LADA 1600MTX
Napsal: pon bře 25, 2013 13:13
Ahoj! Chtěl bych se pochlubit dosažením kýženého cíle - postavili jsme historický sportovní vůz LADA 1600MTX, který dne 10.3.2013 úspěšně absolvoval testování v STK Chodovec v Praze!
Oficiální název vozu je LADA 1600MTX Rallye A2 (replika)
Samozřejmě se stále jedná o mého závoďáka, kterého už asi znáte z fotek i srazů: http://djczermino.rajce.idnes.cz/LADA_s ... _Hradiste/
Momentálně je však podoba trochu jiná, vycházející z vzhledu dobového soutěžáku:
..prakticky se to celé dělalo kvůli tomuhle:
Nejvýraznější změna je samozřejmě nový lak, nárazníky (které jsem cca 4 roky nepoužíval) a odebrání křídla, které tam už holt nepatří, neboť bylo z VFTS. Jak už jsem psal v minulých příspěvcích, auto už bylo téměř hotové, rám byl dle Jčka, ale stále to bylo jen hobby auto na závody. Ještě na začátku února (když se jel poslední závod) jsem neměl plno různých bezpečnostních prvků a drobností, které musí mít pravý soutěžák.
Po závodě 9.2 (kdy jsem i trochu "pomuchlal" blatník) začal ten pravý maraton - zavřel jsem se v Wencou084 a mojí Haničkou do garáže, kde jsme strávili prakticky celý měsíc. Napsal jsem si i seznam všech věcí, které bylo nutné vyřešit (na celou stránku) a vítězoslavně jsem si škrtal už hotové věci.
Všechno jsme se snažili dělat pečlivě (ale samozřejmě nemělo moc smysl všechno kitovat, neboť by se tento kit hned při prvním kontaktu s mantinelem odloupl ) Jasná změna je tedy v laku vozu, který jsem si zvolil sám, ale respektoval jsem dobové odstíny, tudíž červená barva je dle AvtoExport "rubínová červeň" s kódem 110 a "bílá" s kódem 233. Dále jsem rozšířil lemy dle dobové předlohy originálními (resp. kopiemi) nástavci blatníků. Nejvtipnější na celém stříkání je to, že by se auto mělo stříkat ideálně za těchto podmínek:
- za světla
- za tepla
- při dostatku prostoru
- v čistém prostředí
Bohužel, jsme nesplnili ani jediný bod, neboť jsme na autě pracovali koncem února a po večerech, takže jsme jej stříkali ve tmě v mé malé garáži, kde sme sice uklidili ale i po pokropení podlahy vodou se občas něco nalezne. Ale i tak to vypadá hezky a hlavně - na nějaké ty stejkance divák stejně nestihne během závodu koukat tak pomalu snad nejezdím !!!
Po laku jsme si už mohli vesele hrát se vším, co je nutné na voze mít nebo je to dle dobové předlohy a povoluje tehdejší Jčko. Z úprav bych asi vyzdvihl veselé umístění nádržky s kapalinou do ostřikovačů na pravý přední podběh k nohám spolujezdce, kterou dle dobového Světa motorů (r. květen 79) "muže spolujezdec dolévat během závodu".
Samotné testování jsme absolvovali bez výhrad, což byla pro nás asi ta největší odměna! Potom už stačilo ještě "trochu" oběhat úřady a přepsat vozidlo do registru historických a sportovních vozidel a jako třešničku na dortu vyzvednou nové "R-kové" RZ, máme číslo: 11R 0221.
Veškeré úpravy jsou viditelné ve fotogalerii:
http://djczermino.rajce.idnes.cz/LADA_1600MTX/
Další foto z úprav, které jsem dělal dříve už asi znáte, je v naší závodní galerii: http://ladamtx.cz/gallery/index.php?cat ... a%20upravy
(na začátek jsem umístil i několik málo fotek z toho, jak vozidlo vypadalo, když jsem ho tehdy přivezl z Prahy z bazaru, a další "vzhledové" mylníky.To že má vozidlo "závodního" ducha, jsem poznal už 3 dny po zakoupení - účastnil jsem se s ním LADA srazu a v jízdě zručnosti jsem byl tenkrát (24.5.2008) třetí! )
Doplňující informace naleznete také na našich webových stránkých, které byli hrdě přesunuty na:
http://ladamtx.cz/
Pokud to 12.5. v Bělé p. Bezdězem moc nepoškrábu, tak samozřejmě jako vždy přijedu na jarní LADA sraz!
Za LADA 1600MTX Rallye Team zdraví
Martin Čermák
Oficiální název vozu je LADA 1600MTX Rallye A2 (replika)
Samozřejmě se stále jedná o mého závoďáka, kterého už asi znáte z fotek i srazů: http://djczermino.rajce.idnes.cz/LADA_s ... _Hradiste/
Momentálně je však podoba trochu jiná, vycházející z vzhledu dobového soutěžáku:
..prakticky se to celé dělalo kvůli tomuhle:
Nejvýraznější změna je samozřejmě nový lak, nárazníky (které jsem cca 4 roky nepoužíval) a odebrání křídla, které tam už holt nepatří, neboť bylo z VFTS. Jak už jsem psal v minulých příspěvcích, auto už bylo téměř hotové, rám byl dle Jčka, ale stále to bylo jen hobby auto na závody. Ještě na začátku února (když se jel poslední závod) jsem neměl plno různých bezpečnostních prvků a drobností, které musí mít pravý soutěžák.
Po závodě 9.2 (kdy jsem i trochu "pomuchlal" blatník) začal ten pravý maraton - zavřel jsem se v Wencou084 a mojí Haničkou do garáže, kde jsme strávili prakticky celý měsíc. Napsal jsem si i seznam všech věcí, které bylo nutné vyřešit (na celou stránku) a vítězoslavně jsem si škrtal už hotové věci.
Všechno jsme se snažili dělat pečlivě (ale samozřejmě nemělo moc smysl všechno kitovat, neboť by se tento kit hned při prvním kontaktu s mantinelem odloupl ) Jasná změna je tedy v laku vozu, který jsem si zvolil sám, ale respektoval jsem dobové odstíny, tudíž červená barva je dle AvtoExport "rubínová červeň" s kódem 110 a "bílá" s kódem 233. Dále jsem rozšířil lemy dle dobové předlohy originálními (resp. kopiemi) nástavci blatníků. Nejvtipnější na celém stříkání je to, že by se auto mělo stříkat ideálně za těchto podmínek:
- za světla
- za tepla
- při dostatku prostoru
- v čistém prostředí
Bohužel, jsme nesplnili ani jediný bod, neboť jsme na autě pracovali koncem února a po večerech, takže jsme jej stříkali ve tmě v mé malé garáži, kde sme sice uklidili ale i po pokropení podlahy vodou se občas něco nalezne. Ale i tak to vypadá hezky a hlavně - na nějaké ty stejkance divák stejně nestihne během závodu koukat tak pomalu snad nejezdím !!!
Po laku jsme si už mohli vesele hrát se vším, co je nutné na voze mít nebo je to dle dobové předlohy a povoluje tehdejší Jčko. Z úprav bych asi vyzdvihl veselé umístění nádržky s kapalinou do ostřikovačů na pravý přední podběh k nohám spolujezdce, kterou dle dobového Světa motorů (r. květen 79) "muže spolujezdec dolévat během závodu".
Samotné testování jsme absolvovali bez výhrad, což byla pro nás asi ta největší odměna! Potom už stačilo ještě "trochu" oběhat úřady a přepsat vozidlo do registru historických a sportovních vozidel a jako třešničku na dortu vyzvednou nové "R-kové" RZ, máme číslo: 11R 0221.
Veškeré úpravy jsou viditelné ve fotogalerii:
http://djczermino.rajce.idnes.cz/LADA_1600MTX/
Další foto z úprav, které jsem dělal dříve už asi znáte, je v naší závodní galerii: http://ladamtx.cz/gallery/index.php?cat ... a%20upravy
(na začátek jsem umístil i několik málo fotek z toho, jak vozidlo vypadalo, když jsem ho tehdy přivezl z Prahy z bazaru, a další "vzhledové" mylníky.To že má vozidlo "závodního" ducha, jsem poznal už 3 dny po zakoupení - účastnil jsem se s ním LADA srazu a v jízdě zručnosti jsem byl tenkrát (24.5.2008) třetí! )
Doplňující informace naleznete také na našich webových stránkých, které byli hrdě přesunuty na:
http://ladamtx.cz/
Pokud to 12.5. v Bělé p. Bezdězem moc nepoškrábu, tak samozřejmě jako vždy přijedu na jarní LADA sraz!
Za LADA 1600MTX Rallye Team zdraví
Martin Čermák