vymene rozvodov naviac a nejaka ta trecia lišta
Spíš bych řekl, že šlo o výrobní náklady, které budou u DOHC o dost vyšší a v tom objemu se to nasčítá na pěknou sumu.

Re: Fiat 124

Napsal: čtv dub 04, 2013 17:59
od Cory
Ano, presne to si myslím aj ja.

Re: Fiat 124

Napsal: čtv dub 04, 2013 19:09
od Marek
Je to možné. Ale dost je i na tom, že pro Rusa muselo všechno být jednoduché, blbuvzdorné a navěky - případně snadno opravitelné. Vemte si třeba jen řemen u motorů 2105 - inovace jako prase, dozajista k lepšímu, ale jen v omezené míře na jednom typu motoru a navíc po nějakém čase se to přestalo dělat a návrat k řetězu. Proč? - inu proto, že Rus nepotřeboval každých 60 tisíc km muset měnit řemen, ale aby mu nesmrtelný řetěz vydržel třicet let.

Re: Fiat 124

Napsal: čtv dub 04, 2013 19:22
od mayo456
z fiatom 128 z roku 71 som jazdil a musím povedať že ten motor je veľmi živý, agílny. tuším že to bol objem 1100 ccm a aj podvozkovo je to lepšie jak Lada (mám na mysli sedenie na ceste). Ladu treba posudzova aj z toho pohľadu, že bola robená do určitých ťažkých klomatických a terénnych podmienok ktoré musela zvládnuť aby bola vôbec na domacom trhu predajná. preto možno boli niektoré veci riešené tak ako riešené boli.

Re: Fiat 124

Napsal: čtv dub 04, 2013 19:23
od Mičun
Marek: Krásně napsáno a je to svatá pravda...


Ale já si nemyslím, že řemen je lepší rešení. Je to jiné řešení. Já preferuji řetěz. Ale je to můj názor...