Stránka 1 z 3
Montáž posilovače brzd do 2101
Napsal: úte črc 01, 2008 09:17
od Seal
zdar vsetci,mam otazku. Mam zigul 2101 z motorom 1.2l ,ale nieje v dobrom stave,tlaci olej ma velku spotrebu, a podobne.Nechcem donho investovat peniaze radsej by som tam dal nieco silnejsie ale este z rozumnou spotrebou, preto ta 1.5objem. chcem vediet ci tam sadne presne bez problemov na 4q.Rozmyslal som aj nad natlacenim BMw motora pretoze vedel by som ho zohnat lacno od kamarata,ale ma 6valec a ten je moc velky ten by tam nevosiel urcite.ale bolo by to zauimave:).Otazka este ohladom brzdoveho posilovaca,ked nemam a chcem ho tam nahodit co setko treba upravit?vopred vdaka:)
Napsal: úte črc 01, 2008 09:31
od Malda
Motor 1,5 neni zadnej problem, sedne bez uprav. K posilovaci musis davat jinou pedalovou konzolu a jiny trubicky a ten sestival neni nerealnej
Napsal: úte črc 01, 2008 15:00
od Seal
Malda píše:Motor 1,5 neni zadnej problem, sedne bez uprav. K posilovaci musis davat jinou pedalovou konzolu a jiny trubicky a ten sestival neni nerealnej
Mne v predajni povedali ze to tam sadne ten posilovac,akurat som dokupil dlhsie hadicky od nadobky,ale asi ako som pozral bude treba aj trubky.a konzolu aku mi treba?inak moj zigul je 82r.v.tak mozno ma uz tak riesenu konzolu ze tam sadne posilovac lebo uchytenie by sedelo presne tak neviem:)
Napsal: úte črc 01, 2008 18:31
od Hurikán
Co se týče výměny motoru, tak je to bez problému. Pouze vyměníš kus za kus.
Pro správnou a bezproblémovou instalaci posilovače budeš potřebovat:
- kompletní konzoli s pedálama (z 03/06/...)
Původní pedály (brzda + spojka) jako celek odmontuješ a místo nich namontuješ ty pro posilovač. Přední motorovou stěnu nijak upravovat nemusíš. Ta je udělaná univerzálně.
- posilovač
Namontuješ společně s novými pedály.
- brzdové hadičky od nádobky s kapalinou
- brzdovou trubku k zadním brzdám
Původní je totiž asi o 20 cm kratší, než je pro verzi s posilovačem třeba. Dá se to někdy udělat i bez výměny, jen popotažením a změnou naohýbání trubky původní, ale není to jisté. Lepší je dát rovnou i novou trubku od HBV k omezovači. Musíš mít delší provedení této trubky pro auta s posilovačem. Dnes už se myslím stejně prodávají jen ty delší, ale radši prověřit.
- hadici k sacímu potrubí
Gumová hadice k napojení na nátrubek na sacím potrubí + 2 SKF spony.
- sací potrubí
S nátrubkem. Pokud budeš dávat kompletní motor 1500, nebudeš to muset na 98% řešit. 1500 se dávaly jen do aut s posilovačem, takže tam to už bude připravené.
Pěknou zábavu.
Napsal: úte črc 01, 2008 18:50
od Michal Pokorný
Hurikán píše: Přední motorovou stěnu nijak upravovat nemusíš. Ta je udělaná univerzálně
No, to nevím, možná záleží na r.v. ale u naší bývalé rodinné 2101 se tedy řezat muselo.
Napsal: úte črc 01, 2008 19:14
od Little Red Riding Hood
Hurikán píše:Pro správnou a bezproblémovou instalaci posilovače budeš potřebovat:
a hlavně hodně odvahy a dobrou trefu s flexou...
Napsal: úte črc 01, 2008 20:13
od Hurikán
Michal Pokorný píše:Hurikán píše: Přední motorovou stěnu nijak upravovat nemusíš. Ta je udělaná univerzálně
No, to nevím, možná záleží na r.v. ale u naší bývalé rodinné 2101 se tedy řezat muselo.
Nevím, jaký jste měli rok výroby. Možná, že to u těch starších bylo jinak, ale jak u mé 02 rv 84, tak i u jedné 01 rv 82 nebo 83 je přední stěna řešená opravdu univerzálně. Je tam jen nějaká záslepka/redukce pro pedály bez posilovače. A jelikož se tu řeší 01 rv 82, tak předpokládám, že to tam už bude řešeno stejně.
Little Red Riding Hood píše:Hurikán píše:Pro správnou a bezproblémovou instalaci posilovače budeš potřebovat:
a hlavně hodně odvahy a dobrou trefu s flexou...
Flexa by neměla být vůbec zapotřebí. Viz výše.
Napsal: úte črc 01, 2008 20:16
od Petanek2101
no u moji jedničky univerzalne udelana nebyla,takže flexa za potřebí byla,kvuli posunuti spojkoveho valce a taky uchiceni pedalove konzole nesedi,se musi převrtavat
asi fakt zaleži na tom roku vyroby
a tak jsem ted zvedavej u moji nove 01 z 80teho,jak to tam bude
Napsal: úte črc 01, 2008 20:27
od Michal Pokorný
No, ale my měli rok výroby na 2101 docela exkluzivní a to 1989
Byla to nová karoserie koupená v roce 1990 (jako náhradní díl), v té době se jako náhradní díl karoserie na 2101 prodával již jen typ 21011, což na holé karoserii není zase až tak moc poznat (snad jen to, že měla v předním čele otvory a v zadních sloupcích také) a že k ní byla ta hustější přední chrom. mřížka a černé plastové mřížky odvětrání v zadních sloupcích - jako u 2105.
A ta univerzálně dělaná nebyla. Ta byla naopak dělaná jen pro pedálovou konzoli na posilovač. A při montáži obyč. bez posilovače se musel kousek říznout, kousek navařit a vrtat.
Napsal: úte črc 01, 2008 20:32
od Hurikán
Napsal: úte črc 01, 2008 20:34
od Michal Pokorný
Když jsem to totiž po létech dostal po dědovi já tak jsem to zase zpět předělával na posilovač
Napsal: stř črc 02, 2008 17:17
od Petanek2101
tak jsem to dnes očihnul a je to tam připraveny
u tej 80ky
Napsal: stř črc 02, 2008 19:53
od Little Red Riding Hood
já řezat musel.....
Napsal: stř črc 02, 2008 19:58
od Petanek2101
Little Red Riding Hood píše:já řezat musel.....
však ja u te první,ta je ze 74teho,řezat musel taky
Napsal: čtv črc 03, 2008 08:36
od Seal
zdar,v sobotu sa idem do toho pustit tak uvidime co bude setko treba rezat a nerezat.som fakt zvedavy ale mne sa zdalo ze te srouby na uchytenie su presne v takom rozmere ako je na posilovaci,uvidime.tie trubku od zadnych brzd dufam ze stihnem kupit pretoze taham az do piatku v praci 12ky a nemam nejak moznost odbehnut to kupit. co sa tyka sacieho potrubia uz je na 1.2kovom otvor na hadicku od posilovaca,tak to bude ok.kazdopadne dam vediet co ako trebalo upravit a prerobit:)dufam ze nieco bude treba rezat aj flexou lebo nou raqd rezem