Stránka 1 z 2

prehriata poistka č.1

Napsal: pát dub 27, 2012 20:22
od dandy
V sobotu som sa bol cvične previezť a asi po 15 minútovej jazde sa mi pod oknom objavil akoby cigaretový dym. Zistil som, že ide z poistkovej skrinky, z poistky č. 1 (16A). Je to poistka, na ktorej je zapalovač, zásuvka, brzdové svetlá, húkačka, blinkre a vnútorné osvetlenie. V tom momente bol zapnutý iba ľavý blinker a brzdové svetlá. Ostatné som skúšal až doma v garáži. Poistka vydržala, len kontakt sa pripiekol ku skrinke. Meral som to ampérmetrom a hodnoty sú: brzdy 3,3A a blinkre kolíšu 6,7A až 9,3A. Prečo sa to prehrialo a plast sa začal taviť? Môže takto blbnúť prerušovač smeroviek?

Re: prehriata poistka č.1

Napsal: pát dub 27, 2012 20:31
od Jelen
Protože tam byl s největší pravděpodobností špatnej kontakt a hřálo se to, až se to vyhřálo. Kdyby tam nebyl špatnej kontakt, tak se to buď nestane, nebo praskne pojistka. Zkus vyčistit kontakty ve skříňce i na pojistce.

Re: prehriata poistka č.1

Napsal: pát dub 27, 2012 20:38
od dandy
myslíš vôľu medzi samčekom a samičkou?

Re: prehriata poistka č.1

Napsal: pát dub 27, 2012 20:58
od Jelen
No myslim napružení mezi pojistkou a kontaktem, kterej doléhá na pojistku. A pročistit samečky a samičky by taky nebylo na škodu, to může dělat taky. To mě hned nenapadlo, nejproblémovější jsou právě ty kontakty na pojistky, jak se to vyhřeje, tak to přestane pružit a hřeje se to ještě víc.

Re: prehriata poistka č.1

Napsal: sob dub 28, 2012 09:18
od Vašátor
Přesně jak píše Jelen. Kontakty pojistek rádi oxidují, načež se díky tomu vytvoří přechodový odpor a v tomto místě se to pak při průchodu proudu (zapnutí nějakého spotřebiče) začne hřát, až se začne tavit plast. Kdyby byl odběr proudu nad rámec pojistky, pojistka by nemilosrdně shořela.
Dandy, nehledej v tom vědu, vyčisti kontakty, přihni je tak aby pojistka řádně držela a hurá :-)

Re: prehriata poistka č.1

Napsal: sob dub 28, 2012 18:37
od dandy
Čistiť nie je čo, žiadna oxidácia alebo iné nečistoty kdekoľvek v skrinke, všetky poistky držia pevne, jedine pevnosť spoja medzi konektorom v skrinke a káblovým konektorom na poistke č.1. ale to už nezistím, lebo je to pripečené v plaste.
Hneď ako bude čas (asi v utorok) sa tomu budem venovať a uvidím čo to bude robiť.

Ďakujem za potvrdenie toho čo som si myslel. Len ten prerušovač mi trochu vŕtal v hlave, lebo už raz neprerušoval, ale nejako sa sám opravil a odvtedy ide dobre.

Re: prehriata poistka č.1

Napsal: sob dub 28, 2012 18:52
od Dusan
poistku mas plastovu alebo porcelanovu ?

Re: prehriata poistka č.1

Napsal: ned dub 29, 2012 07:49
od dandy
Klasickú keramickú, ale myslím, že je to v primcípe jedno či sú plastové alebo keramické.
Nové keramické mám už len 15A a ťažko sa zháňajú, všade majú plastové a tie sú o chlp menšie.

Re: prehriata poistka č.1

Napsal: ned dub 29, 2012 08:55
od Jelen
Jde o to, že ta plastová se vyhřeje a plast změkne a pak to dělá ještě rychleji, než ta keramická. A je to mnohem horší,

Re: prehriata poistka č.1

Napsal: ned dub 29, 2012 12:45
od Dusan
Preto si nechavam porcelanove a nacinujem na nich primerany drotik....

Re: prehriata poistka č.1

Napsal: pon dub 30, 2012 07:10
od dandy
2 otázky:
-zmeral som odber na baterke s vypnutým zapaľovaním : 0A, ale pri zapnutom zapaľovaní (nenaštartované - len zapnuté kontrolky) to bolo takmer 6A!!!! Stretol sa s tým už niekto?
- môže sa zapaľovacia cievka hriať tak, že na nej ťažko udržať ruku? Asi 20 minút naštartované na mieste a asi 5km jazda. Môže to súvisieť? Dnes po robote cievku vymením, uvidím čo to urobí.

Inak celé to začalo tým, že po zimnej odstávke a následnej kontrole všetkého som zistil, že to dobíja pri vysokých otáčkach 17-18V (mohla sa poškodiť cievka???). Po vyčistení ukostrenia reglera sa to zlepšilo (pri vysokých otáčkach bez spotrebičov 14,5V, s viacerými spotrebičmi aj pod 14V), ale začali vyššie popísané trable. Na voľnobeh to dobíja málo (12,5V bez zapnutých spotrebičov, so svetlami 12,1V, ďaľšie spotrebiče aj pod 12V)
Napriek tomu, že všetky spoje na poistkovej skrinke sú pevné, kovové časti sú stále teplé - skoro až horúce (rozumej: dá sa toho dotýkať, ale je to nepríjemne teplé, nie však tak aby to popálilo prsty).

Re: prehriata poistka č.1

Napsal: pon dub 30, 2012 09:25
od Vašátor
Dobíjení by mělo nastoupit při zvýšení otáček nad 1000ot. Voltmetr připojený na autobaterii by měl při zapnutých potkávacích světlech a zvýšených otáčkách ukazovat 13,8-14,2V (krajně 14,5V). Při volnoběhu alternátor dobíjet nestíhá.

Mě rovněž Pepík po zimě zablbnul s dobíjením. Nevím čím to, očistil jsem kostru, přenastavil relé a je to OK.
Indukční cívka se při zapnutém klíčku a stojícím motoru bude hřát velmi (pokud budou kladívka spojené). Při nastartovaném motoru by však nijak extrémě hřát neměla. Teplá bude.
Že by hřála pojistkovka jsem si nevšiml...ale nikdy jsem se na to nezaměřil.

Re: prehriata poistka č.1

Napsal: pon dub 30, 2012 13:56
od Majo
ja som mal podobny problem na nive, tiez sa mi stale tavili poistky a nebolo to tym, ze by mali zly kontakt, skor tym, ze prud, ktory cez ne tiekol bol na hranici toho co ta poistka znesie. Nebolo to dost na to aby sa prepalila, ale dost na to aby sa hriala a tavil sa plast. Ja uz som to nezvladol a dal som miesto 16A 20A a odvtedy je pokoj.
Pokial si menil regulator napatia, tak tie nove su niekedy katastrofa. Ked mi jeden odisiel na kombiku, chcel som dat druhy a nenasiel som ziadny, ktory by daval primerane napatie. Vacsina tak ako pise Vasator, tesne nad 12V.(a nizsie napatie znamena vyssi prudovy odber...)

Re: prehriata poistka č.1

Napsal: pon dub 30, 2012 15:54
od dandy
Majo píše:tiez sa mi stale tavili poistky
mne sa netavia poistky, tie sú OK. Čiastočne sa pritavil konektor na poistke č.1.
Majo píše:Pokial si menil regulator napatia
nemenil, pravdepodobne je tam ešte pôvodný bulhar z výroby.
Vašátor píše: přenastavil relé
toto je nad moje schopnosti napriek prečítanej literatúre. Navyše mám ampérmeter iba do 10A a niektoré hodnoty sú podľa literatúry až do 25A. Jediné čo môžem je skontrolovať medzery medzi kontaktami a prípadne ich jemne prečistiť.

1.5.
Večer som sa išiel baviť a zistil som, že na poistke č.1. nie je blinker a ani brzdové svetlá. Je tam vnútorné osvetlenie, zásuvka, zapaľovač a húkačka. V čase dymenia (a tavenia) nebolo nič z toho zapnuté!!!
Regler som vyčistil. Skontroloval som aj uhlíky v altíku a mali tak 10mm a podľa múdrej knižky je minimum 12mm. Tak som ich chcel vymeniť, ale pri inštalácii nových sa mi jeden zlomil, takže k tomu nedošlo. O chvíľu sa tomu idem znova venovať.

Re: prehriata poistka č.1

Napsal: úte kvě 01, 2012 08:10
od Luděk Musil
Včera večer jsem na svým (zeleným) autě měnil termostat. Po doplnění vody a vyhnání vzduchu ze systému, což trvalo beze spěchu asi 20 minut, byl motor dostatečně prohřát.
Při té příležitosti jsem si vzpomněl na Tebe a Tvou horkou cívku. Mohu Tě uklidnit - ta moje byla také velmi teplá. Prsty se na ní daly udržet max. 3 vteřiny. Odhaduji ji tak na 60 - 70 stupňů Celsia. L.