Stránka 1 z 1

NIVA 1600-co to je?

Napsal: sob bře 23, 2013 07:44
od bebe121
Zdravím všechny! Mám NIVU asi týden a po nezbytných opravách začínám jezdit.Je tam motor 1500 a na karburátoru je vývod podtlaku z pod klapek a není zapojen.Co se tam napojuje?A další zařízení na podběhu mě taky nic neříká,dokonce je v něm zelená ledka! To musel mít Gorbačov narozeniny,když Rusi něco takovýho dali do auta v roce 1990!!! Nebo jim unikl Vojenský program!!!A to s těma hadičkama jsou asi motorky na ostřikovače světel.Asi to nefungovalo,tak to někdo všelijak pospojoval.Dokonce to má stěrače světel, kterým tlačítkem se to pouštělo?A ještě to má "nějaké vehement" na výfukových svodech,což tady není moc vidět,možná to dofotím.

Re: NIVA 1600-co to je?

Napsal: sob bře 23, 2013 09:43
od Luděk Musil
Odpovím Ti jen na ten "černej nesmysl s ledkou" :idea: - je to napěťové relé, náhrada za původní větší černý kvádr s nápisem PP380. Já to také kdysi měl a ty ledky jsem tam měl dvě :P , zelenou a červenou, heč :!:
O těch "asimotorcích na ostřikovače" si myslím, že to nejsou motorky, ale EGR ventily od Solexího karburátoru ... ale to si pouze myslím já. L.
PS: a kdyby ses náhodou nudil, tak Ti na některé věci můžu odpovědět osobně - jsem až do zítřejšího oběda v Rašově.

Re: NIVA 1600-co to je?

Napsal: sob bře 23, 2013 10:07
od bebe121
To zní zajímavě,z Rašova je můj kolega v práci.Zítra dopoledne by to neměl být problém.Potřeboval bych asi tel.č. A co ten vývod z karbecu na tom posledním obrázku,co tam máš napojený?

Re: NIVA 1600-co to je?

Napsal: sob bře 23, 2013 10:09
od Luděk Musil
Kdo je to?
Telefon v SZ nebo v e-mailu.
L.

Re: NIVA 1600-co to je?

Napsal: sob bře 23, 2013 10:10
od bebe121
Pavel Klíma. bertone.b@centrum.cz

Re: NIVA 1600-co to je?

Napsal: sob bře 23, 2013 10:32
od Petr HC
Luďo, jak píšeš v příspěvku (4 zpět), nebude to ovládání EGR, poněvadž to se montovalo až od Euro4 možná i 3 - já ho tam ještě nemám (díky přírodo-další kurvítko), ale v popisu jsou závady EGR uvedeny.
S 99% jistotou to je elektropneu ventil ovládání druhé klapky karburátoru. Podrobně je to popsáno ve slovenském vydání Tůma/Zúrik z r. 1978 str. 36-41. Téměř shodný karburátor má ovládání druhé klapky kulisou (měl jsem v 2104).

Re: NIVA 1600-co to je?

Napsal: sob bře 23, 2013 11:22
od Cory
Krburator je Ozon, je vidiet ovladanie druhej komory podtlakom, ale povodne tam bol asi Solex. A to na zvodoch je EGR a montoval sa do niv so Solexami.

Re: NIVA 1600-co to je?

Napsal: sob bře 23, 2013 12:28
od Křečík Barbuška
Jejda, to je všehochuť. Ten nátrubek z poslední fotky patří propojit s nátrubkem na filtrboxu nebo s nátrubkem na odlučovači oleje podle toho jak je udělané odvětrání klikovky. Slouží to k odsávání bordelu z klikovky při volnoběhu.

Otázkou je jestli ta Niva byla od přírody Axteco - Solexová nebo zdali se tam výfukové svody s EGR ventilem zatoulaly při nějaké motorové rošádě. Ty dva pneuventily jsou matoucí, pro zástavbu ekonomizéru ozonu stačí jen jeden, navíc se mi zdá, že pneuraketka ovládání volnoběhu na karburátoru byla vyměněna za mechanickou, dále by měl někde být "blok logiky" ekonomizéru, taková černá krabička se čtyřmi piny. To by člověk musel vidět na vlastní oči, z pár fotek se těžko něco určuje. Pokud to byl Axtec tak by někde měla být jeho řídící jednotka, u sedanů bývá na podlaze pod sedačkou spolujezdce. Co se týče druhé komory na ozonu tak ta je ovládána podtlakově takovým velkým výrostkem na karburátoru.

Stěrače světel se zapínají automaticky za podmínky, že při svitu potkávacích světel je aktivován ostřikovač čelního skla. V pojistkovce jsou dvě diody, ty za to mohou.

Re: NIVA 1600-co to je?

Napsal: sob bře 23, 2013 21:13
od bebe121
Děkuji Všem za odpovědi,sundám filtr a všechno více prozkoumám.Karburátor je OZON, má tam nápis 2107.Motorová rošáda proběhla,je tam motor 1500.A ještě se pokusím zjistit,jestli toto auto není nějaké mladší.V TP je nějaká výměna v roce 2001.Takže už je to pestrá skládačka

Re: NIVA 1600-co to je?

Napsal: ned bře 24, 2013 12:34
od martas
Cory píše:Krburator je Ozon, je vidiet ovladanie druhej komory podtlakom, ale povodne tam bol asi Solex. A to na zvodoch je EGR a montoval sa do niv so Solexami.
Přesně tak to asi bylo, někdo tam dal normální ozon, ale neuklidil bordel po solexu...