Stránka 1 z 2
Paliho "mondeo"
Napsal: stř zář 05, 2012 00:01
od Puhi
Takže operácia "masochizmus vo Varšave" prebehla úspešne
R.v. 2003, 3.8 190 hp, 300 Nm (tuším) - typický americký motor
. Spotreba z varšavy 10.9 litra, starané o to veľmi nebolo, tak predpokladám olej ako smola, vzduchový filter najskôr už polorozpadnutý...
a k veci: Svetlá sú mŕtve, výmena, diff hučí ako lokomotíva od 50-80km/h, elektróny zrelé vďaka soli na repas, majiteľ vravel, že aj zadné tlmiče už niesu ok, avšak to som nejak nepostrehol... pár vecí je na trošku gitu, zadný nárazník na pár miestach olúpaná farba, musí sa asi strieknuť celý.
Re: Paliho "mondeo"
Napsal: stř zář 05, 2012 06:32
od dvk
Stylová pokladnička
Ovšem ten motor, to musí být něco ...
Re: Paliho "mondeo"
Napsal: stř zář 05, 2012 07:11
od Marek
Jako hobby car super. A ta spotřeba není nijak strašná. Už dávno není pravda, že ameriky žerou jak prokopnuté. Spíš je tomu naopak - ve srovnání se stejně velkým evropským motorem jsou úspornější (na druhou stranu méně výkonné, zpravidla díky "americkým" technologiím).
Pěkné.....
Re: Paliho "mondeo"
Napsal: stř zář 05, 2012 09:40
od mayo456
auto je to pekné ale napadla ma otázka: idú na to u nás zohnať diely alebo sa to bude musieť voziť z USA, a čo servis? mechanické opravy budeš vedieť sám alebo je tu niekto v okolí čo vie robiť aj takéto auta lebo predsa len.. u nás americké vozy až tak rozšírené nie su.
Re: Paliho "mondeo"
Napsal: stř zář 05, 2012 12:39
od ger007
a uz mas gola sadu v placoch jak saynerm ? :_D
Re: Paliho "mondeo"
Napsal: stř zář 05, 2012 15:14
od Laďuša
Pali, ty jsi blázen
Re: Paliho "mondeo"
Napsal: stř zář 05, 2012 15:17
od Hurikán
Re: Paliho "mondeo"
Napsal: stř zář 05, 2012 15:19
od Marťas
Já bych vážně hrozně rád napsal, že se mi to líbí... ale když já jsem ze zásady pravdomluvný člověk
Re: Paliho "mondeo"
Napsal: stř zář 05, 2012 16:09
od Yellow01
Small block by byl lepší
Re: Paliho "mondeo"
Napsal: stř zář 05, 2012 23:28
od Puhi
nvm ako to bude so súčiastkami, predpokladám, že niečo do náprav a filtre bez problému. Svetlá a pod už asi priamo od tlsťochov. A práve tie svetlá som dnes hľadal, cena nového páru 90 Usd nieje podľa mňa vôbec vysoká...
pokiaľ ide o servis, ak zoženiem diagnostiku, viac ma veľmi netrápi (ešte som nehľadal ani zásuvku)
a tie prevody.... pri 180 cca to hodilo 5ku... a otáčky niečo málo nad 3500... chýba tomu kompresor
Re: Paliho "mondeo"
Napsal: čtv zář 06, 2012 23:05
od Puhi
dnes test top speed, fakt to má obmedzovač na 190
na 2ke 120... auto dnes bolo na diagnostike, check engine už nesvieti, stačilo vymazať staré poruchy. zajtra to dostane nové filtre, olej, plus nejaké tie srandy na preplach motora a na prečistenie vstrekovačov, či to niečomu pomôže sa uvidí. toľko k tej plečke
edit: a jedna oprava, ten automat je 4q, doteraz som to nepočítal, za čo sa trochu hanbím
takže to ide na trojke 180 a vtedy to hádže 4ku s cca 3500 rpm +- Retardovaní američania
Re: Paliho "mondeo"
Napsal: pát zář 07, 2012 06:56
od Marek
Americké motory mají trochu jiné provozní otáčky než motory evropské nebo japonské. Drtivá většina amerických motorů má tzv. dieselové parametry. Hodnota maximálního výkonu se pohybuje v otáčkách kolem 3500-3800 rpm, málokterý američan jde ochotně přes 4000. Točivý moment má již kolem 1200-1500 otáček. Prostě dieselák. Ty motory jsou úmyslně tak stavěné, aby měly vysokou životnost - a protože maximum točivého momentu je v nízkých otáčkách, mají vozy pouze čtyři rychlosti (do nedávna dokonce jen tři) a navíc poměrně dlouze zpřevodované. Konstrukce motoru zásadně pod čtvercem, malý stupeň komprese, většinou jen dvouventilová technologie. Proč by jim to mělo jezdit kdovíjak rychle, když v USA se jezdí maximálně 80-90 mph (a to pouze na highways, jinak do sedmdesátky)? Zkus tam jet víc - skončíš v lapáku (oni se tam tak nějak s nikým moc neserou).
Re: Paliho "mondeo"
Napsal: pát zář 07, 2012 10:07
od Puhi
wikipedia: 193 hp (144 kW) @ 5500 rpm
225 ft·lbf (305 N·m) of torque @ 2800 rpm
pri 130 to malo niečo okolo 2500 rpm. To s tými objemnými motormi, nízkym kompresákom kôli životnosti je všeobecne známe, no stále mi príde to zprevodovanie trochu nezmyselné.
Re: Paliho "mondeo"
Napsal: pát zář 07, 2012 12:37
od Marek
Ty otáčky maximálního výkonu jsou až neuvěřitelně vysoko. Ale tím líp, aspoň to má výkon (neb ten, jak známo, je závislý na otáčkách).
Oni všepáni ty převody moc neřeší. Je to automat, tudíž jim jako řidičům je jedno, kdy a při jaké rychlosti to řadí. Jde jim o úsporu paliva. Ono totiž už dávno neplatí, že Amíkovi je jedno, kolik mu to žere - krize dopadla především na ně.
Za sebe můžu říct, že mám mnohem radši méně kvaltů správně od sebe, než šest či sedm rychlostí hned za sebou. Pokud má motor plochou křivku točivého momentu (což ta amerika nesporně má), pak jsou kvalty daleko od sebe vhodnější a z toho plyne, že jich stačí méně (tedy v tomhle případě čtyři).
Tento motor (pokud tedy ta data o výkonu a točivém momentu jsou platná) má při maximálním výkonu točivý moment 250 Nm - to lze velmi snadno spočítat. Maximum točivého momentu je 305 Nm - z toho plyne, že motor má v celém pásmu využitelných otáček točivý moment nad 82%. Plochá křivka točivého momentu je považována nad 80% - čili proto je to s těmi kvalty tak, jak to je.
U evropských benzinových motorů (pokud to nejsou turba) je trend poněkud opačný. Pokud si všimnete, jsou evropani ladění spíš "na krouťák" - typickým příkladem jsou třeba motory VW nebo PSA. Vysoká maxima točivých momentů, ale mizerný průběh. Tam je problém, že pokud motor provozujeme v otáčkách mimo toto maximum točivého momentu, motor nemá moc chuti makat, žere a nejede. Proto více kvaltů a blíže k sobě, aby motor měl pokud možno pořád ty správné otáčky.
Re: Paliho "mondeo"
Napsal: pát zář 07, 2012 17:38
od Puhi
súhlas, hlavne ten bájny 1.6 16V z golfa a neviem čoho ešte
dnes to dostalo nový olej, vzducháč, zistený krivý zadný elektrón. + plná 100ky max motion s aditívom na prečistenie sústavy, tak dufam, že to bude aj ako tak spoľahlivé vozenie