Modrý Valentýn
Napsal: úte led 22, 2013 22:04
Přátelé a kamarádi, dovolte mi představit vám "můj" nový přírustek. "Můj" je v úvozovkách z toho důvodu, že tento vůz defakto držím jednomu dávnému členu tohoto ladafora, neb mu jej rodina a jiné důvody nedovolí. Každopádně oficiálně je vše psané na mě, holt jsem se fakt už asi zbláznil
Mno, něco z historie: vůz je po prvním majiteli, kdy jej díky vysokému věku majitelů převzal tuším vnuk. Ten s vozem odjel nějaký ten rok, zorganizoval výměnu blatníků a naštěstí měl k vozu rovněž alespoň malý vztah (nezhuntoval ho). Poslední dva roky však žigulík stál v garáži, SPZ v depozitu a nyní přišel čas uvolnit garáž. Původní záměr odvézt vůz do kovošrotu zachytil dávný člen tohoto fora, který je s touto rodinou úzce spjat. Žigulík se objevil zde na inzerci (bez fotek), z výkupní ceny kovošrotu šla cena nahoru, fotky putovaly ke mě, inzerát byl z fora stažen a já si jej poprvé prohlédl. Autobaterka samozřejmě motorem nepohnula, šoupnuli jsme tam tedy druhou a očekávali co se bude dít. Ovšem to, že se motor 3x převalí a ihned chytne, jsem opravdu nečekal. V tom na mne pan nejmenovaný mává ať to rychle vypnu .... z palivové hadice u karburátoru mohutně cákal benzín přes blatník až na dvorek. Vyhrnout rukávy, nůž, šroubovák, 10ku klíč ... a hned je opraveno. Po druhém (opět bezproblémovém) startu, si všímám kouře z regulačního relé. Tudíž opět šroubovák, odlepit kotvu regleru a hurá, vše funguje tak jak má.
Udělal jsem tedy ještě kompletní prohlídku vozu a naznal, že za požadovanou cenu tedy opravdu nee - měněné všechny blatníky, sice jsou spasované hezky, ale odstín barvy nesedí. Klasická drobná koroze na sekerách, na věžích je stopa bobtnání koroze, řidičovi dveře lehce odřené, interier nepoškozený ale zaprasený - stejně jako kufr. Nicméně i přesto všechno je stav velmi dobrý. Domluvili jsme se tedy na ceně trošku jiné a začalo martýrium přepisu.
Žigulík měl již propadlou STK, pan nejmenovaný ji však zařídil (vůz opravdu projel stanicí STK, jen s malou protekcí-odpadla buzerace za prkotiny).
Uzavřel jsem přes internet povinné ručení - za krásných 650kč / rok bez bonusu
A vydali jsme se na registr vozidel Moravský Krumlov. Tam nám ochotně pomohli vše vyřídit, jen původní SPZ mi chtěli hned vyměnit! To teda ani náhodou! Mno, nedivím se, původní SPZ jsou totiž ještě železné, načež přední je rezavá jako lyška . Navíc mi zapoměli nalepit nové známky o STK - což jsem si však pohlídal a ihned reklamoval
Do této doby bylo ještě počasí jaxtax dobré. Ovšem než jsme stihli žigulíka vyparkovat ze zabarikádované garáže, začalo snežit s deštěm a hezky to na silnici přimrzat (v předpovědi hlásili v celém JMK ledovku). Do Brna mne čekalo nějakých 45km a to přes kopce Ivančic. Na hranatých pneumatikách jsem si v klidu poskakoval 40-60km/h, v kopcích se občas hrabal uskakujíc prdelí v bok, ale jel. V Ivančicích na benzínce mne oslovili 3 borci, že prej mám pěknýho žigulíka a že on má taky. Dali jsme řeč, dozvěděl jsem se, že prej srazy v Jedovnici končí a už nebudou (což jsem jim hned vyvrátil) a po chvilce jsme došli k tomu, že i když nejsou v Ladaklubu, znají našeho milého Jamajčana Metelku . Do Brna jsem se nakonec doklouzal. Pan nejmenovaný teď nahání garáž, tak jsem zvědav.
Info o voze:
1. majitel
vyroben 14.2.1973
najeto 83 000km
kulaté originální zrcátko schované v kufru , nemáte někdo bílé sklíčka př. blinkrů? Že já je vůl dával pryč ...
Mno, něco z historie: vůz je po prvním majiteli, kdy jej díky vysokému věku majitelů převzal tuším vnuk. Ten s vozem odjel nějaký ten rok, zorganizoval výměnu blatníků a naštěstí měl k vozu rovněž alespoň malý vztah (nezhuntoval ho). Poslední dva roky však žigulík stál v garáži, SPZ v depozitu a nyní přišel čas uvolnit garáž. Původní záměr odvézt vůz do kovošrotu zachytil dávný člen tohoto fora, který je s touto rodinou úzce spjat. Žigulík se objevil zde na inzerci (bez fotek), z výkupní ceny kovošrotu šla cena nahoru, fotky putovaly ke mě, inzerát byl z fora stažen a já si jej poprvé prohlédl. Autobaterka samozřejmě motorem nepohnula, šoupnuli jsme tam tedy druhou a očekávali co se bude dít. Ovšem to, že se motor 3x převalí a ihned chytne, jsem opravdu nečekal. V tom na mne pan nejmenovaný mává ať to rychle vypnu .... z palivové hadice u karburátoru mohutně cákal benzín přes blatník až na dvorek. Vyhrnout rukávy, nůž, šroubovák, 10ku klíč ... a hned je opraveno. Po druhém (opět bezproblémovém) startu, si všímám kouře z regulačního relé. Tudíž opět šroubovák, odlepit kotvu regleru a hurá, vše funguje tak jak má.
Udělal jsem tedy ještě kompletní prohlídku vozu a naznal, že za požadovanou cenu tedy opravdu nee - měněné všechny blatníky, sice jsou spasované hezky, ale odstín barvy nesedí. Klasická drobná koroze na sekerách, na věžích je stopa bobtnání koroze, řidičovi dveře lehce odřené, interier nepoškozený ale zaprasený - stejně jako kufr. Nicméně i přesto všechno je stav velmi dobrý. Domluvili jsme se tedy na ceně trošku jiné a začalo martýrium přepisu.
Žigulík měl již propadlou STK, pan nejmenovaný ji však zařídil (vůz opravdu projel stanicí STK, jen s malou protekcí-odpadla buzerace za prkotiny).
Uzavřel jsem přes internet povinné ručení - za krásných 650kč / rok bez bonusu
A vydali jsme se na registr vozidel Moravský Krumlov. Tam nám ochotně pomohli vše vyřídit, jen původní SPZ mi chtěli hned vyměnit! To teda ani náhodou! Mno, nedivím se, původní SPZ jsou totiž ještě železné, načež přední je rezavá jako lyška . Navíc mi zapoměli nalepit nové známky o STK - což jsem si však pohlídal a ihned reklamoval
Do této doby bylo ještě počasí jaxtax dobré. Ovšem než jsme stihli žigulíka vyparkovat ze zabarikádované garáže, začalo snežit s deštěm a hezky to na silnici přimrzat (v předpovědi hlásili v celém JMK ledovku). Do Brna mne čekalo nějakých 45km a to přes kopce Ivančic. Na hranatých pneumatikách jsem si v klidu poskakoval 40-60km/h, v kopcích se občas hrabal uskakujíc prdelí v bok, ale jel. V Ivančicích na benzínce mne oslovili 3 borci, že prej mám pěknýho žigulíka a že on má taky. Dali jsme řeč, dozvěděl jsem se, že prej srazy v Jedovnici končí a už nebudou (což jsem jim hned vyvrátil) a po chvilce jsme došli k tomu, že i když nejsou v Ladaklubu, znají našeho milého Jamajčana Metelku . Do Brna jsem se nakonec doklouzal. Pan nejmenovaný teď nahání garáž, tak jsem zvědav.
Info o voze:
1. majitel
vyroben 14.2.1973
najeto 83 000km
kulaté originální zrcátko schované v kufru , nemáte někdo bílé sklíčka př. blinkrů? Že já je vůl dával pryč ...