Stránka 1 z 1
karburátor nebo stříkačka 1.7
Napsal: úte črc 10, 2012 10:31
od vojtakrupka
mám závodní ladu 1600 a v tom weber z Italského Fiata 1.6.ky a chtěl bych tomu trochu přidat výkon... myslíte že kdybych tam dal stříkačku z 1.7. tak že by to přidalo nějaký ten výkon?? vím že bych tam musel dát i řídící jednotku možná i něco jiného
Re: karburátor nebo stříkačka 1.7
Napsal: úte črc 10, 2012 11:05
od dvk
Stříkačka ti určitě výkon nepřidá, spíš naopak. Elektronika je dělaná na spotřebu a emise, ne na výkon

Re: karburátor nebo stříkačka 1.7
Napsal: úte črc 10, 2012 14:33
od Marek
Vstřikování by oproti karburátoru umělo přidat výkon pouze v případě, že by bylo vícebodové (MPI - každý válec svůj vstřikovač). Centrální jednobodové vstřikování je prakticky karburátor, tam to nedá ani prd.
Re: karburátor nebo stříkačka 1.7
Napsal: úte črc 10, 2012 15:10
od JmJ
Leda poladit software a i tak nepujde prekrocit urcite limity.
Re: karburátor nebo stříkačka 1.7
Napsal: úte črc 10, 2012 15:14
od dvk
Já myslím že ne nadarmo kdo chce tunit, tak dává 1.7 a vstřikování vyhazuje a dává karb

Re: karburátor nebo stříkačka 1.7
Napsal: úte črc 10, 2012 17:06
od Marek
Ono to není kdovíjak výhodnější, to určitě ne - MPi vstřikování je téměř ve všech ohledech lepší. Ale odlaďovat karburátor je mnohem jednodušší než odlaďovat elektronické řízení - tak asi proto.
Re: karburátor nebo stříkačka 1.7
Napsal: stř črc 11, 2012 10:31
od dusin
Marek píše:Ono to není kdovíjak výhodnější, to určitě ne - MPi vstřikování je téměř ve všech ohledech lepší. Ale odlaďovat karburátor je mnohem jednodušší než odlaďovat elektronické řízení - tak asi proto.
Dovolím si lehce nesouhlasit.Pokud má člověk k dispozici jakýkoliv otevřený systém(myšlena řídící jednotka),je odlaďování nesmírně jednodušší,neb se to celé obejde s pomocí jednoho kabelu a změnou pár parametrů.Oproti tomu mi příjde karb a výměny trysek značne složitější......
Cenově to vyjde myslím na stejno,taká jednotka se dá pořídit kolem 20k kč.
Re: karburátor nebo stříkačka 1.7
Napsal: stř črc 11, 2012 13:42
od Marek
Tak to naopak nesouhlasím já. Pokud totiž tu stříkačku naladit neumíš, neuděláš s tím nic. Karburátor dokáže ladit i Franta z jízetdé. Ne každý umí čipovat jednotky, víš?

Re: karburátor nebo stříkačka 1.7
Napsal: stř črc 11, 2012 15:44
od dusin
ale následky franty z JZD na karburátoru budou stejné....propálené písty,podpálené ventili a pod.
Re: karburátor nebo stříkačka 1.7
Napsal: čtv črc 12, 2012 01:36
od MartasBrno
Marek píše:Tak to naopak nesouhlasím já. Pokud totiž tu stříkačku naladit neumíš, neuděláš s tím nic. Karburátor dokáže ladit i Franta z jízetdé. Ne každý umí čipovat jednotky, víš?


Ty karbce jsou složité jak orloj, tunitelná jednotka s uživatelskou aplikací na PC je proti tomu jak videohra.
Akorát s za elektroniku nechají zaplatit, což se lidem nechce. Ale to je zase ta o tom pletení biče.
Re: karburátor nebo stříkačka 1.7
Napsal: čtv črc 12, 2012 06:29
od Marek
Proboha, hoši - nechcete mi doufám namluvit, že řídící jednotka motoru je to jediné, co při ladění stříkačky potřebuju. To byste mě rozesmáli.
Re: karburátor nebo stříkačka 1.7
Napsal: čtv črc 12, 2012 06:32
od Netopýr
to nikdo neříká, tady jde o to, jestli směs připravuje zastaralej karbec s horšim rozprášením paliva, nebo vstřikování :c)
ne nadarmo měly některý starý závoďáky (myslim BMW s tim začalo) v sedmdesátejch letech mechanický vstřikování :c)
Net.
Re: karburátor nebo stříkačka 1.7
Napsal: čtv črc 12, 2012 07:45
od Marek
Samozřejmě - já to říkám taky, že MPi vstřikování je pro zvýšení výkonu lepší než běžný karburátor. Ale on je karburátor a karburátor - pokud budu mít pro každý válec přímo na hlavě našroubovaný horizontální karbec, je jeho schopnost srovnatelná s MPi vstřikováním.
Problém karburátoru spočívá v jedné věci - pokud karburátor sedí na sacím potrubí coby centrální zásobárna paliva, v drtivé většině případů zásobuje 2. a 3. válec palivem rychleji, než 1. a 4. válec. Proč tomu tak je? - inu proto, že kanály sacího potrubí mají různou délku. Tudíž pokud bych sací potrubí vyhodil a na místo něho osadil přímo na hlavu čtyři jednoduché (případně dva zdvojené, nikoli dvojité!!!) karburátory, je to mnohem lepší a srovnatelné s kvalitou a rychlostí plnění mechanického MPi. Jenže to si po domácku dovolí asi málokdo.
Pokud karburátor sedí tak, jak ho známe, nikdy se parametricky nevyrovná rovnoměrnému plnění. Taktéž jednobodové centrální vstřikování (to je vlastně obdoba karburátoru).
Já to měl na mysli jinak: Kluci tady tvrdí, že programovat čip v jednotce elektronického vstřikování je poměrně jednoduché. Nebudu se přít, nemůžu posoudit. Ale já měl na mysli to, že výkonové parametry motoru ZDALEKA nejsou jen o programu v jednotce. Výkon motoru se přímo odvíjí především od hardwarové konfigurace motoru - stupeň komprese, počet a velikost ventilů, časování ventilů, zdvih vaček, tvar (ostrost) vaček, tvar spalovacího prostoru, průměr a délka sacího potrubí, průměr klapky a její tvar, tlak paliva, průměr a tvar výfukového potrubí a seskládání trubek, atd atd atd. Až tohle všechno budu mít, můžu ladit program v řídící jednotce - a to už, jak tu naznačili kluci, zvládá šestileté dítě

.
Re: karburátor nebo stříkačka 1.7
Napsal: čtv črc 12, 2012 08:38
od Netopýr
Marek píše:Samozřejmě - já to říkám taky, že MPi vstřikování je pro zvýšení výkonu lepší než běžný karburátor. Ale on je karburátor a karburátor - pokud budu mít pro každý válec přímo na hlavě našroubovaný horizontální karbec, je jeho schopnost srovnatelná s MPi vstřikováním...
sorry, nemůžu souhlasit - jestli tam beno teče
podtlakem (v lepším případě čůrek z akcelerační pumpičky), nebo jestli je vstřikováno
pod tlakem je obrovský rozdíl jak v dávkování, tak i v rozprášení paliva.
Marek píše:Já to měl na mysli jinak: Kluci tady tvrdí, že programovat čip v jednotce elektronického vstřikování je poměrně jednoduché. Nebudu se přít, nemůžu posoudit. Ale já měl na mysli to, že výkonové parametry motoru ZDALEKA nejsou jen o programu v jednotce. Výkon motoru se přímo odvíjí především od hardwarové konfigurace motoru - stupeň komprese, počet a velikost ventilů, časování ventilů, zdvih vaček, tvar (ostrost) vaček, tvar spalovacího prostoru, průměr a délka sacího potrubí, průměr klapky a její tvar, tlak paliva, průměr a tvar výfukového potrubí a seskládání trubek, atd atd atd. Až tohle všechno budu mít, můžu ladit program v řídící jednotce - a to už, jak tu naznačili kluci, zvládá šestileté dítě

.
absolutní souhlas, program v ŘJ je až ta třešnička na dortu :c) nicméně nevim jestli trojrozměrné mapy jsou pro šestileté dítě, já bych si na to netroufnul ani smykem :c) ale všechno je to o zkušenostech :cD
Net.
Re: karburátor nebo stříkačka 1.7
Napsal: čtv črc 12, 2012 08:50
od dusin
Je pravda,že základní nastavení např.ŘJ ignitech bez brzdy nadáš.Potřebuješ navíc měření spalin(bohatost+teplotu).Zbytek ladění "na dráze" už je výrazně lehčí,než na karbu.Ale to se bavím o závodní jednotce,která není zatížena blbostmi,jako je Lambda a pod.V podstatě je to náhražka mechanického vstřikování,i když poněkud chytřejší....