Stránka 1 z 1

Vlastnosti nových Pneu

Napsal: čtv říj 18, 2012 08:07
od Atex
Dnes jsem narazil na zajímavou domněnku na jiném foru:

"nové pneu mají na povrchu separátor (v podstatě vosk) a proto je nutný záběh cca. 1000 km, aby se povrch běhounu ojel. U zadních kol, která se v podstatě jen "vezou" může záběh trvat i déle a pak to na mokru klouže."

Co si o tom myslíte? Tedy já jsem o tom nikdy neslyšel :-/

Re: Vlastnosti nových Pneu

Napsal: čtv říj 18, 2012 08:32
od Luděk Musil
Atex píše:"nové pneu mají na povrchu separátor (v podstatě vosk) a proto je nutný záběh cca. 1000 km, aby se povrch běhounu ojel. U zadních kol, která se v podstatě jen "vezou" může záběh trvat i déle a pak to na mokru klouže."
No ... nevím, co by na tom mohlo být pravdy.
Spíše si myslím, že to není ani žádný separátor ani vosk. Když se pneumatika "peče", tak její povrch (boky i běhoun) v tenounké vrstvičce se upečou trošku víc a než se tato vrstvička ojede tak to může klouzat, ale že by to mělo být 1000 km či víc - to asi ne.
Než povrch mých nových pneumatik zmatněl a zdrsněl tak to netrvalo ani 50 km. L.

Re: Vlastnosti nových Pneu

Napsal: čtv říj 18, 2012 08:43
od dvk
Nám se asfalt z gum ojel po pár kilometrech :mrgreen: Takže nějaký vosk si myslím, že by taky dlouho nevydržel. Spíš jak píše Luděk - než se povrch zdrsní a zajede, asi to chvilku trvá, ale asi ne 1000km. Schválně se příležitosntě zeptám mámy, pracovala 22 let v pneuservisu.

Re: Vlastnosti nových Pneu

Napsal: čtv říj 18, 2012 09:04
od Teepee
Já když nazul na Peugeota nový gumy, stejný jako tam byly předtím, což byly ojetý Continental TS 810 zimní vzorek, tak to plavalo, hrůza jízda.
Jednak byly čerstvý - měkký a druhak je tam určitě nějakej záběh potřeba.
A jestli je to separátor, nebo konzervant je vcelku jedno.
Dokonce se to snad udává, stejně jako u kotoučů, že si nová guma musí trochu sednout, už jsem to našel: http://www.bestdrive.cz/poradime-vam/te ... matik.html
Nové pneumatiky doporučujeme používat prvních několik set kilometrů jízdy při nižších provozních rychlostech - dojde tak ke stabilizaci povrchu běhounu, což se příznivě projeví vyšší životností pláště.

Re: Vlastnosti nových Pneu

Napsal: čtv říj 18, 2012 10:11
od Atex
Asi na tom něco bude. Autor příspevku navázal na mnoho případů bouraček u aut s lehkou prdelí, kdy se stalo vlastně vždy to samé... Ustřelila. Někteří řidiči jsou pak vzteky bez sebe se slovy "a přitom jsem včera dal dozadu nové gumy!" Takže i tohle může být zřejmě příčinou.

Re: Vlastnosti nových Pneu

Napsal: pát říj 19, 2012 09:00
od dandy
Úplne nové pneumatiky dokážu naozaj veľmi nemilo prekvapiť, zvlášť na mokrom povrchu.
Pravda je taká, že pneumatika sa vyrába v uzavretej dvojdielnej forme. Aby sa nová pneumatika neprilepila k forme, tak sa používa čosi ako emulzia a forma sa "namaže" (ako doma pekáč na koláče). Potom sa vloží kostra pneumatiky a následne sa uzavrie. Do takto pripravenej formy je pod tlakom vstrekovaná gumová zmes a celé sa to ochladí. Preto treba s novými pneumatikami jazdiť citlivejšie ako s už jazdenými. Stačí na to pár sto km a emulzia sa zoderie.

Re: Vlastnosti nových Pneu

Napsal: sob říj 20, 2012 07:26
od Marek
Ano, i já si myslím, že to tak je. Přikláněl bych se k Luďkově domněnce, že "slupka" běhounu je malinko "upečenější" a musí se mírně ojet. Je to jako když se peče kachna - křupavá kůrčička nesmí chybět :-).

Re: Vlastnosti nových Pneu

Napsal: sob říj 20, 2012 09:31
od Petr HC
Za mých mladých let se také tvrdilo, že se nově obutá pneumatika má nechat nejméně 6 měsíců "vystárnout", z toho důvodu, že proces vulkanizace po tuto dobu ještě pokračuje a pneumatika by se nadměrně sjížděla. (ale to je asi dnes pro "kšeftaře" výhoda).

Re: Vlastnosti nových Pneu

Napsal: sob říj 20, 2012 10:07
od Marek
6 měsíců ??? No, to je fajn. Můj soused najede ročně přes sto tisíc km a oddělá za jednu sezonu dvě sady letních a jednu sadu zimních pneumatik. To by s šestiměsíční dobou hájení asi neuspěl, že? :-)

Re: Vlastnosti nových Pneu

Napsal: sob říj 20, 2012 10:32
od Laďuša
Ale jo, sjede, koupí nový, ty dá někam stárnout a nazuje ty už úspěšně vystárlý, co koupil při sjetí předminulý sady :P

Re: Vlastnosti nových Pneu

Napsal: sob říj 20, 2012 10:50
od Marek
A jéžišmarjá..... ;-)

Re: Vlastnosti nových Pneu

Napsal: sob říj 20, 2012 11:49
od Křečík Barbuška
Mě se zatím ještě nestalo, že bych dostal na své či služební auto pneumatiku co by se z ní ještě "kouřilo", vždycky byly podle kódu ta půl roku, až rok staré. Nicméně můj vesmír je příliš malý :-) .

Re: Vlastnosti nových Pneu

Napsal: sob říj 20, 2012 19:58
od dandy
Luděk Musil píše:Když se pneumatika "peče", tak její povrch (boky i běhoun) v tenounké vrstvičce se upečou trošku víc
Marek píše:"slupka" běhounu je malinko "upečenější"
Čo to stále máte s tým pečením?? :D

http://www.pneu-asistent.cz/Konstrukce- ... tml#vyroba Komu sa to nechce čítať celé nech hľadá pod druhým vzorcom - druhý odstavec. (nejde mi to skopírovať)

Re: Vlastnosti nových Pneu

Napsal: ned říj 21, 2012 21:46
od Marek
Doufám, že mi pán nechce namluvit, že výroba pneumatiky (zejména jejího dezénu) probíhá zastudena, že ne?

V otrokovické Barumce jsem byl několikrát.....

Re: Vlastnosti nových Pneu

Napsal: pon říj 22, 2012 08:22
od Luděk Ondrůch
Dandy přečti si ten tebou uvedený článek celý, hlavně tu pasáž o vulkanizaci.