Stránka 1 z 2

Pístní kroužky z Lady

Napsal: stř říj 03, 2012 19:39
od 3enit
Zdravím,
je možné použít tyto http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 20785.html pístní kroužky na jiný motor (konkrétně Citroen 1299ccm), který má vrtání 79,4mm ? :D

Re: Pístní kroužky z Lady

Napsal: stř říj 03, 2012 21:49
od Cory
No to asi dost zalezi na tom ake zapichy su spravene na citronovych piestoch (rozumej dosadaciu plochu kruzku)...

Re: Pístní kroužky z Lady

Napsal: čtv říj 04, 2012 19:55
od 3enit
Kroužky by měly mít rozměry 1.5+2+3 :mrgreen:

Re: Pístní kroužky z Lady

Napsal: čtv říj 04, 2012 21:22
od 3enit
Všechno je to zatím jen v takové teoretické rovině...
Myslím že na tom motoru nejde udělat výbrus (nikasil), ale kroužky se nejspíš sehnat dají. Změní se něco výrazně, když kroužky vyměním? Jde mi především o kompresi...

Re: Pístní kroužky z Lady

Napsal: pon říj 08, 2012 19:23
od 3enit
Zatím tady vedu monolog, ale třeba někdo odpoví :mrgreen:
Dnes jsem měřil tlaky na studeném motoru a bylo to 9-9-9-9 (+/- nějaká malá odchylka), má to objem 1,3 jak jsem psal výše a kompresní poměr 1:8,7. Je schopný se k tomu někdo vyjádřit, co si o tom myslí?

Re: Pístní kroužky z Lady

Napsal: pon říj 08, 2012 19:37
od Křečík Barbuška
Všechny válce jsou na tom stejně, to je moc fajn, stačí? :-)

Re: Pístní kroužky z Lady

Napsal: pon říj 08, 2012 19:58
od 3enit
Jojo, asi už su klidný :mrgreen: :mrgreen:

Re: Pístní kroužky z Lady

Napsal: úte říj 09, 2012 06:32
od Luděk Musil
3enit píše:Zatím tady vedu monolog, ale třeba někdo odpoví :mrgreen:
Dnes jsem měřil tlaky na studeném motoru a bylo to 9-9-9-9 (+/- nějaká malá odchylka), má to objem 1,3 jak jsem psal výše a kompresní poměr 1:8,7. Je schopný se k tomu někdo vyjádřit, co si o tom myslí?
Koko Loko píše:Všechny válce jsou na tom stejně, to je moc fajn, stačí? :-)
3enit píše:Jojo, asi už su klidný :mrgreen: :mrgreen:
Říkáš je to 1,3 a má to kompresní poměr 1:8,7 ? Že jsou tlaky stejné je dobře = ojetí motoru (resp. jednotlivých válců) je rovnoměrné.
Osobně si myslím, že ty tlaky jsou tak na ±70% . Tlaky na novém motoru (s touto konfigurací) by se měly pohybovat někde kolem 12 - 13 možná až 14.
3enit píše:Myslím že na tom motoru nejde udělat výbrus (nikasil), ale kroužky se nejspíš sehnat dají. Změní se něco výrazně, když kroužky vyměním? Jde mi především o kompresi...
Nejsem odborník/specialista na motory. Ale prosté překroužkování se mi moc nelíbí. Takto: válce jsou už zcela jistě soudkovitého tvaru, v horní i spodní části už bude možná znatelná hranka, staré kroužky nemají ostré hrany. Když dáš nové kroužky tak se jim tam asi nebude moc líbit.
Posouzení stavu motoru však lze udělat až se podíváš dovnitř.
3enit píše:,,, pístní kroužky na jiný motor (konkrétně Citroen 1299ccm), který má vrtání 79,4mm ?
Hele - kacířská otázka: jak vypadá takovej píst z Citróna? :idea: Napadá mě, kdyby měly stejnej průměr pístního čepu, stejnou kompresní výšku, plochý dno atd. že by se dal udělat výbrus a nacpat tam písty Lada 79,6 (asi třetí výbrus VAZ 21011, VAZ 2106), možná by tam mohla "padnout" i nějaká Samara. L.

Re: Pístní kroužky z Lady

Napsal: úte říj 09, 2012 09:41
od ger007
samotne kruzky myslim si ma kazde auto specificky tvar, ak by si mal vykres tak by sme to mohli porovat s lada piestami, urcite niesom sam co ich ma doma dost, a minimalne v tumovi je presny obrazok s piestom a jeho rozmermi, obavam sa ze taketo čoromoro by ale nepreslo jako len vymena kruzko, ved je to boj imperilaizmu zo socializmom a pochybujem ze sa na opanych koncoch zemegule trafili do toho isteho :-D

ale suhlas s ludkom, az rozoberes uvidis, a stare dobre heslo "pokial to jazdi NESAHAT !"

pri generalke motora to uz potom ide tazsie, ked uz delam vrch udelam aj spodok samotna vymena salov nie vzdy pomoze, moze tiez nastat ovalita ojnic ktore bude treba dat vyuhlovat alebo zohnat neake nove, vybrus kluky, ked uz mas dole palicu tak ju dat zrovnat ak je kriva zabrusit ventili, dat vyhonovat blok motoru, ponahat piest s dobrymi kruzkami .... mam pokracovat ?

Re: Pístní kroužky z Lady

Napsal: úte říj 09, 2012 18:34
od 3enit
Tak tak, na překroužkování seru a písty z Lady - zní to krásně, ale myslím že by musely mít i stejnou hmotnost... To bych sem potom snad radši dopravil sadu válce/písty/kruhy/čepy z Rumunska za 2,5 tyček.
Jinak dnes jsem šel do sebe a... číslo 1299 žije :mrgreen: :mrgreen:
Akorát děsně čoudí, takže si troufám říct že bude chyba na karburátoru (že se uchlastává)... trochu v to i doufám :mrgreen:

Re: Pístní kroužky z Lady

Napsal: stř říj 10, 2012 19:18
od 3enit
Pánové, jak se projevují zapečené pístní kruhy? :?
Jde to poznat i na kompresi?

Re: Pístní kroužky z Lady

Napsal: stř říj 10, 2012 19:27
od ger007
a ty mas roentgenovy zrak ? ? ze vidis co sa stalo z kruzkami, neda sa to poznat cez motor, teda neviem o tom ze by sa to dalo, ved rozhodit a zhodit motor je otazka 4 tesneni a jednej soboty pozri a uvidis

Re: Pístní kroužky z Lady

Napsal: stř říj 10, 2012 19:35
od 3enit
Hulí to jak ucpaný kamna, rentgenové vidění nemám. Rozdělávat motor zatím nechci, už nikdy bych to nesložil tak ja to bylo... Pokud ovšem nepomůže jiná medicína, tak ho rozdělám ;)

Re: Pístní kroužky z Lady

Napsal: stř říj 10, 2012 20:26
od Křečík Barbuška
Celkem nechápu proč do toho vrtat když to jezdí, copak je to nějaké auto na denní ježdění? Jen tak pro zajímavost změř tlaky i za tepla. Píšeš, že to hulí, ale pokud to nehulí modře tak bych se nejdříve zaměřil na karb a zapalování.

Re: Pístní kroužky z Lady

Napsal: stř říj 10, 2012 20:41
od 3enit
Ono to žádné auto (zatím?) není, je to jen a pouze motor co leží na zemi :D Zejtra přijdu brzo z práce, tak se v tom snad povrtám no...