Stránka 1 z 3

Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiahne?

Napsal: ned led 13, 2013 00:33
od Dodi
Nová Priora po kúpe v júni išla stabilne nad 90 oC, v jeseni teplota už len na 75 oC. V servise zistený vadný termostat, ktorý sa vymenil. Teplota odvtedy klesla na cca 82 oC. S príchodom zimy je ale nábeh teploty pomalý, po ubehnutí cca 14 km je len okolo 75 oC. Kúrenie vďaka takej teplote je o ničom, ešteže je to lux a má ohrev sedadiel. Moja stará 111 kúri ako divá krátko po naštartovaní a teplotu drží v lete aj zime rovnakú. Aká je teda správna prevádzková teplota a za aký čas, resp. po koľkých km bežnej jazdy po rovine v terajších mínusých teplotách sa dosiahne? Ako je to u ostatných majiteľov? Vďaka.

Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah

Napsal: ned led 13, 2013 09:44
od JmJ
Hadal bych to na bud opet zly/nevhodny termostat nebo treba netesnost soustavy. Mas vicko na expanzce? :-)

Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah

Napsal: pon led 14, 2013 19:16
od ger007
ty tusim vyhladavas prispevky a prorokujes zly termostat :-D

Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah

Napsal: úte led 15, 2013 12:55
od Dodi
JmJ píše:Hadal bych to na bud opet zly/nevhodny termostat nebo treba netesnost soustavy. Mas vicko na expanzce? :-)
Chladiaca zmes nikde neuniká, neubúda v expanzke a samozrejme že expanzka má viečko. Servis to chce riešiť tak, že demontujú masku a dajú pred chladič clonu, s čím samozrejme nesúhlasím.

Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah

Napsal: úte led 15, 2013 12:55
od JmJ
Dodi píše:
JmJ píše:Hadal bych to na bud opet zly/nevhodny termostat nebo treba netesnost soustavy. Mas vicko na expanzce? :-)
Chladiaca zmes nikde neuniká, neubúda v expanzke a samozrejme že expanzka má viečko. Servis to chce riešiť tak, že demontujú masku a dajú pred chladič clonu, s čím samozrejme nesúhlasím.
to je kokotina. ten termostat bude zly, nebo je pro jine auto.

Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah

Napsal: úte led 15, 2013 13:00
od Dodi
JmJ píše:
Dodi píše:
JmJ píše:Hadal bych to na bud opet zly/nevhodny termostat nebo treba netesnost soustavy. Mas vicko na expanzce? :-)
Chladiaca zmes nikde neuniká, neubúda v expanzke a samozrejme že expanzka má viečko. Servis to chce riešiť tak, že demontujú masku a dajú pred chladič clonu, s čím samozrejme nesúhlasím.
to je kokotina. ten termostat bude zly, nebo je pro jine auto.
No neviem, Priora má zvláštny tvar termostatu, preto som naň aj dosť dlho čakal. Vraj sa nedá použiť z predchodcu 110-112. Samotné čidlo je zalisované v hliníkovom výlisku tela termostatu, takže asi z iného auta nebude.

Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah

Napsal: úte led 15, 2013 16:59
od Majo
tak bude vadny a servis to nechce priznat, alebo sa jednoducho boji, ze s tym budu mat kopu roboty a dalsi bude rovnaky....

Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah

Napsal: úte led 15, 2013 17:09
od Dodi
Možné to je, neviem však doposiaľ odpoveď na moju otázku: aká je prevádzková teplota a za aký čas, resp.po koľkých km sa dosiahne v terajšom zimnom období. Vychádzam z môjho predošlého modelu (111), ktorý kúril krátko po naštartovaní bez ohľadu na vonkajšiu teplotu, to Priora ani zďaleka, kúri slabo aj po 15km, predpokladám, že je to práve pracovnou teplotou motora. Aby som mohol v servise argumentovať, potrebujem práve tieto údaje.

Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah

Napsal: úte led 15, 2013 17:18
od Majo
ja na tuto otazku asi neodpoviem uplne presne, pretoze ja vsetky auta najprv nastartujem, necham ohriat a az potom sadam a vyrazam. Takze casovo na mieste je to asi 10minut, a jazdou zhruba do 10km je priora zohriata na prevadzkovu teplotu(co aj tak povazujem za dost vela preto to nerobim)...

Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah

Napsal: stř led 16, 2013 00:45
od valda1971
Dnes ráno jsem jel s Priorou (nová) trasu 15km při -9°C. Než jsem oškrábal okna (cca 3-4min - nastarováno) po asi 4km topila pěkně, ale motor ještě na 90°C nebyl. Po cca 10km už vše OK a jel jsem bez větráku - což jsem u předchozí 112 nemohl - Jsem u Priory s topením spokojen omnoho více jak u té 112 :wink:
Nevím, jaké všechny změny jsou u topení na faceliftu, vyditelná je jedna guma navíc u nasávacího otvoru.
PS: Nemám nijak dodatečně zakrytý chladič.

Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah

Napsal: stř led 16, 2013 17:11
od Dodi
valda1971 píše:Dnes ráno jsem jel s Priorou (nová) trasu 15km při -9°C. Než jsem oškrábal okna (cca 3-4min - nastarováno) po asi 4km topila pěkně, ale motor ještě na 90°C nebyl. Po cca 10km už vše OK a jel jsem bez větráku - což jsem u předchozí 112 nemohl - Jsem u Priory s topením spokojen omnoho více jak u té 112 :wink:
Nevím, jaké všechny změny jsou u topení na faceliftu, vyditelná je jedna guma navíc u nasávacího otvoru.
PS: Nemám nijak dodatečně zakrytý chladič.

Mám tomu teda rozumieť tak, že prevádzková teplota je 90°C? Tú ani zďaleka nemám, som rád, keď sa vyškriabe na 80°C po viac ako 15 km a vyššie nevylezie. A kúri - ako som písal - horšie ako starší model, s ktorým som bol v tomto ohľade nadmieru spokojný.

Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah

Napsal: stř led 16, 2013 20:07
od zelvotron
Tak mě 2111 topí celkem pěkně jakmile se ručirka odlepí od spodního dorazu (50°)...

Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah

Napsal: stř led 16, 2013 20:46
od valda1971
Mám tomu teda rozumieť tak, že prevádzková teplota je 90°C? Tú ani zďaleka nemám, som rád, keď sa vyškriabe na 80°C po viac ako 15 km a vyššie nevylezie. A kúri - ako som písal - horšie ako starší model, s ktorým som bol v tomto ohľade nadmieru spokojný.[/quote]

Řekl bych že provozní teplota kolem 90°C je u všech aut, jinak příjemný pocit tepla z topení je samozřejmě dřív, než oněch 90°C, ono nějaké teplo jde z topení i když ručka teploměru ještě nechce vylézt :)

Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah

Napsal: čtv led 17, 2013 11:21
od valda1971
Dnes jsem se na tu teplotu zaměřil podrobně :) Venkovní teplota -4°C, žádné škrábání oken nebylo, tak odjezd několik vteřin po nastartování.
Prvních 1700 metrů poměrně plynulý průjezd městem, ručka teploměru v základu, z topení vlažný vzduch. Pak auto stálo cca 8minut a následovala plynulá jízda 90tkou do Mostu. Stav denní tacho 2,5km - ručka se pohla asi na 55°C, topení už bylo příjemné. Teplota se zvyšovala cca co dva km o 10 stupňů, topení nabíralo samozřejmě na kuráži :D Při 10km teplota asi 85°C a topení horké. Na konci cesty - 17,6km - teplota asi 89°C. Ta se držela i při cestě zpět.

Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah

Napsal: pát led 18, 2013 20:07
od Dodi
valda1971 píše:Dnes jsem se na tu teplotu zaměřil podrobně :) Venkovní teplota -4°C, žádné škrábání oken nebylo, tak odjezd několik vteřin po nastartování.
Prvních 1700 metrů poměrně plynulý průjezd městem, ručka teploměru v základu, z topení vlažný vzduch. Pak auto stálo cca 8minut a následovala plynulá jízda 90tkou do Mostu. Stav denní tacho 2,5km - ručka se pohla asi na 55°C, topení už bylo příjemné. Teplota se zvyšovala cca co dva km o 10 stupňů, topení nabíralo samozřejmě na kuráži :D Při 10km teplota asi 85°C a topení horké. Na konci cesty - 17,6km - teplota asi 89°C. Ta se držela i při cestě zpět.
Ďakujem za podrobný rozpis, tak a takom priebehu teploty môžem snívať, stalo sa mi teraz dokonca, že mi zvnútra namrzlo čelné sklo a ani po 12 km nebolo rozmrazené aj keď všetok vzduch a nastavená najvyššia teplota boli prestavené len na sklo. Vôbec je u môjho auta zvláštne, že musí bežať ventilátor a smerovanie vzduchu na sklo aby sa sklá nezahmlievali, vo chvíli, kedy prepnem vzduch inde sa začínajú zahmlievať. Zadné sklo aby sa nezačalo smerom od rámu tiež zahmlievať, tak musím mierne pootvoriť okno, tento problém som u 111 nepoznal a neviem čo je toho príčinou No nič, uvidím, som objednaný na stredu do servisu...