Stránka 1 z 2

motor při zahřátí netáhne jak má

Napsal: úte zář 25, 2012 20:11
od vojtakrupka
mám žigula předělanýho na závody a mám problém, že když se rozjedu tak to jede hodně dobře ale po tak 20 vteřinách motor vůbec netáhne a v malých otáčkách jede možná i na tři válce a je trochu slyšet cvakání v motoru... pak ho na chvilku chcípnu. a voda v chladičí zastak hodně zahřátá neni.. třeba za půl minuty to zkusim znovu a jede to zase dobře a po chvilce to zase přestane táhnout..

Re: motor při zahřátí netáhne jak má

Napsal: stř zář 26, 2012 05:52
od Luděk Musil
Napadá mě (ale zdá se mi to nepříliš pravděpodobné): dodávka paliva.
Tzn. přiucpanaá palivová soustava nebo špatně nastavené podávací čerpadlo. Hladinu v plovákovce bych asi nepodezříval.
Ve volnoběhu to ještě "jakeš-takeš" palivo dává, ale při jeho větší potřebě už (prostě) nestíhá dodávat. L.

Re: motor při zahřátí netáhne jak má

Napsal: stř zář 26, 2012 14:44
od Petr HC
Luděk Musil píše:Napadá mě (ale zdá se mi to nepříliš pravděpodobné): dodávka paliva.
Tzn. přiucpaná palivová soustava nebo špatně nastavené podávací čerpadlo. Hladinu v plovákovce bych asi nepodezříval.
Ve volnoběhu to ještě "jakeš-takeš" palivo dává, ale při jeho větší potřebě už (prostě) nestíhá dodávat. L.
Příčin z tohoto důvodu může být mnoho. "Oběhaná" tyčka podávacího čerpadla (malý zdvih membrány), opotřebené - netěsnící ventilky(příp unavené pružinky ventilků) nebo "vyplandaná" membrána. Nová se musí montovat tak, aby před dotažením příruby byla rovně v ose příruby (ne prohnutá silou vratné pružiny).

Re: motor při zahřátí netáhne jak má

Napsal: stř zář 26, 2012 14:50
od Luděk Musil
vojtakrupka píše:mám žigula předělanýho na závody ...
Jen tak pro zajímavost: jaké úpravy na motoru, karburátoru a na elektrice (zapalování) jsi dělal? Třeba to napoví :idea: ... :?: L.

Re: motor při zahřátí netáhne jak má

Napsal: stř zář 26, 2012 15:34
od Pája
Co svíčky, cívka? Zkoušels měnit za jiný/původní?

Re: motor při zahřátí netáhne jak má

Napsal: stř zář 26, 2012 20:25
od vojtakrupka
no mám tam bezkontakt. ale nemám k němu cívku, tu tam mám starou.. a pak mám hodně úprav v hlavě. a je tam weber z italskýho fiata ze šestnáctky, motor je po generálce má najeto cca 100km... pumpu mam teda elektrickou ale dává míň jak ta membránová(stará), takže tam dám zpátky tu starou.. jsou trochu provrtaný trysky, ale na to to předtim jelo... už si s tim nevim rady.. zítra zkusim ještě koupit ngk svíčky.. teď tam mám normální co mi poradili v ladě abych tam dal

Re: motor při zahřátí netáhne jak má

Napsal: stř zář 26, 2012 21:37
od Křečík Barbuška
Petr HC píše: Nová se musí montovat tak, aby před dotažením příruby byla rovně v ose příruby (ne prohnutá silou vratné pružiny).
Sakryš, tak už znám možnou příčinu jednoho mého "pumpového" neúspěchu, zajímavý postřeh.

Re: motor při zahřátí netáhne jak má

Napsal: stř zář 26, 2012 22:25
od Hurikán
Rozhodně nekupuj svíčky NGK!!! Je to úplně zbytečné a s pravděpodobností hraničící s jistotou to bude horší, než předtím. Jenom vyhodíš peníze oknem. Pro Ladu jsou nejvýhodnější klasické svíčky PAL, resp. BRISK. Je to vyzkoušeno mnoha lidmi na mnoha vazech. ;)

Tvůj problém nebudou svíčky, ale něco jiného. Dle popisu bych se nejprve zaměřil na dodávku paliva. V té bude nejspíš zakopán onen pes. Po opravě/vyloučení chyby v palilové soustavě se zaměř na elektriku. Píšeš, že máš el. zápalko a původní cívku. Teoreticky může být cívka vadná a jakmile se trochu zahřeje, začne mít svod.

Re: motor při zahřátí netáhne jak má

Napsal: čtv zář 27, 2012 05:59
od Luděk Musil
Nevyznám se v bezkontaktních zapalováních, ale ... není na to taky nějaká trochu jiná cívka? To spíše dotaz na experty z tohoto oboru :idea: . L

Re: motor při zahřátí netáhne jak má

Napsal: čtv zář 27, 2012 08:19
od Cory
Cievka pre bezkontakt ma menší odpor vinutia okolo 1Kohm a klasická cievka okolo 4,7Kohm....alebo tak nejak :mrgreen: Hlavné je, že je iná

Re: motor při zahřátí netáhne jak má

Napsal: čtv zář 27, 2012 09:43
od Křečík Barbuška
Bezkontaktní má na primáru něco hluboce pod jedním ohmem, sekundár je stejný jako u klasiky. Dalo by se předpokládat, že stará cívka nebude na bezkontaktní elektronice podávat plný výkon jako na kladívku. Nicméně třeba takový Jelen má na bezkontaktu klasiku a jezdí mu to, ale on asi na příležitostných vyjížďkách nebude jezdit stylem dravce. Zkus tam origo čerpadlo místo toho elektrického.

Re: motor při zahřátí netáhne jak má

Napsal: čtv zář 27, 2012 11:08
od Cory
no tak s tymi hodnotami som sa sekol :D ja som jeden čas tiež jazdil na origo cievke s bezkontaktom a ziadna vyhra, bolo to citelne slabsie. Potom som mal nejaku nemecku cievku, s tou to slo lepsie ako s bezkontaktovou, ale zasa nefungoval otackomer.

Re: motor při zahřátí netáhne jak má

Napsal: čtv zář 27, 2012 22:47
od vojtakrupka
no zítra dam tady vědět.. mám nový svíčky brisky a dam starý čerpadlo a koupil jsem si novou membránu do karburátoru a najdu nějakou cívku na bezkontakt...tak to všechno zítra vyměnim a doufam že to něco udělá...

Re: motor při zahřátí netáhne jak má

Napsal: čtv zář 27, 2012 22:51
od Cory
Všechno ne, resp ne naraz. To je najhoršia vec čo môžeš spraviť pri hľadaní chyby...Meniť postupne.

Re: motor při zahřátí netáhne jak má

Napsal: pát zář 28, 2012 07:41
od JmJ
Pro bezkontakt to chce bezkontaktni civku a muzou se pouzit svicky s elektrodovou vzdalenosti 1 - 1,1 mm. Treba brisk lr15yc-1.