Stránka 1 z 3
rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka
Napsal: čtv říj 11, 2012 23:25
od Ragnaroek
Ahojte...
tak, konecne jsem tady v Anglie nasel 5ti stupnova prevodovka, repasovana. Ale ted´ se zeptam jestli auto bude moc pomalejc protoze pomer mezi stupni je jiny...
Ma tady nekdo schema nebo vice info?
Tak rychlost na "autobahn" bude vyssi, ale na startovani na semaforech bude to hur, ze jo?
Diky za odpoved!
Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka
Napsal: pát říj 12, 2012 05:34
od Petr HC
Ragnaroek píše:
Tak rychlost na "autobahn" bude vyssi,O moc ne, pouze bude dosažena při nižších otáčkách motoru
Ragnaroek píše: ...ale na startovani na semaforech bude to hur, ze jo? Určitě ne. Ta 5ka je přídavek ke klasické 4 st. převodovce
V podstatě nejde o klasický pátý rychlostní stupeň, ale o variantu t.zv. rychloběhu. To měly už Tatry 57 B těsně po II sv. válce (všechny "bojové" i některé civilní).
Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka
Napsal: pát říj 12, 2012 05:50
od Luděk Musil
Odpověď na svou otázku nalezneš zde:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=50&t=6060 . V kostce:
V. rychlostní stupeň je v podstatě dodán do stávající převodovky, přičemž základní ( I. - IV. ) stupně jsou zachovány, pouze podle motorizace jsou mírně jinak odstupňovány první tři stupně, čtvrtý je vždy stejný ( 1,00 ).
V. stupeň je pro lepší komfort jízdy při vyšších rychlostech (nad cca 90 km/h), do této rychlosti si vystačíš se čtyřmi stupni.
Ta čísla ve mnou zmiňovaném příspěvku značí poměr mezi otáčkami na vstupu a výstupu převodovky. První tři stupně otáčky redukují, čtvrtý je "přímý" převod, pátý stupeň točí do rychla.
Ještě jedna věc. Převodovka jako stroj mění poměr síla x rychlost. Čím nižší stupeň - tím větší síla (menší rychlost) a naopak. L.
PS: má poslední věta měla jít jako první
Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka
Napsal: sob říj 13, 2012 08:26
od Ragnaroek
Diky za odpoved!
Ta 4ti stupnova je dobra, ale na silnice bych potreboval 5ti stupen, protoze jezdit 120 nebo vic je strasny. A chci vyzkouset a testovat maximalni rychlost po "vylepseni motoru".
Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka
Napsal: sob říj 13, 2012 19:40
od Dusan
No airodynamika kvadra mozno poruci ze maximalna rychlost na 5 bude rovnaka ako na 4.
Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka
Napsal: sob říj 13, 2012 22:34
od Křečík Barbuška
Bude to o chlup lepší ... o chlup
. V první řádě jde o pohodlí, navíc je rozdíl vydráždit žigulíka při dálniční jízdě na 180 tacho při 4q či 5q. Hlavní je, aby dráha žigulíka nebyla nikým brzděna
.
Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka
Napsal: sob říj 13, 2012 22:49
od Petr HC
To Ragnaroek - nechtěl jsem Tě původně zrazovat, ale po příspěvku K-L a Dušana jen připomenu vzorec pro výpočet aerodynamické brzdné síly :F = 0,5 * Cx * p * v^2 * S
Kde:
Cx - koeficient aerodynamického odporu
p – hustota vzduchu
v – rychlost proudění vzduchu
S – čelní plocha auta
A když uvážíš čelní plochu krabice a její Cx, plus nárůst této síly s druhou mocninou rychlosti, tak se pouštíš do experimentu s velice neefektivním výsledkem, (pokud nehodláš jezdit téměř výhradně po dálnicích).
Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka
Napsal: sob říj 13, 2012 23:44
od Ragnaroek
jo, vim ze to je jako skrinka na silnice, ale bude to opravdu pohodlnejsi, a take myslim ze, kdyz jsem jeste upravil motor trosku (mam druhou hlavu, budu zvetsit kanaly na sani a vyfuk, brusit o 1-2mm niz, atd...) tak potom doufam ze maximalni rychlost bude vic nez 150 v 4. stupnu (jako ted´mozna bych slo vic, ale se "bojim"
) )
Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka
Napsal: ned říj 14, 2012 11:59
od dusin
neboj,přeloženej žigulík,kterej i po zvýšení podložkama táhnul plácačku pozemi upaloval vTurecku po dálnici na pětku 150-a to není upravenej,jenom má udělanou hlavu.A 2000km před tím měl benzín v oleji,ale to je trochu jiná pohádka
Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka
Napsal: pon lis 19, 2012 10:26
od Vašátor
Pokud chceš pátý rychlostní stupeň jenom kvůli zvětšení maximální rychlosti, tak věř, že to je hloupost. Aerodynamický odpor je při větších rychlostech tak velký, že motor při těžším zpřevodování už prostě nemá sílu. Lajcky řečeno, na čtyřku ta naše krabice pojede rychleji, než na pětku (pokud tedy nebude motor výrazně upraven). Ovšem to nic nemění na tom, že při zařazení pátého rychlostního stupně, se velice zvedne komfort cestování, motor a jeho hluk se sklidný a spotřeba lehce klesne.
Teď jsem si vzpoměl na jeden dotaz z Trabant fora "jaký index Cx (koeficient aerodynamického odporu ) má Trabant" a odpověď zněla "Asi jako lžíce od bagru"
Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka
Napsal: pon lis 19, 2012 11:02
od Pája
Nevim, jestli si to dobře pamatuju, tak 2107 má cx=0,35. Letící cihla je proti tomu šíp.
Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka
Napsal: pon lis 19, 2012 12:18
od Cory
Vo vysokých rýchlostiach sa za Ladou vdaka vysokému cx tvorí vákuum a deformuje sa priestor
Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka
Napsal: pon lis 19, 2012 12:33
od mceza
No někde ta deformační zóna být musí, když není vepředu
Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka
Napsal: pon lis 19, 2012 14:48
od Laďuša
Cory píše:Vo vysokých rýchlostiach sa za Ladou vdaka vysokému cx tvorí vákuum a deformuje sa priestor
Za Ladou nevim, ale rozhodně ano za Karosou. Cestou z jarního srazu se za ní Jarda nalepil a jak si liboval, že mu to na neutrál za ní jede víc
No ňákou tu desítku kilometrů jsme za ní jeli
Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka
Napsal: pát úno 28, 2014 20:42
od Míra151
sice to sem asi nepatří ale neví někdo jaký počet otáček má motor 1200+4q převodovka při 1400otáčkách na kardanu?