Opel Meriva 1.4 Twinport LPG - studeny start
Napsal: sob zář 15, 2012 09:47
Cau,
nedavno sem se tu ptal na zkusenosti s oplem meriva, ted uz muzu doplnit zkusenosti vlastni
Od zakoupeni vozu je problem se studenym startem. Pri prvnich pokusech o start motor vubec nechyta pri toceni starterem cca 1 sec. Proste tak, jak by clovek cekal, ze to chytne. Nechyta i pri lehce delsim trapeni, do 2 sec max. Nepomuze pridat plyn, zrejme z toho duvodu, ze plyn je elektronicky a elektronika pri startu ovlada skritici klapku po svem. Pokud motor chytne, tak se pomerne trapi az se zastavi. Po par takovych pokusech se zda, ze motor bezi, volnobeh je 1000 rpm, coz mi neprijde moc, pri pridani plynu jde motor do otacek, ale volnobeh ma ne zcela pravidelny chod, az po delsi dobe vrceni se motor opet zastavi. Cim vice je motor ohraty, tim mensi jsou problemy. Pri ohratem motoru auto jezdi normalne s normalni spotrebou.
Bylo to v X servisech, menili se veci od ozubenych kolecek v ovledani skrtici klapky az po termostat.
Ja jsem nad tim moc nematuroval, jen jsem zkousel chovani v zavislosti na pohonu na LPG. LPG funguje tak, ze start je na benzin a podle teploty a prekroceni otacek se prepne sam na plyn. Jde vnutit jizdu jen na benzin. Behem popsanych problemu neni signalizovano prepnuti na plyn a chovani je stejne at uz je zapnuta moznost LPG nebo je vynucen benzin. V souvislosti s LPG me zaujala ta vec, ze LPG vstriky slysitelne vyrazne cvakaji i kdyz motor ma bezet na benzin. Pokud vstriky odpojim, chod motoru se nijak nezmeni, z ceho soudim, ze plyn tam opravdu nejde, jen cvakaji vstriky uplne na sucho. Je to tak ok?
Ma nekdo nejaky typ co proverit, co nechat proverit atd? Tvrdi se, ze svice jsou vymenene, filtry vzduchove a palivove take. Snad menili ozubeni ovladani skrtici klapky, snad termostat (nevim jak k tomu nekdo dosel), snad mozna nekdo nejaka cidla (bohuzel nevim presne jaka a jestli vubec).
p.s. Zlata 2111, ktera chytne vzdy, chcipne a pak uz vrci )
nedavno sem se tu ptal na zkusenosti s oplem meriva, ted uz muzu doplnit zkusenosti vlastni
Od zakoupeni vozu je problem se studenym startem. Pri prvnich pokusech o start motor vubec nechyta pri toceni starterem cca 1 sec. Proste tak, jak by clovek cekal, ze to chytne. Nechyta i pri lehce delsim trapeni, do 2 sec max. Nepomuze pridat plyn, zrejme z toho duvodu, ze plyn je elektronicky a elektronika pri startu ovlada skritici klapku po svem. Pokud motor chytne, tak se pomerne trapi az se zastavi. Po par takovych pokusech se zda, ze motor bezi, volnobeh je 1000 rpm, coz mi neprijde moc, pri pridani plynu jde motor do otacek, ale volnobeh ma ne zcela pravidelny chod, az po delsi dobe vrceni se motor opet zastavi. Cim vice je motor ohraty, tim mensi jsou problemy. Pri ohratem motoru auto jezdi normalne s normalni spotrebou.
Bylo to v X servisech, menili se veci od ozubenych kolecek v ovledani skrtici klapky az po termostat.
Ja jsem nad tim moc nematuroval, jen jsem zkousel chovani v zavislosti na pohonu na LPG. LPG funguje tak, ze start je na benzin a podle teploty a prekroceni otacek se prepne sam na plyn. Jde vnutit jizdu jen na benzin. Behem popsanych problemu neni signalizovano prepnuti na plyn a chovani je stejne at uz je zapnuta moznost LPG nebo je vynucen benzin. V souvislosti s LPG me zaujala ta vec, ze LPG vstriky slysitelne vyrazne cvakaji i kdyz motor ma bezet na benzin. Pokud vstriky odpojim, chod motoru se nijak nezmeni, z ceho soudim, ze plyn tam opravdu nejde, jen cvakaji vstriky uplne na sucho. Je to tak ok?
Ma nekdo nejaky typ co proverit, co nechat proverit atd? Tvrdi se, ze svice jsou vymenene, filtry vzduchove a palivove take. Snad menili ozubeni ovladani skrtici klapky, snad termostat (nevim jak k tomu nekdo dosel), snad mozna nekdo nejaka cidla (bohuzel nevim presne jaka a jestli vubec).
p.s. Zlata 2111, ktera chytne vzdy, chcipne a pak uz vrci )