Stránka 1 z 1

Budoucnost: Frankfurter Allgemeine - Renault/Nissan/Lada

Napsal: stř kvě 16, 2012 15:26
od jacek
Kdo zvládá trochu němčinu, tak si počtěte. Tyhle noviny obvykle neplácají nesmysly.
http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/a ... 38503.html
Když bude zájem, časem snad napíšu i stručný obsah, nejlépe asi česky :)
:hrob: LADA :hrob:

Re: Budoucnost: Frankfurter Allgemeine - Renault/Nissan/Lada

Napsal: čtv kvě 17, 2012 16:41
od jacek
Kdo ne, může si počíst totéž česky.

Ruský stát se vzdává kontroly nad vlajkovou lodí průmyslu - Renault-Nissan přebírá Ladu.Brzy bude mít koncern Renault-Nissan v Togliatti hlavní slovo.

Na snímku je snad poslední dokumentární foto z výrobní linky 2107, tak zamáčkněte slzu... (pozn.“překladatele“)
Tabulku největších světových výrobců automobilů snad překládat nemusím.

Po dlouholetých přípravách je francouzsko-japonský koncern u cíle – dostat se na trvale rostoucí ruský trh, a přebírá dosud převážně státem financovaný Avtovaz. Tím, pokud jde o odbyt, předstihl Toyotu a stal se 3.největším světovým výrobcem aut po GM a VW. Od krizového roku 1988 (Avtovaz byl tehdy zachráněn díky státní pomoci) již patřila koncernu ¼ podniku v Togliatti, nyní se Renault-Nissan chce prostřednictvím společného podniku do poloviny 2014 stát většinovým vlastníkem (50,01%). K tomu se RN spojil s ruským státním holdingem Russian Technologies [člověk by podle názvu skoro netušil...:)]. Na základě postupné investice 570 mil. € získá RN ve společném podniku více než 2/3 podíl, a tento podnik bude mít 74,5% podíl v Avtovazu. Renault již delší dobu pracuje na modernizaci výroby v Togliatti – buduje nové haly i výrobní zařízení. V budoucnu tam bude uskupení Renault-Nissan-Lada vyrábět vozy na platformě levné francouzské značky z Rumunska - Loganu (Dacia). Jednoduchá auta jsou určena pro ruský trh, velikostí srovnatelný s německým, a chráněný před importem vysokými dovozními cly. Renault se tím má stát méně závislým na klesajícím odbytu v západní Evropě, Rusové se údajně zase dostanou blíže k moderním [?] technologiím. Podle některých odborníků se Rusko brzy stane největším evropským automobilovým trhem, a již nyní je sedmým největším na světě. Za první čtvrtletí 2012 vzrostl prodej nových osobních vozidel o 19% na 614 000. Nezpochybnitelným lídrem (ruského) trhu s dobře třetinovým podílem, daleko před GM, VW a Hyundai-KIA je nyní stvrzená aliance Avtovaz-Renault-Nissan [spíše asi Renault-Nissan-Lada], usilující do budoucna o získání až 40% podílu na ruském trhu.

Převzetím Avtovazu končí jedna éra. Pro mnoho Rusů jsou z módy vyšlé [znamená to snad vždy také špatné?] modely Lady symbolem doby, kdy ještě věřili na hospodářské vítězství sovětského systému. [Nechci provokovat, ale z pohledu dnešní "globální ekonomiky" se někdy zdá, že to až tak úplně od věci nebylo :shock: ]. Proto Renault postupuje obezřetně, a slibuje respektovat odlišnou podnikovou kulturu stejně, jako odlišné značky. A Lada má jednoznačně zůstat ruskou značkou. Avtovaz tak jako tak končí s výrobou legendárního 2107 – po 40 letech má poslední vůz sjet z výrobní linky koncem tohoto roku.
--------------
Tož tak - to jsou zprávy z obvykle velmi dobře informovaných zdrojů. Kdo si to přečte, nemusí už na fóru spekulovat co a jak bude, zda se „Lacia“ bude prodávat u nás atd. Otázkou samozřejmě zůstávají originální ladovácké modely Kalina, Priora, Granta a jejich budoucnost pod francouzskou taktovkou v automobilovém kolosu na Volze.

[...] - to jsou moje drobné komentáře. J.

Re: Budoucnost: Frankfurter Allgemeine - Renault/Nissan/Lada

Napsal: pát kvě 18, 2012 08:12
od dvk
Tady to vidíte černé na bílém - co skončila výroba krabic, už to jde jen a jen dolů :idea: :mrgreen:

Asi je to přirozený vývoj, v dnešní době asi nevyhnutelné, ale je to smutné.

Re: Budoucnost: Frankfurter Allgemeine - Renault/Nissan/Lada

Napsal: pát kvě 18, 2012 09:05
od radek mb
Je to sice smutné, ale oklikou se vracíme k jedné věci. Všem je líto, že to jde s Avtovazem z kopce, ale nikdo nebo téměř nikdo by si novou Ladu nekoupil, protože se mu nelíbí nebo protože je prostě zaseklý na tvrzení, že nad krabici není. A jsme u stokrát omílaného faktu, že kdo jiný by si měl kupovat nové Lady, když už ne příznivci značky?
Čili já bych to pohlcení VAZu až tak tragicky nebral, ztratit není co a je dost možné, že se automobilka VAZ vyšvihne a přijde s modelem, který pro nás bude přijatelný a bude se nám líbit. (Je tedy pravda, že ona už přišla, viz 2151 nebo Siluet).
Uvidíme, co bude dál.

Re: Budoucnost: Frankfurter Allgemeine - Renault/Nissan/Lada

Napsal: pát kvě 18, 2012 09:11
od Veverka
Čekám kdy trh AvtoVazu převezmou šikmoocí.

Mě zaujala jiná věc,jako dostat se do ekonomických problémů na domácím,100% monopolním státním trhu jako byl sajuz v roce 1988-to se může stát jen v cccp....a v o všem to vypovídá.

Re: Budoucnost: Frankfurter Allgemeine - Renault/Nissan/Lada

Napsal: pát kvě 18, 2012 11:16
od ger007
radek mb píše:Je to sice smutné, ale oklikou se vracíme k jedné věci. Všem je líto, že to jde s Avtovazem z kopce, ale nikdo nebo téměř nikdo by si novou Ladu nekoupil, protože se mu nelíbí nebo protože je prostě zaseklý na tvrzení, že nad krabici není. A jsme u stokrát omílaného faktu, že kdo jiný by si měl kupovat nové Lady, když už ne příznivci značky?
Čili já bych to pohlcení VAZu až tak tragicky nebral, ztratit není co a je dost možné, že se automobilka VAZ vyšvihne a přijde s modelem, který pro nás bude přijatelný a bude se nám líbit. (Je tedy pravda, že ona už přišla, viz 2151 nebo Siluet).
Uvidíme, co bude dál.
neni nad krabici :mrgreen: :butthead:

Re: Budoucnost: Frankfurter Allgemeine - Renault/Nissan/Lada

Napsal: pát kvě 18, 2012 11:56
od radek mb
Čekal jsem, kdo se chytne první, ale myslil jsem, že to bude KokoLoko. Asi jsi byl u netu dřív než on.

Re: Budoucnost: Frankfurter Allgemeine - Renault/Nissan/Lada

Napsal: pát kvě 18, 2012 12:00
od dvk
Cože, krabice není nejlepší ??? :koko: :mrgreen:

Re: Budoucnost: Frankfurter Allgemeine - Renault/Nissan/Lada

Napsal: pát kvě 18, 2012 12:04
od radek mb
dvk píše:Cože, krabice není nejlepší ??? :koko: :mrgreen:
Tak rozvracet vážné téma se teda floutkům zachtělo? :mrgreen: :mrgreen:

Re: Budoucnost: Frankfurter Allgemeine - Renault/Nissan/Lada

Napsal: pát kvě 18, 2012 14:12
od Puhi
radek má pravdu, ladu by som si kúpil jedine, že by pred 4mi rokmi začali vyrábať c-cross, inak je to katastrofa. A keďže sa momentálne rozhodujem nad nejakým autom, priora prišla tiež na pretras, ale veľmi veľmi rýchlo som (si) to zatrhol. Jediné čo mi vadí je, že to berie renault, určite jedny z najobľúbenejších a najhorších tuctoviek na našich cestách... Ale čo, možno to ladu vážne vytiahne, horšie ako teraz to už snáď byť ani nemôže...

Re: Budoucnost: Frankfurter Allgemeine - Renault/Nissan/Lada

Napsal: pát kvě 18, 2012 14:47
od Michael 4x4
V dnešnom svete je to tak, Jaguar patrí indickej TATA Motors, Hummer je čínsky, Volvo myslím že tiež TATA alebo číňania, Tatra už montuje kabíny a sa mi zdá že aj motory DAF, tak prečo by Lada nemohla byť francúzsko-japonská? Možno dopadne ako dacia, pred vstupom renaultu o nej už skoro nikto nevedel, a aha čo je z dacie dnes. Tým nemyslím že by sa výroba v podstate dacie mala presunúť do autovazu.
Ale napríklad, použitie niektorých častí (alebo celého :mrgreen: ) patrola v modernizovanej nive by nemuseli byť až tak od veci....

Re: Budoucnost: Frankfurter Allgemeine - Renault/Nissan/Lada

Napsal: pát kvě 18, 2012 15:50
od JmJ
Vzato kolem a kolem, mohla by z toho vypadnout auta pro rusky trh (vyssi podvozek, mene picovin) splnujici normalni pozadavky zapadni civilizace ;-) ovsem co z toho bude.... vi buh... (zamestnanci odesli do nedaleke tovarny na traskaviny rka, ze maji povinnosti k zenam a detem).

Re: Budoucnost: Frankfurter Allgemeine - Renault/Nissan/Lada

Napsal: úte kvě 22, 2012 18:40
od Laďuša
Já to řikam furt, je to návrat ke kořenom. Veme se něco osvědčenýho, drobet upraví, flákne se na to znak Lady a bude tady dežaví od klasiky :)