Stránka 1 z 3

zase žere olej

Napsal: úte říj 02, 2012 18:09
od JardaH
Auto mi poměrně žralo olej (cca 1 litr/1000km), a tak jsem se rozhodl pro výměnu gufer. Gufera se nechala vyměnit a vše se zdálo v pořádku. Přibližně za 2000km se hladina oleje na rysce téměř nezměnila, maximálně o 1-2 milimetry, s tímto jsem byl celkem spokojen. Bohužel poté jsem jel na výlet (cca 900km) a zjistil jsem, že při návratu jsem těsně nad minimem. Začal jsem tedy kontrolovat svíčky a u válce 1 - 3 byly "cihlově" vypáleny na kontaktech, svíčka na 4. válci byla celá černá. Svíčky jsem tedy vyčistil a dnes cca po 250km jsem je znova zkontroloval, všechny byly "cihlově" vypáleny a to i ta čtvrtá. Při této kontrole jsem si ale všiml značného množství oleje v závitech svíček, to jsem nikdy předtím nezaznamenal (nebo si to aspoň nepamatuji). Do té doby jsem to tipoval na špatně udělaný simeringy na tom čtvrtým válci, ale po dnešku nevím (svíčka pěkná). Může to být něčím jiným (především myslím ten olej na těch závitech svíček). Tlaky motoru byly měřeny a vše bylo OK, takže přes pístní kroužky by to asi nemělo jít, navíc ten motor má cca 70tkm.

Re: zase žere olej

Napsal: úte říj 02, 2012 18:19
od Hurikán
Začnu od konce. To, že jsou tlaky relativně v pořádku ještě neznamená, že motor nemůže žrát olej přes kruhy. Pro spotřebu oleje je velmi důležitý stav stíracího kroužku a ne těsnícího. Zejména jsou-li drážky stíracích kroužků zanesené vlivem špatného předchozího oleje, je potom spotřeba oleje docela značná.

Na míru spotřeby oleje má samozřejmě značný vliv i pracovní režim motoru. Zvlášť při delších cestách, kdy je olej dokonale prohřátý a tím pádem i řidší a současně dlouhodobě vyšších otáčkách motoru, jde spotřeba oleje nahoru. V neposlední řadě má na spotřebu vliv i druh oleje. S řídkou polosysntetikou 10W-40 budeš mít jednoznačně vyšší spotřebu oleje, než za toho stejného stavu s olejem např. 15W-50.

Re: zase žere olej

Napsal: úte říj 02, 2012 19:22
od JardaH
Od doby, co se tam dávaly ty nové simeringy na ventilech, tak se měnil i novej olej. Dával jsem tam Mogul super - tudíž 15W-50. Polosyntetiku tam nedávám, vím, že tenhle motor by to neocenil a je pro něj lepší minerál. Je pravda, že jsem ho při tom posledním výletě nešetřil, ale to by tomu motoru nemělo vůbec vadit, navíc se mi zdá, že olej ubývá i při mých couračkách kolem "komína".
Jinak pořád nevím, jestli má být ten olej na těch svíčkách (závitech)

Re: zase žere olej

Napsal: úte říj 02, 2012 20:55
od Dusan
DOle ventilove viko otacat motorom a pozerat cez spruziny ci nevyskocil simering z voditka ventilu. Ono sa to obcas stane a potom je to horšie ako keby bol zli lebo je olej tlaceny ako piestom cez voditko a zere to more oleja.

Re: zase žere olej

Napsal: stř říj 03, 2012 11:05
od Jelen
Taky je pravděpodobná kvalita gufírek. Pokud jsi dal ruské, vůbec bych se nedivil, kdyby byly po pár tisících v háji. Doporučuju gufera z favorita. Budu je tam teď taky dávat.

Re: zase žere olej

Napsal: stř říj 03, 2012 11:16
od Hurikán
Jo, je pravda, že pseudoruská no-name gufírka jsou docela špatná. Takže radši použít favoriťácké, anebo úplně nejlíp značková, jako třeba Viktor Reinz, nebo Elring. Elringy jsem sám použil a zatím spokojenost.

Re: zase žere olej

Napsal: stř říj 03, 2012 11:33
od JardaH
No gufera tam jsou "silikonová" německá. Název nevím. Možná to jsou ty erling. Ruská tam určitě nejsou a opravář mě na ně taky upozorňoval a právě říkal, že používá už léta pouze německá....

Re: zase žere olej

Napsal: stř říj 03, 2012 11:46
od Marek
Souhlasím se vším, co tu bylo již napsáno.

Doporučuji používat simeringy značkových výrobců - Ajusa, Victor Reing, Goetze, Elring a podobně. Cena je jen o pár korun vyšší než u noname materiálu, ale vyplatí se to.

Pokud je motor po technické stránce v pořádku, není potřeba mezi výměnami olej doplňovat. Za max. 10.000 km výměnného intervalu si motor víc jak litr oleje vzít nesmí. Pokud ano, je něco v nepořádku. Lada má motory, které se vyznačovaly velice malou až téměř žádnou spotřebou oleje - to nám taky škodováci celou tu dlouhou dobu šíleně záviděli :-). Styl jízdy (tzn. trasa a provozní otáčky) na spotřebu oleje moc vliv nemají. Kvalita oleje samozřejmě ano, taktéž viskozita. Ale ani kdybys používal syntetické oleje, nemohla by spotřeba oleje být tak vysoká.

Něco v motoru je špatně. Spotřeba oleje litr za 1000 km je nesporně velmi vysoká. Udělal bych vizuální kontrolu simeringů na ventilech, zda opravdu nějaké gufero nevyskočilo z vodítka - pak by se to chovalo, jako kdyby tam simering jakoby nebyl a spotřeba oleje je ještě vyšší, než když tam byly simeringy staré. Potom bych rozuměl tomu, že pouhé jedno jediné vyskočené gufero může způsobit na jediném ventilu tak vysokou spotřebu.

Mnoho zdaru.

Re: zase žere olej

Napsal: stř říj 03, 2012 11:46
od Jelen
Alberte a kolik už mají elringy za sebou? Dělám právě toto rozhodnutí a byl jsem přesvědčen o favoriťáckých, ale teď nějak nevím :-)

Re: zase žere olej

Napsal: stř říj 03, 2012 11:48
od Marek
Pokud se použijí opravdu dobré značkové simeringy, musejí vydržet celou životnost motoru. Prakticky nestárnou. Já mám na motoru 300.000 km a jsou originál - nevím, co je dolévat olej. Škoda, že se simeringy z mého motoru nedají na Ladu použít - mám průměr dříků ventilů 7 mm. Jinak jsou rozměrově identické.

Re: zase žere olej

Napsal: stř říj 03, 2012 11:52
od Cory
Ono je este umenie simering naklepnut tak aby sa pri tom neposkodil...Mohol sa "načať" montazou a preto nevydrzal.

Re: zase žere olej

Napsal: stř říj 03, 2012 12:31
od Marek
Ano, to je pravda. Pro ten účel mám vyroben jednoduchý přípravek ze silonu. Omyl neexistuje.

Re: zase žere olej

Napsal: stř říj 03, 2012 12:32
od Hurikán
Franto, teď mám na Elringách najeto cca 30.000 km, možná o něco víc. Původně mně nulapětka žrala oleje opravdu strašně hodně moc. :lol: Přesné číslo si už nepamatuju, ale byla to síla. V tu dobu měl motor najeto něco k 60.000 km. Tlaky byly v pořádku, tak jsem šel cestou od jednoduchých věcí. Vyměnil jsem nějaké to těsnění, a hlavně nechal u Vaška vyměnit gufírka. Dlouho jsem zvažoval jaká a nakonec padla volba na Elring, protože nic jiného podobně značkového tehdy nebylo operativně dostupné.

Po výměně gufer spadla spotřeba oleje asi na čtvrtinu původní. Byl jsem docela spokojen, i když ne úplně. Bylo mi jasné, že motor má ještě nějaký další problém. Po čase jsem při výměně oleje přešel v rámci sjednocení provozních kapalin na syntetický Mobil. Změna byla po téměř všech stránkách pozitivní. Jediným negativem byla spotřeba oleje, která opět znatelně stoupla a to cca na dvojnásobek. Nyní mám spotřebu oleje asi 1L/3.500 km, což mě dost vadí. Kromě všech ostatních důvodů taky proto, že Mobil není zrovna nejlevnější. Ze zkušeností vím, že při delších štrekách, kdy je olej dokonale prohřátý a motor dlouhodobě pracuje při vysokých otáčkách (4 - 7.000), je spotřeba vyšší, než při couračkách po a kolem Štatlu. Řídká syntetika totiž daleko víc proniká nad píst.

Teď už vím, že mám v háji stírací kroužky. Nejspíš budou zanesené. Předtím se totiž v autě vystřídali tři majitelé, shodou okolnosti již pánové ve značných letech, kteří zjevně výměnám olejů moc nedali. Mám ten pocit, že pokud už se olej náhodou vyměnil, tak asi za nic moc kvalitního. Odtokové kanálky ve stíracích kroužcích tak budou patrně zanesené a proto ta vysoká spotřeba oleje. Výhledově tedy budu muset motor rozebrat a opravit.

Čili jak vidíš, tak odpověď na jednoduchou otázku není vůbec snadná. Proto Ti raději nic nedoporučím, aby to potom nebylo na mně. :lol: Použij to, co je potencionelně aspoň trochu kvalitní a k čemu máš vnitřně největší důvěru. ;) :D

Re: zase žere olej

Napsal: stř říj 03, 2012 14:08
od Jelen
Zkusím Viktor Reinz, protože jsem četl dobré hodnocení. Cena 130kč za sadu není prakticky žádná investice.

Re: zase žere olej

Napsal: stř říj 03, 2012 17:05
od JardaH
A ten olej v těch závitech svíček je normální??? Může to být znamení, že se nějakej simering nepovedl udělat???? Ten olej se vyskytuje na všech svíčkách.