Stránka 1 z 5
NIVA1.7i SPI,cuká a bliká kontrolka motoru,chcípe,nemá výkon
Napsal: pát říj 23, 2009 20:43
od Petr98
Ahoj. Jsem tu nový a potřeboval bych od vás zkušených poradit. Koupil jsem Nivku rok 98 a mám následující problém: Při jízdě, když ještě motor nemá provozní teplotu, tak při ustálené jízdě s lehkým plynem občas cuká a bliká kontrolka motoru(ta v rohu palubky). Když brzdím motorem a chci podřadit, tak chcípe. Někdy motor na volnoběh houpe asi do 2500ot. A ještě cuká při vysokých otáčkách. Tento konkrétní problém jsem nenašel, tak jsem založil nové téma- doufám, že to nevadí. Děkuji za rady
Napsal: pát říj 23, 2009 21:52
od staneko
Každopádně nejjednodušší rada je diagnostika motoru ..... může být problém s potenciometrem škrtící klapky, volnoběžným motorkem ale klidně i s něčím dál .....
Napsal: pát říj 23, 2009 22:43
od Ivo
Řepiště? To jako Řepiště u Frýdku Místku? Jestli jo, tak se na to můžeme mrknout. Bydlím kousek, nějaké díly mám a trochu se v tom vyznám. Zkusí se vyblikat chybové kódy a uvidí se.
Napsal: sob říj 24, 2009 12:58
od Petr98
ok. Se domluvíme. Kdyžtak prozvoň, zavolám ti
Napsal: sob říj 24, 2009 13:06
od Ivo
Bych i prozvonil, ale nemám na co
Zavolej mi přímo. 732 778 053
Napsal: sob říj 24, 2009 13:10
od Petr98
Promiň. Jsem zapoměl
Napsal: sob říj 24, 2009 22:05
od rezna
vyblikej kody - bude to 22 nebo 23 - snimac skrtici klapky - oblibena to chyba
Napsal: pon říj 26, 2009 07:30
od Patrac
chyba může být kdekoliv. Základ je dělát o za studena i za tepla ( motoru) nebo jen třeba za tepla. Pokud ano může být vadná lambda. Ale osobně bych typoval buď snímač škrtící klapky a nebo Halovu sondu napřevodovce. Motorek volnoběhu nekecá do rychlosti. mmj tak okolo jak sou staré kabely na svíčkách a kolik mají svíčky??? a jaý je tam typ.. dost často problém je i to že sou prostřelené kabely..
Napsal: pon říj 26, 2009 08:18
od vik2
koukni se jeste sem:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=9903
vypada to jako podobnej problem
Napsal: pon říj 26, 2009 14:30
od Petr98
Zatím problém vyřešen. Byly to uvolněné kostřící kabely, které jsou u svazku vedoucímu k snímači na řemenici. Tímto děkuji Ivovi. Ale stejně to není stoprocentní jelikož se mi občas stane když brzdím motorem a vyřadím, tak chcípne....
Napsal: pon říj 26, 2009 15:57
od staneko
Pak to nemusela být chyba jediná ....
Napsal: pon říj 26, 2009 16:04
od rezna
Petr98 - vyblikej chyby...
Napsal: pon říj 26, 2009 16:14
od jiri.k
poradne bych motor ohral, protahnul nekam na kopec, aby se vypalily saze z lambdy..obcas to pomuze
Napsal: pon říj 26, 2009 17:04
od Ivo
Kódy jsme chtěli vyblikat, ale v jednotce žádné nebyly. Schválně jsem zkoušel za chodu motoru odpojit čidlo teploty vody a tato chyba se potom oběvila. Každopádně jsem Petrovi doporučil výměnu svíček, filtrů a takových bězných věcí. Dále prostříkání a očištění kontaktů. Navíc se mi ještě nelíbí konektor na snímač na řemenici. Je takový dost volný a bez toho gumového těsnění. Taky to může dělat paseku. Chce to asi dělat postupně, ať se pozná, kde byl problém.
Petře, jsem rád že se tou kostrou aspoň něco spravilo, příště budem pokračovat.
Napsal: úte říj 27, 2009 07:49
od Patrac
90% problémů je kostra..
asi bych postupoval od nenákladných úprav za předpokladu že jsou nové svíčky a filtry. jestli je možnost tak vyměnit od někoho kabely ke svíčkám a následně bych šel po kabelech. Kostra motoru, čidlo kliky, čidlo teploty vody, pak bych teprve řešil něco složitějšího
a bacha to že RJ nehlásí chybu neznamená že tam chyba není.
Mě třeba zlobilo čidlo klapky. nebyla to chyba ale jeho napětí bylo na spodní mezi.