Stránka 1 z 1

Odvzdušnění spojky

Napsal: stř dub 18, 2012 20:49
od Jan Vaníček
Po zimní odstávce jsem zjistil vadný spojkový váleček, tak jsem dal dnes nový. Už z minulosti si pamatuju, že odvzdušnit spojku je docela problém. Má na to někdo fígl?

Re: Odvzdušnění spojky

Napsal: stř dub 18, 2012 21:22
od Hurikán
Problém? :shock: Já tedy vůbec o žádném nevím. Odvzdušnění spojky je naprosto banální záležitost. Jednodušší už to snad ani být nemůže. Zrovna dnes jsem to dělal. Samotné odvzdušnění cca 5 minut. Se vším všudy. S výměnou PSV 15 - 20, max 30 minut. Jenom se nesmí zapomenout, že po každém sešlápnutí spojkového pedálu a odpuštění kapaliny, je nutné pedál ručně vytáhnout nahoru. Samovolně tahem pružiny nevyjede. ;)

Re: Odvzdušnění spojky

Napsal: stř dub 18, 2012 21:24
od Cory
Na svojej 05 som to mal do polhodiny aj s posedom na hajzli...Na susedovej 01 som pri tom strávil asi 3 hodiny a potom došla tma :D Rano to uz islo raz dva.

Re: Odvzdušnění spojky

Napsal: čtv dub 19, 2012 07:43
od Teepee
Pokud je vše v pořádku půjde to. Ale stalo se mi, že jsem měnil kapalinu, a válec nebyl schopen čerpat novou kapalinu do systému a starou vytlačovat (místo toho mi tam málo dotaženým odvdušňovacím šroubem pracovního válce vlezl vzduch a bylo to). Diagnoza byla nabobtnalá (nebo deformovaná) manžeta hlavního válce, která neumožnila přepouštění.
Proto při výměně kapaliny doporučuji obezřetnost, když má jít pedál nahoru, musí být odvzdušňovací šroub dobře "uzavřen", pak by teoreticky, měl válec o důvod víc k přepuštění.
Při odvzdušňování je to ale mimo, tam musí HSV 100% fungovat.

Re: Odvzdušnění spojky

Napsal: čtv dub 19, 2012 09:18
od Hurikán
Tak to je naprosto logické, že při výměně kapaliny / odvzdušňování se musí správně dotahovat odvzdušňovák. P|okud tomu tak není, tak jde o základní školáckou chybu. :idea: To je jako bys chtěl napustit vodu do vany, neměl tam špunt a divil by ses, že voda pořád mizí. :mrgreen:

Re: Odvzdušnění spojky

Napsal: čtv dub 19, 2012 10:41
od Teepee
Hurikán píše:Tak to je naprosto logické, že při výměně kapaliny / odvzdušňování se musí správně dotahovat odvzdušňovák. P|okud tomu tak není, tak jde o základní školáckou chybu. :idea: To je jako bys chtěl napustit vodu do vany, neměl tam špunt a divil by ses, že voda pořád mizí. :mrgreen:
Při výměně ano, tam když nedotáhnu odvzdušňovák, mohu si do systému natáhnout vzduch. A pokud vzduch v systému není, tak při vracení pedálu - pohybu pístku hlavního válce zpět není na výběr, musí se buď nasát z nádobky kapaliny před pístek a nebo se pístek prostě nevrátí, protože gumička nepřepustí.
Ale když už v systému vzduch mám, tak je otázkou kolik a s tím souvisí to, jestli při vracení pedálu - pohybu pístku zpět, dojde k většímu podtlaku na hrdle nádobky brzdové kapaliny, nebo na výstupu z hlavního válce. A když gumička bude blokovat přepouštěcí kanál, se vzduchem v systému se s větší pravděpodobností přepouštěcí kanál neprorazí.
Indicií by mohlo být už to, že když se v klidovém stavu povolí odvzdušňovací šroub, kapalina by měla začít samovolně vytékat. Pokud neteče, je přepouštěcí kanálek ucpaný, nebo jen přicpaný (což se také stává, že první klidové povolení odvzdušňováku a ono nic neteče, po pár prošlápnutích a odpuštěních kapaliny už to protéká samovolně).

Špunt ve vaně je něco úplně jiného, ten brání jen vytečení ven, nikdy není namáhán podtlakem, jako se tomu stane v systému s ucpaným přepouštěcím kanálem hlavního válce.

Re: Odvzdušnění spojky

Napsal: čtv dub 19, 2012 11:16
od Jan Vaníček
Já váleček bohužel měním již podruhé za stavu, kdy tam žádná kapalina není, tedy plně zavzdušněno. Bohužel ač je hlavní válec ještě zánovní, zřejmě tam bude problém, protože právě při tehdejší výměně obou válců (4roky zpět)byl stejný problém - ne a ne nasát. Jinak nejsem začátečník a úplný amatér, zvládám i podstatně složitější úkony. Zajímal mě jen typ, nicméně odpovědí asi je, že hlavní válec nebude košér, čemuž bych i věřil. U válečku, který stál asi stovku se nedivím, že vypadal uvnitř, jak vypadal (od výměny v zimě nikdy neježděno), ale pumpa byla už tehdy docela drahá. Sice jsem teď ještě vytáhl váleček kupovaný asi 2 roky zpět v autodílech s cenovkou 90,-, docela mě ale překvapila nová cena 270-360,-. Jsem zvědav na kvalitu ... .

Re: Odvzdušnění spojky

Napsal: ned dub 29, 2012 08:14
od JmJ
Jan Vaníček píše:Já váleček bohužel měním již podruhé za stavu, kdy tam žádná kapalina není, tedy plně zavzdušněno. Bohužel ač je hlavní válec ještě zánovní, zřejmě tam bude problém, protože právě při tehdejší výměně obou válců (4roky zpět)byl stejný problém - ne a ne nasát. Jinak nejsem začátečník a úplný amatér, zvládám i podstatně složitější úkony. Zajímal mě jen typ, nicméně odpovědí asi je, že hlavní válec nebude košér, čemuž bych i věřil. U válečku, který stál asi stovku se nedivím, že vypadal uvnitř, jak vypadal (od výměny v zimě nikdy neježděno), ale pumpa byla už tehdy docela drahá. Sice jsem teď ještě vytáhl váleček kupovaný asi 2 roky zpět v autodílech s cenovkou 90,-, docela mě ale překvapila nová cena 270-360,-. Jsem zvědav na kvalitu ... .

ja kupuju spojkove valecky za cca 300 korun uz poslednich tak 10 let ;-) nepamatuju se, ze by stal min. Spis bych byl radeji, kdyby stal treba 600, ale byl by perfektni. ale toho se uz asi nedockame... ;-)

Re: Odvzdušnění spojky

Napsal: ned dub 29, 2012 11:38
od Křečík Barbuška
JmJ píše: Spis bych byl radeji, kdyby stal treba 600, ale byl by perfektni. ale toho se uz asi nedockame... ;-)
Co by jsi se nedočkal, třeba zde pracovní válečky: http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?k ... windowid=0& . Ale osobně spíše preferuji vlastnoruční přegumičkování za dodržení vysokých standardů čistoty a pečlivosti práce.

Re: Odvzdušnění spojky

Napsal: ned dub 29, 2012 12:44
od Dusan
Osobne uz na pregumickovanie neverim odkedy mi kapalina rozleptala gumicky ktorymi som pregumickoval..... asi tak....

Re: Odvzdušnění spojky

Napsal: ned dub 29, 2012 13:03
od Křečík Barbuška
Taky musíš používat gumičky k tomu vhodné a ne slisovanou tmu :P .

Re: Odvzdušnění spojky

Napsal: ned dub 29, 2012 13:33
od Dusan
Ha ha co mi predali to dsom dal dnu.... inak nepasuju zo skodovky tam ta kvalita je aspon ista.