Tlumiče
Napsal: stř zář 12, 2012 16:57
Kdyby někdo sháněl tlumiče Sachs na Kalinu, přišel mi zrovna mail, že budou snad v říjnu 2012 v Německu.
Chtějí tu ale platit předem, obchod jsem ve výsledku nezkoušel, neb objednávka byla nakonec stornována. http://www.teilehaber.de
Všechny české internetové obchody v srpnu skončily s tím, že to na skladě ani u dodavatele nemají. Možná se to v říjnu zlepší ...? Tlumiče mají v nabídce minimálně tři.
V CS AutoLada tvrdí, že je chaos v tom, jaký typ na autě najdete, nicméně katalogová čísla mluví jasně - přední tlumiče má kombík a sedan stejné, hatchback má užší misky.
Každopádně než něco objednáte, zkontrolujte si, co na autě máte, jinak budete kupovat i pružiny a ty plasty a gumy, co na nich jsou, leč nemají katalogová čísla
Jinak originální tlumiče mi vydržely 95 tisíc km, pak umřel pravý přední a to totálně (po vytažení a chycení za "tyčku" sjel až dolů), levý tekl, ale fungoval. Na jejich obhajobu podotýkám, že jsem s nimi tak v 80% případů přejížděl retardéry 50, a v zatáčkách to taky moc nešetřil.
Nové už mám na autě, ale výrobce je nakonec stejný jako u originálních (dle samolepky), byť mají za číslem pomlčku navíc (snad pozitivní zlepšení). V Rusku je variant spousta, ale nezaznamenal jsem žádnou podporu pro vývoz do EU (stále se to nenaučili ...).
Výměna nebyla nijak příjemná ...
- stahovák na pružiny jsem si vyrobil z pásoviny, zbytků jeklu a závitových tyčí
- šrouby dole na odklon nejdou vůbec ven, mlátil jsem do nich kladivem a na jednom roztrhl ořech a ještě strhl závit. Na hlavě šroubu je excentr, stejně tak pod matkou je taková podložka, zapřou se do tlumiče a tak zajišťují odklon. Z toho i vyplývá, že v díře není vůle, čili troška rzi znamená, že to z toho jen tak nedostanete.
- po vymontování tlumiče s pružinou následuje další peklo, povolit matku nahoře, aby bylo možné sundat pružinu. Plochou desítkou si podržet tyčku, velkou 22 prstýnkem chytit matku, zapřít se mezi šrouby pásovinou o zem, a dupat a dupat!!! (jestli mi někdo řekne nějakou fintu na tohle, budu si připadat jako idiot )
- stabilizátory to pekelně tlačí nahoru a sundavat se mi je nechtělo, takže jsem si pěkně zadupal a zahoupal, než jsem nový tlumič se starou pružinou dostal na místo. Pružinu je navíc třeba hodně stáhnout, trochu jsem se bál, aby mi třeba nepraskla nebo neustřelila hlavu ...
- odklony s vodováhou a nasazováním a sundaváním kol, "na koleni" už nikdy víc ...
- při pokusu o seřízení sbíhavosti jsem hned pochopil, že se na to mám vykašlat, neb po pár vteřinách bylo jasné, že ten šroub strhnu - sebral jsem se a zavolal do Sadské a zbytek nechal na panu Nedbalovi.
- moje práce trvala tuším 2x12 hodin ...
- do Sadské jsem jel s rozbíhavostí tuším kolem 20mm, ale správným odklonem; nikam to netáhlo, volant byl rovně, ale v Sadské mi přišlo, že kola jsou nějak "rozcapená", takže si to asi sedlo.
- pan Nedbal ten šroub opravdu utrhl, já tam nechal 2500 za 6 hodin práce a nový šroub na odklony, stočení bubnů, seřízení světel a mlhovek, navíc mi bylo auto dokonale umyto a u řidiče vyměněn prošoupaný koberec, takže teď mi vrtá hlavou, jestli až zase něco přijde, radši nepojedu do Sadské, než abych se s tím mrcasil
Chtějí tu ale platit předem, obchod jsem ve výsledku nezkoušel, neb objednávka byla nakonec stornována. http://www.teilehaber.de
Všechny české internetové obchody v srpnu skončily s tím, že to na skladě ani u dodavatele nemají. Možná se to v říjnu zlepší ...? Tlumiče mají v nabídce minimálně tři.
V CS AutoLada tvrdí, že je chaos v tom, jaký typ na autě najdete, nicméně katalogová čísla mluví jasně - přední tlumiče má kombík a sedan stejné, hatchback má užší misky.
Každopádně než něco objednáte, zkontrolujte si, co na autě máte, jinak budete kupovat i pružiny a ty plasty a gumy, co na nich jsou, leč nemají katalogová čísla
Jinak originální tlumiče mi vydržely 95 tisíc km, pak umřel pravý přední a to totálně (po vytažení a chycení za "tyčku" sjel až dolů), levý tekl, ale fungoval. Na jejich obhajobu podotýkám, že jsem s nimi tak v 80% případů přejížděl retardéry 50, a v zatáčkách to taky moc nešetřil.
Nové už mám na autě, ale výrobce je nakonec stejný jako u originálních (dle samolepky), byť mají za číslem pomlčku navíc (snad pozitivní zlepšení). V Rusku je variant spousta, ale nezaznamenal jsem žádnou podporu pro vývoz do EU (stále se to nenaučili ...).
Výměna nebyla nijak příjemná ...
- stahovák na pružiny jsem si vyrobil z pásoviny, zbytků jeklu a závitových tyčí
- šrouby dole na odklon nejdou vůbec ven, mlátil jsem do nich kladivem a na jednom roztrhl ořech a ještě strhl závit. Na hlavě šroubu je excentr, stejně tak pod matkou je taková podložka, zapřou se do tlumiče a tak zajišťují odklon. Z toho i vyplývá, že v díře není vůle, čili troška rzi znamená, že to z toho jen tak nedostanete.
- po vymontování tlumiče s pružinou následuje další peklo, povolit matku nahoře, aby bylo možné sundat pružinu. Plochou desítkou si podržet tyčku, velkou 22 prstýnkem chytit matku, zapřít se mezi šrouby pásovinou o zem, a dupat a dupat!!! (jestli mi někdo řekne nějakou fintu na tohle, budu si připadat jako idiot )
- stabilizátory to pekelně tlačí nahoru a sundavat se mi je nechtělo, takže jsem si pěkně zadupal a zahoupal, než jsem nový tlumič se starou pružinou dostal na místo. Pružinu je navíc třeba hodně stáhnout, trochu jsem se bál, aby mi třeba nepraskla nebo neustřelila hlavu ...
- odklony s vodováhou a nasazováním a sundaváním kol, "na koleni" už nikdy víc ...
- při pokusu o seřízení sbíhavosti jsem hned pochopil, že se na to mám vykašlat, neb po pár vteřinách bylo jasné, že ten šroub strhnu - sebral jsem se a zavolal do Sadské a zbytek nechal na panu Nedbalovi.
- moje práce trvala tuším 2x12 hodin ...
- do Sadské jsem jel s rozbíhavostí tuším kolem 20mm, ale správným odklonem; nikam to netáhlo, volant byl rovně, ale v Sadské mi přišlo, že kola jsou nějak "rozcapená", takže si to asi sedlo.
- pan Nedbal ten šroub opravdu utrhl, já tam nechal 2500 za 6 hodin práce a nový šroub na odklony, stočení bubnů, seřízení světel a mlhovek, navíc mi bylo auto dokonale umyto a u řidiče vyměněn prošoupaný koberec, takže teď mi vrtá hlavou, jestli až zase něco přijde, radši nepojedu do Sadské, než abych se s tím mrcasil