Stránka 1 z 1
Vodní pumpa 1.7
Napsal: pon úno 04, 2013 20:30
od mušketýr
Dnes mi bylo tvrzeno že motory 1.7 mají jinou vodní pumpu.Údajně víc lopatek.Je to pravda?
M.S.
Re: Vodní pumpa 1.7
Napsal: pon úno 04, 2013 20:32
od Marťas
V autodílech krč mají jen tuto:
http://www.autodilykrc.cz/cz-detail-553 ... ovina.html
A je psaná pro klasiku i 1.7
Re: Vodní pumpa 1.7
Napsal: pon úno 04, 2013 21:20
od MacGyver
Měl jsem pumpu v 15ce a musel jsem koupit náhradní. Ta má oproti původní o lopatku míň a rozdíl nepozoruji, podle mě to zásadní vliv nemá.
Re: Vodní pumpa 1.7
Napsal: pon úno 04, 2013 21:43
od Cory
Pre 1,7 je iná, neviem presne v čom, ale pri nasadeni klasickej na 1,7ku, sa motor prehrieva.
Re: Vodní pumpa 1.7
Napsal: pon úno 04, 2013 22:04
od Yellow01
Já mám na 1,7 klasickou novou pumpu a nepřehřívá se.
Re: Vodní pumpa 1.7
Napsal: úte úno 05, 2013 00:12
od MartasBrno
No a já mám 1,2 a klasickou pumpu a taky se nic nepřehřívá.
Chce to najít katalogové číslo, jinak se nic nevyřeší. Viděli jsme několik dílů, kde bylo kolo kovové nebo plastové, nebo o lopatku víc, ale furt to může být funkčně stejný.
Re: Vodní pumpa 1.7
Napsal: úte úno 05, 2013 00:26
od Cory
Vodna pumpa ako celok:
09.98-> 2107-1307011
->09.98 21073-1307011
Vrtulka:
->09.98 0 21073-1307032
09.98-> 21213-1307030
Korpus vodnej pumpy:
2101-1307015
21073-1307015
Re: Vodní pumpa 1.7
Napsal: úte úno 05, 2013 20:29
od Dusan
Pumpa pre 1,7 ma vecie obezne kolo navyse plastove, rychlejsie zenie vodu... a zere vykon. mal som na 1500 fakt je ze chladilo to vyborne. Obezne kolo je nalisovane za tepla na hriadel tak ze po rozsypani loziska cetovala do kosa. Neopravitelna.
Re: Vodní pumpa 1.7
Napsal: stř úno 06, 2013 08:59
od Míra151
dal jsem na 1,7 pumpu z 1500 a nic se neděje, nepozoruji žádnou změnu
Re: Vodní pumpa 1.7
Napsal: stř úno 06, 2013 09:13
od Cory
Ako ste si vsimli, aj korpusy su rozne, tak najskor bude zalezať od kombinacie vrtulka-korpus.
Re: Vodní pumpa 1.7
Napsal: sob úno 09, 2013 09:51
od mušketýr
S tou záměnou možná souvisí i následující závada:
Mám 21073 na LPG.Je to pelech s kterym domydlim poslední dva měsíce a díky korozi pude do hutí.
Před cca.třemi lety mi začla jít voda do oleje a mě se nechtělo to opravovat a tak jsem tam dal jinej motor.Motor jsem tam dal v podstatě nejhorší co jsem měl.Ne že by nefungoval, ale technaři co ho měli v autě nikdy snad neměnily olej.V motoru byl všude min.1cm šmírový film.Sundat ventilový víko bylo pro silné povahy.Vyměnil sem olel za polosyntetiku (vícekráte) a po těch třech letech je motor uvnitř jako z alabastru a ani nějak moc nežere olej.A to mu dávám vobčas za uši.
Problém je od začátku s přehříváním a s tím související ztrácení se chlad.kapaliny.
Motor se přehřívá a to v extrémních situlacích.V létě to mám do naší vsi cca.3km do vostrýho kopce a v létě mi v tom po příjezdu vždy bublá.Neuvaří se to nikdy nějak moc, ale to bublání je slyšet.Bublá to i s otevřeným topením-samo že míň.
Postupně jsem udělala toto:
-vyměnil chladič, čidla, termostat
-vyčistil komplet chlad. soustavu
-přetěsnil všechny sponky
-zkontroloval činnost ventilátoru
Co mě na tom nebaví je dolévání vody.Tu kontroluji dost často a ztrácení vody je dost nevyzpytatelné.V létě, a jedu voves, nedolívám (někdy) jindy zas jedu volnou a dolívám.Prostě je to nevyzpytatelný.
Jednou sem nabalil rodinu a jel v létě na dovolenou.Táhly jsme i karavan...Sem si řikal že to nemůže vydržet tak sem nechal zapnutej ventilátor furt.Vody se po n150km neztratilo ani deci.Jen sem nemoh svítit.
Diagnostikuji to takto:
-těsnění pod hlavou načatý-ženě to na P309 dělalo to samý a jezdily s tim 4roky
-prasklá hlava
-viz výše-vim že sem pumpu měnil a korpus zustal sedumnáctkovej
-ucpaný kanálky v těsnění pod hlavou-tušim u prvního válce-je ti tip od Luďka M. už se s tím setkal
-kombinace těchto závad
Nehodlám to jekkoli řešit.Motor ty dva měsíce přežije a já to v klidu dojezdim.Teď v zimě to nebublá, ale voda se občas ztratí.Jen mě zajímají jiné názory.
M.:S
Re: Vodní pumpa 1.7
Napsal: sob úno 09, 2013 10:26
od Cory
potom zhod hlavu a informuj

Re: Vodní pumpa 1.7
Napsal: sob úno 09, 2013 19:30
od mušketýr
Nejvíc mě zajímá ta pumpa o kompatibilita s korpusem.Zaměnit to lze, ale má to nějaký vliv na funkci?Stálo by za pokus změřit přesně teplotu chlad. kapaliny s original 1,7 korpusem a pumpou a poté vyměnit pumpu za starší model a zase měřit.Jak měřit nevím, ale podle budíku bych řek že to nemá smysl.
Osobně jsem skeptický že by to v mém případě pomohlo, ale kdo ví...
M.S: