Stránka 1 z 2

1700ccm

Napsal: čtv bře 01, 2012 23:37
od wiku
Zdravím. Získal jsem kompletní 1700ccm motor. Byl bych rád, kdyby jste se mrkli na fotky http://wiku.rajce.idnes.cz/pred_umytim a poradili mi, co mu chybí. Chtěl bych ho provozovat s CDI zapalováním, a vstřikování nahradit karburátorem. Znám jen motor 2103 a 2105, a na tomto je pro mne spousta nových věcí. Například startér, vodní pumpa, odvětrání klikové skříně, sací potrubí. Budu vděčný tomu, kdo mi popíše rozdíly.

Re: 1700ccm

Napsal: pát bře 02, 2012 07:41
od Luděk Musil
Motor 1,7 (21213) je zcela stejný jako motor 1,5 (2103) nebo 1,3 (2105). Liší se pouze (v prvním případě) vrtáním resp. (v druhém případě) vrtáním, zdvihem a způsobem pohonu vačky (řemen x řetěz).
Jinak:
1,7/21213 - 82x80 řetěz
1,5/2103 - 79x80 řetěz
1,3/2105 - 79x66 řemen.
Chceš-li tento (21213) motor pohánět karburátorem a klasickým (kladívkovým či bezkontatním) zapalováním, stačí demontovat nepotřebnou bižuterii, vyměnit sací a výfukové svody, dodat palivové čerpadlo a karburátor.
Alternátor, vodní pumpa, startér jsou stejné. Odvětrání klikové skříně je možno nahradit odvětráním z 2103.
Nepotřebná bižuterie: čidlo na klice, zapalovací modul, čidlo teploty (na potrubí hlavy) chladicí kapaliny, čidlo teploty (v airboxu) nasávaného vzduchu, lambda sonda, vstřikovací jednotka.
L.

Re: 1700ccm

Napsal: pát bře 02, 2012 10:39
od wiku
Sací a výfukové potrubí se musí měnit jen kvůli nepotřebným dírám pro čidla a hadičky? Nebo je mají úplně jiný tvar a polohu montážní plošky pro vstřikovač/karburátor. Na tom novějším sacím potrubí se mi líbí, že je stejně dlouhá dráha ke všem čtyřem válcům, což u svodů na 03 není.

V těch zapalováních mám trochu zmatek. Zapalovací modul, který je momentálně na motoru, je nejspíš řízený řídící jednotkou, že? Co bych potřeboval k jeho zprovoznění?
Ono existuje ještě nějaké jiné bezkontaktní zapalování pro Lady? Jak vypadá a na které modely se montovalo?

Re: 1700ccm

Napsal: pát bře 02, 2012 11:14
od Tommel
To sací potrubí je uplně jiné, karburator na to nedaš, vyfukove ma navic diru na lambda sondu, takže taky musíš vyměnit a nebo zaslepit, ja už viděl v tom sacim i svičku :D

Re: 1700ccm

Napsal: pát bře 02, 2012 11:18
od Cory
Přídavné spalování? :lol:

Re: 1700ccm

Napsal: pát bře 02, 2012 11:34
od Tommel
tuning :finga:

Re: 1700ccm

Napsal: pát bře 02, 2012 13:27
od wiku
A co to zapalování?

Re: 1700ccm

Napsal: pát bře 02, 2012 13:30
od Luděk Musil
Ten zapalovací modul bez řídící jednotky nebude fungovat. Takže k jeho zprovoznění by jsi musel zprovoznit téměř celou elektroniku motoru. L.

Re: 1700ccm

Napsal: pát bře 02, 2012 15:13
od Cory
A co tak bezkontaktne zapalovanie?

To jsem uživatel Wiku psal v první odpovědi:
Luděk píše:...pohánět karburátorem a klasickým (kladívkovým či bezkontatním) zapalováním...

Re: 1700ccm

Napsal: stř úno 13, 2013 21:48
od kitcarcup
Mám bezkontakt na motor Fiat 125p, tam přestavba byla v poho. Žádna řídící jednotka netřeba. Ale klasický kontaktový rozdělovač je nejjednodušší řešení. Doporučuju kontaktový zapalko.

Re: 1700ccm

Napsal: pát dub 17, 2015 16:39
od Dalibor29
Chtěl bych se k motoru 1700 zeptat: prý je o něco vyšší než klasické 01-05 motory a proto je v kapotě 07 prolis. Je tomu skutečně tak? (Chci ho dát do 05 - vejde tam?) - I když, v 04 je vlastně taky a tam žádný prolis není.
A dále: co tam bude podle vás lepší (a méně poruchovější), vstřikování nebo karburátor?

Re: 1700ccm

Napsal: pát dub 17, 2015 16:44
od Tommel
To řekl určitě nějaky expert :lol: motor tam normalně dáš, já mam 1.7ku taky v 05ce a opravdu jsem nemusel měnit kapotu :mrgreen: vstřikovani nemusíš tak často seřizovat, na karburatoru to jede lepe

Re: 1700ccm

Napsal: pát dub 17, 2015 16:47
od Dalibor29
Děkuju. Co je tam nejlepší dát za karburátor?

Re: 1700ccm

Napsal: pát dub 17, 2015 16:48
od Tommel
Na UA se dá koupit přimo pro motor 1.7

Re: 1700ccm

Napsal: pát dub 17, 2015 16:53
od Dalibor29
Dobře :D Děkuju.
Teď už jen sehnat ten motor :D