Stránka 1 z 1

komprese 10.5 na 21011

Napsal: ned led 27, 2013 22:39
od radek123
hraju si s 13kou motorem a potrebuju se dostat ke kompresi tak 10.5
resil ste to nekdo jak nejjednoduseji a pritom spolehlive ? nasel sem tabulku s prepoctama snizeni, 13ka ma nedobeh jen 0.2mm jestli si dobre pamatuju, pisty sou s vybranim a hlavu chci pokud mozno jen zarovnat kvuli borceni sten

muj myslenkovej pochod je asi takovej ze pisty maji vybrani asi 1,5mm, pokud je o tech 1.5mm snizim i s blokem dostanu se na cca 8.9 (podle toho co sem nasel pro pouziti uni hlavy na starem 21011 motoru s rovnymi pisty)

pri tloustce tesneni 1.4mm a tom ze minimalni antodetonacni sterbina by mela byt 0.8mm muzu jit 0.6 nad blok takze dalsich 0.8 (0.6+0.2 nedobeh) muzu vzit z bloku - tim ziskam tak 0.7+ k KP tak celkem sem na 9.6

abych se dostal k 10,5 tak musim vzit jeste tak 1.4 z hlavy coz me prijde uz dost, navic pokud se upravi spalovaky tak to bude znamenat jeste dalsi nutne snizeni ....

a ted je otazka jestli uvazuju spravne a pokud ano tak jak z toho ven ?

Re: komprese 10.5 na 21011

Napsal: pon led 28, 2013 08:39
od Yellow01
To počítáš špatně. Pokud snížíš jenom blok o 1,5 mm, tak se dostaneš na kompresní poměr 10:1. Na tvůj požadovaný poměr 10,5:1 musíš snížit blok o 1,8 mm.
Tady máš tabulky: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=50&t=6061

Re: komprese 10.5 na 21011

Napsal: pon led 28, 2013 14:42
od radek123
prosim precist cele a ne poslat automatickou odpoved ... tabulka je hezka i sem ji videl :)

ale 21011 nema skoro nedobeh takze pri tomhle snizeni me bude pist mlatit do hlavy takze tudy cesta nevede
proto pisu snizit blok o 1.5+neco o tech 1.5 snizit pist (bude z nej rovnej) atd ... viz minulej prispevek

Re: komprese 10.5 na 21011

Napsal: pon led 28, 2013 15:34
od Luděk Musil
Myslím si, tedy pokud správně chápu Tvé úvahy - že tudy cesta nevede.
Pokud snížíš (odfrézuješ) kus pístu a zároveň budeš snižovat blok - tak se komprese téměř nezmění. Změní se pouze o hodnotu prostoru zápichů pro písty.
Viz můj obrázek ... asi tak 4 příspěvek odspoda na druhé straně: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... se#p371291
Zvýšit kompresi v tomto případě lze změnou spalovacího prostoru v hlavě. Nebo-li snížit hlavu třeba o 2,5 mm a zároveň vyrobit detonační štěrbinu.
Taková komprese je pro motor otázkou života a smrti, spíše tedy smrti - za jak dlouho po této úpravě motor umře(?).
Když jsem stavěl 1,8 z 1,7 tak jsem nepočítal a kompresi jsem (po smrti) motoru vypočítal dodatečně a byla cca 12:1. Originální komprese je 9,3:1 = zvětšení o cca 2,5. A motor vydržel ani ne 8.000 km. Ty chceš jit o cca 2 nahoru.
K čemu hodláš takový motor použít? Protože na běžné ježdění to není - ten motor bude hodně "tvrdej", nevydrží to a odejde na ojničních a klikových šálech.
A jestli ten motor chceš na závody - tak výkon se zvyšuje i jinak (a efektivněji) než změnou komprese.
Luděk

Re: komprese 10.5 na 21011

Napsal: pon led 28, 2013 17:40
od Yellow01
radek123 píše:prosim precist cele a ne poslat automatickou odpoved ... tabulka je hezka i sem ji videl :)

ale 21011 nema skoro nedobeh takze pri tomhle snizeni me bude pist mlatit do hlavy takze tudy cesta nevede
proto pisu snizit blok o 1.5+neco o tech 1.5 snizit pist (bude z nej rovnej) atd ... viz minulej prispevek
Já to četl, jen jsem psal že ty hodnoty ke kterým jsi dospěl se mi zdají špatný. Ten KP podlě těch tabulek roste do vyšších hodnot, než to vychází tobě.

Re: komprese 10.5 na 21011

Napsal: pon led 28, 2013 20:40
od radek123
Ludek Musil> ano toho prvniho 1.5mm dolu je kvuli zarovnani pistu (original ma vybrani uprostred) takze me vznikne pist s rovnym dnem a ziskam trochu komprese
tim dalsim snizenim bloku uz narusta komprese vic ale jen do chvile nez se dostanu s prebehem moc blizko hlave

tomu snizovani hlavy se prave snazim co mozna nejvic vyhnout kvuli borceni kanalu :(

motor je na zavody takze kdyby vydrzel 8000km budu naprosto spokojenej - komprese samozrejme neni jedina vec ... uprimne bych ji moc nehrotil pokud by ji nevyzadovala pouzita vacka ...