Stránka 1 z 2
VAZ 2103/2106 combi
Napsal: sob led 05, 2013 23:40
od FanyT
Zdravím,
neví někdo, proč se vlastně nevyráběly i combi verze z modelů 2103/2106?
Určitě minimálně jeden prototyp vznikl:
To nevypadá jako samodomo.
Našel jsem ho např. zde:
http://www.autonavigator.hu/sztori/ladak_maskeppen-5863
http://vaz-2106.ru/books/vmp2/
http://www.pokazuha.ru/view/topic.cfm?k ... =1&type=38
Potom, ještě jedna přesně taková stávala u nás u baráku, ale to bylo na 100% předělený, ale bylo to udělaný pěkně.
Re: VAZ 2103/2106 combi
Napsal: sob led 05, 2013 23:54
od Laďuša
Protože 2103 a 06 jsou luxusní modely a k těm se kombík nehodí. A o tutej věci už se tu diskutovalo dost, zamknul bych to, nebo ne? I když kdo ví, kde to je schovaný, tady to má svoje opodstatnění.
Re: VAZ 2103/2106 combi
Napsal: ned led 06, 2013 00:41
od valda1971
Mercedes je také v kategorii "luxusní sedan" a snížil se k v výrobě Kombi verzí - a proč se na Lada fóru nedočíst o těch pár variantách 2103 kombi (co vím, 3 kusy vyrobené) o 2106 ani nevím. Třeba bych se něco dozvěděl ☺. Jinak jsem před lety (cca v letech 1977) nechápal, proč kombíci mají jen slabé motory oproti novým sedanům ☺.
Tedy můj názor - nezamykat, je to nové téma, fotky bych vítal, je to skromná historie pár kusů něčeho.....
PS: i když si myslím, že se nic nového nedovíme, i ta fotka je známá z těch málo co jsou. + na NETu je video, jak někdo v Rusku dává dohromady 2103kombi, ale není jasné, či je to originál. Také jako cca 20letý kluk pamatuji po Jinonicích (Praha) jezdit kombíka s čumákem 2103, ale asi to jeden z těch tří prototypů nebyl.......☺
Re: VAZ 2103/2106 combi
Napsal: ned led 06, 2013 08:56
od ger007
no ono aj do kombikov sa davali mocnejsie motory bol to konkretne model 21023 ktory mal 1500vku motor, o remenovych motoroch nevim ze by sa tam davali. ale viem ze aj tieto vykonnejsie modely maly len socialne 01kove interiery a sedacky. tiez nechapem preco
Re: VAZ 2103/2106 combi
Napsal: ned led 06, 2013 09:14
od Cory
Vsetky modely od 2101 po 2107 su len facelifty, ktore su povazovane hned za ine typy a ty by si to este chcel kombinovať
Re: VAZ 2103/2106 combi
Napsal: ned led 06, 2013 09:58
od Laďuša
Jo, necháme to tu, přece jenom tamty diskuze jsou asi někde v tématech o 2103 nebo tak ňák, no a jelikož ani já jsem to nenašel během chvilky, tak samostatný téma uznávam jako vhodný.
Navíc teď se tu strhne stejně klasická diskuze ovšeljakých kombinacích
A to musim navázat na Gera, neb ty interiéry nebyly tak jednoznačný, lišilo se to nejspíš podle trhu (nebo roku, nebo?), kam to šlo. Aneb patnáctistovka 21023 -
http://denisovets.narod.ru/vaz/vazproto ... 1023_2.jpg a patnáctistovka 21026 -
http://i.imgur.com/eJlYm.jpg
Ale celkově bych si troufal říct, že verzí s těma trojkovýma/šestkovýma budíkama bylo víc.
Re: VAZ 2103/2106 combi
Napsal: ned led 06, 2013 10:13
od Cory
Ja som zasa mal tú česť robiť rozvody na 2101 s motorom 1500 a palubkou 2103, vraj dovezená z Rakúska.
Re: VAZ 2103/2106 combi
Napsal: ned led 06, 2013 10:20
od FOMA
Abych učinil přítrž všem dohadům a diskuzím o prototypech Lada, tak bych všem zájemcům doporučil tuhle bibli a budete v tom mít jasno, jsou tam i Dakarské speciály včetně Samary T3 s motorem Porsche 3.5l
.
http://knihy.heureka.cz/automobily-lada-1970-1990/
Re: VAZ 2103/2106 combi
Napsal: ned led 06, 2013 10:23
od Laďuša
K tutý kapitole jsem eště nedošel, ale to nepotřebuju k tomu, abych měl jasno, že se to dělalo s tou i tou palubovkou.
Jo a eště bych byl opatrnej se slovem bible, ta knížka je sotva pár měsíců stará a musí si to vysloužit. Pro mě stejně navždy zůstane biblí dílo pana Tůmy.
Re: VAZ 2103/2106 combi
Napsal: ned led 06, 2013 10:28
od Cory
Ked je Tuma bible, tak toto môže byť spevník
Re: VAZ 2103/2106 combi
Napsal: ned led 06, 2013 10:33
od FOMA
Tak jasné je že Tůma je
bible No.1
Re: VAZ 2103/2106 combi
Napsal: ned led 06, 2013 10:44
od ger007
ja mam zas info od drobka ktory vlastnil model 21023 dotiahnuty z raichu, a mal 01 sicne a 01 palubovku
k tej bajnej zltej 02 co ma vyhrievane zadne okno a zadny stierac to som nikde inde na fotke okrem toho prospektu nevidel, vsadil by som krk na to ze to bola uz len uprava daneho dovozcu a nie priamo fabriky. a tie predne sedacky co su v nej ani nevypadaju ako lada, a navyse ma tapaciri 01
Re: VAZ 2103/2106 combi
Napsal: ned led 06, 2013 10:45
od Laďuša
Zkus si naházet do gůglu výrazy jako Lada 20123, 21024, 21026, 1500 Combi, 1500 Estate a podobně a uvidíš, že těch patnáctkových palubek bylo mraky. Prostě byly oboje.
Re: VAZ 2103/2106 combi
Napsal: ned led 06, 2013 11:21
od Míra151
vím že origo combi 2103 bylo u nás ve fabrice v zelené barvě a švagruj otec měl taky org. které koupil z nějaké fabriky ale barvu měl agave protože jsem to auto poznal až po kompletní GO kastle tak nevim jaká byla původní barva
Re: VAZ 2103/2106 combi
Napsal: ned led 06, 2013 13:29
od Crocodile
Někdo se tady ptal proč se kombi s maskou z 2103 nevyrábělo sériově.
Na nejvyšších místech v "zemi sovětů", jak se SSSR také řikalo, převládal názor, že kombi do soukromých rukou nepatří, byly obavy ze zvýšení kriminality apod. Kombíci jezdily u různých institucí, továren, úřadů, i jako taxi, nebo sanitní vozy.
A to platilo až do konce 60. let.
Pokud chtěl někdo GAZ-22, musel mít povolení od strany k nákupu, což ale dostalo jen několik umělců, například jeden cirkusový umělec, na jeho jméno si nevzpomínám. Jednalo se tedy jen o několik vozů v soukromých rukou.
Podobně na tom byly i Moskviče, především byly nedostatkové 423, už vůbec nemluvím o terénní 411.
Byla však možnost od institucí po nějaký době již vyřazený vůz koupit.
Když začala výroba VAZů, stále převládal na tyto vozy podobný názor, počítalo se však s omezeným prodejem kombiků 2102 i soukromníkům. Avšak roční výroba byla okolo 50 000, část šla na export, který především do západních zemí, měl přednost. Další vozy si rozebraly instituce a úřady, jen zbytek šel na běžné jezdění. A proto i přes vznik asi 3 vozů 2102 s maskou z trojky, bylo rozhodnuto nezahajovat
sériovou výrobu, vedení země nechápalo k čemu by bylo kombi s luxusní výbavou (kromě vozů na export, které měly různé kombinace interiéru a motorů), když je to především pracovní vůz.
Kromě 3 originálních vozů, které se podle mě na 90% nedochovaly (minimálně nejsou provozuschopné, všechno v současnosti jsou předělávky, ta maďarská je pěkná), vznikaly v mnoha zemích úpravy, většinou u lidí. Jestliže byl nějaký takový vůz u továren, muselo se jednat o úpravu někde v Mototechně, nebo jiné dílně, rozhodně to nemohl být originál. Je to podobné jako s Volhou 24/24-02/24-10, prototyp měl vepředu čtyři světla. Z důvodů lepšího vzhledu, luxusnosti a také asi svítivosti, se na ně začala tato 4 světla montovat amatérsky, někdy to vypadalo lépe, někdy hůř. Jedna kombíková Volha jezdila i v ČSSR, viz jeden čs seriál. Asi podobné důvody byly u předělávaných 2102 s maskou 2103. Jedna tu byla asi před rokem na prodej, kdoví jak to dopadlo. (Extrém jsou ty s maskou z 05, taky občas nějakou 03 s pětkovou maskou na silnicích vídávám).
p.s. Rozhodně je toto téma jako debata o prototypech zde potřeba.