Stránka 1 z 2
Čidlo na vačce
Napsal: čtv čer 07, 2012 20:30
od lesapan79
Ahojte Mam zas problém s mojí Chevi. Jednak se mi při stání déle jak 14dní vymlátí bat. To jsem pořešil odpojováním při delším stání. Jenže pak zas nedrží volnoběžné otáčky tak jako dřív. Chvilku to trvá a pak je to dobré cca 400km.Pak mi stále svítí ta kontrolka motoru na přístrojové desce. Ta teda svítí od začátku nikdo neví čím to je a na diagnostice nic nezjistili. Nechal sem vyměnit to čidlo na vačce protože byly utrhné kabeli a opravit to nešlo. Jenže to tam zapojili tak že prostě zapojili jak se jim chtělo že prý to nelze zjistit jak to má u Cheviny být a to samé u druhé lamda sondy. Hlavní muj problém je že když potřebuju vytočit motor třeba do táhlého kopce tak je vše ok do 4000 ot pak přijde jakési znatelné polevení a od 4500 to netáhne skorem vubec. Taky se mi zvedla spotřeba.Jezdím ted za nějakejch 12litru plynu. Ale jezdim max 85km/h vyřazuji z kopce a vyndal sem i přední kardan. Dřív ta spotřeba byla kolem 10l při tej lehkej noze. Tak se chci zeptat jestli někdo neví jak spřávně zapojit to čidlo popřípadě i tu druhou lamda sondu. Třeba to bude tím díkes všem za snahu.
Re: Čidlo na vačce
Napsal: čtv čer 07, 2012 22:41
od Cory
daj mi mail, poslem ti schcemu vstrekovania...aku normu splna? EURO3, 4?
Re: Čidlo na vačce
Napsal: pát čer 08, 2012 08:24
od Petr HC
To Lesapan79 - To, že po resetu chvíli trvá , než motor začne správně reagovat je v pořádku. Spolu s resetem dojde ke smazání korekčních údajů -rusky "samoobučenie" a řídící jednotka(ŘJ) potřebuje určitý čas k tomu aby tento korigovaný stav obnovila.
Pokud v servisu špatně zapojili vývody čidel, ŘJ je vyhodnotí jako vadná (ono to špatné zapojení je dovede i zničit) a přejde do nouzového (tabulkového) režimu, který způsobí rozsvícení CHE, zvýšení volnoběžných otáček a zvýšení spotřeby. Mluvím o chování ŘJ Bosch.
Re: Čidlo na vačce
Napsal: pát čer 08, 2012 20:31
od lesapan79
No oni mi tvrdili v servisu ze k vuli tej euro 3 nebo 4 se tam musela přidat ta jedna lamda a nejake čidlo nebo co k vuli vívozu do ČR. Každopadně byla odpojena ta lamda co je u katu. a to čidlo je určitě taky špatně zapojené. Vedou tam tři dráty. Bych potřeboval právě nějak to proměřit a zapojit dobře jak tu lamdu tak to čidlo. Každopádně ted je lamda odpojená a když odpojim to čidlo tak to pojede taky. Tak sem s toho blázen.
Re: Čidlo na vačce
Napsal: pát čer 08, 2012 20:52
od Petr HC
lesapan79 píše:No oni mi tvrdili v servisu ze k vuli tej euro 3 nebo 4 se tam musela přidat ta jedna lamda a nejake čidlo nebo co k vuli vívozu do ČR. Každopadně byla odpojena ta lamda co je u katu. a to čidlo je určitě taky špatně zapojené. Vedou tam tři dráty. Bych potřeboval právě nějak to proměřit a zapojit dobře jak tu lamdu tak to čidlo. Každopádně ted je lamda odpojená a když odpojim to čidlo tak to pojede taky. Tak sem s toho blázen.
Ano, E3 má dvě lambdasondy a navíc čidlo nerovností povrchu vozovky. Kdyby to byla E4, měla by ještě navíc systém EGR (přepouštění části výfukových plynů do sání).
Opět mluvím o ŘJ Bosch. I pro Coryho musíš zde napsat celé číslo ŘJ. Je na krytu a pokud je to Bosch začíná MP7 atd. Podle toho Ti může poslat správnou dokumentaci vč. barev jednotlivých žil připojovacich kabelů. A jak už jsem psal, s odpojenými čidly motor poběží v nouzovém režimu.
Re: Čidlo na vačce
Napsal: pát čer 08, 2012 20:58
od Cory
Pozor, Niva neobsahuje čidlo otrasov....aspon o tom neviem. A u E2 čidlo fáz dokonca nie je.
Re: Čidlo na vačce
Napsal: pát čer 08, 2012 21:05
od lesapan79
Petr HC píše:lesapan79 píše:No oni mi tvrdili v servisu ze k vuli tej euro 3 nebo 4 se tam musela přidat ta jedna lamda a nejake čidlo nebo co k vuli vívozu do ČR. Každopadně byla odpojena ta lamda co je u katu. a to čidlo je určitě taky špatně zapojené. Vedou tam tři dráty. Bych potřeboval právě nějak to proměřit a zapojit dobře jak tu lamdu tak to čidlo. Každopádně ted je lamda odpojená a když odpojim to čidlo tak to pojede taky. Tak sem s toho blázen.
Ano, E3 má dvě lambdasondy a navíc čidlo nerovností povrchu vozovky. Kdyby to byla E4, měla by ještě navíc systém EGR (přepouštění části výfukových plynů do sání).
Opět mluvím o ŘJ Bosch. I pro Coryho musíš zde napsat celé číslo ŘJ. Je na krytu a pokud je to Bosch začíná MP7 atd. Podle toho Ti může poslat správnou dokumentaci vč. barev jednotlivých žil připojovacich kabelů. A jak už jsem psal, s odpojenými čidly motor poběží v nouzovém režimu.
Ok zítra na to kouknu a dam to sem zatim dikes
Re: Čidlo na vačce
Napsal: sob čer 09, 2012 12:28
od lesapan79
Tak našel sem toto PA66-GF13 a AMP925380 To je tam napsane. Jinak sem dnes zase neodjel baterka total. Je to divné ale nechal sem puštěný větrák na 1 to by neměl byt problem ale taky rozmražování zadního skla tak v tom to asi bude.
Re: Čidlo na vačce
Napsal: sob čer 09, 2012 14:39
od Petr HC
Toto jsou všechny ŘJ seriové produkce pro vozy VAZ . Nevím co jsi kde četl.
Серийные прошивки
Январь 5.хх
Январь 7.2
Январь 7.2+
M73
M74
Bosch M1.5.4
Bosch MP7.0H
Bosch M7.9.7
Bosch M7.9.7+
Bosch ME17.9.7
VS5.1/VS5.1 (new)
Январь 4/GM
A že Ti ohřev zadního skla "vycucl" baterku, to se nediv. Je jištěn pojistkou 20 A a kdyby odebíral 15 A ,tak to je pro 56 Ah baterii za necelé 4 hod. "do dna".
Re: Čidlo na vačce
Napsal: sob čer 09, 2012 22:24
od lesapan79
Ale při vyndanem klíčku by to nemělo brat proud no uvidim rano. Je to taková krabička u motoru? cca 15cm na 20cm šířka 5cm?? jinak nevím kde je řídící jednotka
Tak jednotka je asi to mezi Tou baterkou a nadobkou na kapalinu že? Vyndal jsem ji a prohledl a fakt tam nic neni to co jsem napsal víš je vyraženo pouze na tej zásuvce co vede do ní. Ze zadu na tej jednotce je akorát číslo 10665 a pod nim datum 21/04/05 a ještě jedna nálepka kde je propiskou napsané AUB.1 a datum 26.6.2005. Jinak ráno baterka opět vymlácená. Jezdim cca 30km do práce tak po cestě se dobila a z práce sem to natočil v pohodě a na noc sem ji odpojil tak uvidím. Kdyby někdo věděl jak zjistím co mi to žere ten proud budu rád.
Re: Čidlo na vačce
Napsal: úte čer 12, 2012 20:23
od lesapan79
Tak Baterkou to neni odešel starter. Nevite nekdo kde se da sehnat za dobrej peniz? A s čeho by se tam dal dát třeba levnější ale určitě novej? To zapojeni toho čidla asi neklapne cóó?
Re: Čidlo na vačce
Napsal: stř čer 20, 2012 11:34
od Majo
preco chces menit cely starter, ked pravdepodobne odisla iba cievka?
Re: Čidlo na vačce
Napsal: stř čer 20, 2012 15:23
od Raduz
Re: Čidlo na vačce
Napsal: čtv čer 21, 2012 09:43
od lesapan79
Civka byla měněná cca před pul rokem a opravař říkal že tam je ještě něco špatně ale nevim co už si nepamatuji.Asi mu to teda odvezu.Jinak za odkazi děkuju určitě něco pomuže. Jo a našel sem řídící jednotku je to BOSCH M7N20V33 ted je to na 100% Tamta věc asi byla k LPG.
Re: Čidlo na vačce
Napsal: ned čer 24, 2012 21:03
od lesapan79
Tak jsem ho vyndal a je na kaši. Ty magnetický plotny v tom obalu sou na kusy. Musím teda sehnat jiný nebo nový. Nevíte někdo?