Stránka 1 z 1

Lada 2101 - topení

Napsal: úte úno 28, 2012 13:32
od tomjons
Dobry den.
Chcem sa spytat, padla rec o chladiacej kapaline...resp kureni (topeni).atd. Na jesen som mal podpaleny jeden vyfukovy ventil, a s kamaratom(automechanik) sme to urobili, zabrusili, tesnenie atd...Vsetko OK. Prisli zimsie obdobia. Zbadal som ze auto nekuri (topi) poriadne ako to je zvykle pri 2101-ke za mojich 10rokov. Pritom frcim na LPG, kde sa motor troska skorej zohreje ako pri benzine, ale nekuri poriadne. Kvapkal ventil kurenia, vymenili sme. Kvapkal radiator, vymenili sme. A nic. Prisli este vacsie zimy. Odmrzol mi splynovac - v dosledku slabej cirkulacie (predohrevu BRC membrany). Sme si mysleli ze nejaky bordel vo vodovodoch. Nie, pomerne ciste, a este sme to 3x preplachly s prisadami od roznych dodavatelov. Dalsia vymena ventilu kurenia. Dochadza nam trpezlivost - vymena polročnej vodnej pumpy a vkladanie pouziteho ale do poslednej chvile funkcneho termostatu. Mierne zlepsenie, LPG neomrza ale v kabine cestujem v kabate a mrznu mi nohy. Viac ako pravdepodobne slaba cirkulacia, ale sme neprisli na to ze preco. Odhadujeme to ze ci nahodou sa nezavzdusnuje od motora - od tesnenia pod hlavou. Vedel by niekto poradit, co by sa stym dalo urobit? Inac motor sa neprehrieva aj ked tomu dlhsiu dobu utinam, motor sa zohreje za kratku dobu a pekne drzi na prevadzkovej teplote.
Dik

Re: Lada 21011 - 1300

Napsal: úte úno 28, 2012 20:34
od Křečík Barbuška
No neporadím ti, ale jen postřeh. Doba ohřátí motoru při provozu na LPG zejména v zimě je delší ... spoustu tepla spotřebovává reduktor.

Když odvzdušňuješ soustavu tak máš kohout topení otevřen? Respektive dochází při odpojené horní hadici a zaplavování systému k jejímu výtoku? Občas při zaplování soustavy též stojí za to mít odšroubované čidlo teploty v hlavě.

Re: Lada 21011 - 1300

Napsal: úte úno 28, 2012 22:13
od Vašátor
Jak je zapojený ohřev reduktoru? Není čistě náhodou zapojený na větvi topení? Potom by bral veškerou energii reduktor a do topení by už moc teplé vody nedoteklo.

Re: Lada 21011 - 1300

Napsal: stř úno 29, 2012 06:59
od Luděk Musil
Vašátor píše:Jak je zapojený ohřev reduktoru? Není čistě náhodou zapojený na větvi topení?
Ano, (zcela čistě náhodou :idea: ) je napojen na topení. Ono totiž moc jiných možností není.
Vašátor píše:Potom by bral veškerou energii reduktor a do topení by už moc teplé vody nedoteklo.
Veškerou energii nebere, ale bere jí dost. Potom je zcela jasné, že v tomto autě bude trochu chladněji.
Hodně také záleží na délce hadic k reduktoru. Na první (21011) i druhé (2103) jsem měl reduktor "nakrátko" - na přepážce motoru na pravé straně - délka hadic do 20 cm. A topilo to téměř beze změny. Na další (21073) a současné (21044) jsem měl/mám reduktor u nádobky ostřikovače a na výkonu topení je to znát, délka hadic cca 120 cm.
L.

Re: Lada 2101 - topení

Napsal: stř úno 29, 2012 15:15
od tomjons
Splynovac je zapojeny do kurenia. S LPG jazdim vyse 10 rokov, ale na kureni to nebolo badat nikdy, tak ako povedal Ludek, je to do 20 cm. Ale voda nejde cez kurenie ale zo sacieho hrdla cez splynovac a ide do "T"-cka vratnej vody kurenia. Vyzera to na upchate sacie hrdlo... Aj ked nechapem ze do kurenia ide voda rovno z hlavy, a ked stiahnem gumene koleno vratnej vody z radiatoru (je to vrchny vyvod) tak na volnobehu nejde voda, troska pridám - cvrlika, a ked poriadne pridam, tak tecie. Na bratovej 04-ke uz tlaci vodu na volnobehu. Musi byt upchte nieco. Podla mna aj sacie hrdlo(respektive tesnenie...neviem), ale este nikde inde.

Re: Lada 2101 - topení

Napsal: čtv bře 01, 2012 12:59
od Vašátor
Myslel jsem to hlavně tak, jestli je reduktor zapojen jako odbočka z topení nebo voda do topení teče přes reduktor. Pokud je zapojený na odbočce, na topení by to nemělo mít nějak velký vliv. Pokud ho ale někdo zapojil jako průchozí, moc teplé do topení už nejspíš nedoputuje.

Pokud voda do topení málo teče, zaměřil bych se na železnou trubku vedoucí od vodního čerpadla, pod výfukovými svody a dále k topení. Hmm...teď si nějak neuvědomuju, jestli to je přívod nebo vratka :rolleyes:

Re: Lada 2101 - topení

Napsal: čtv bře 01, 2012 13:14
od Marek
Mám podezření na vzduch v systému.

Re: Lada 2101 - topení

Napsal: čtv bře 01, 2012 14:18
od tomjons
Jeden problem vyrieseny z casti. Upchate z casti sacie hrdlo a redukcia zo sacieho hrdla na hadicku. Predpokladam, ze to urobila ta tekutina od wurthu na cistenie systemu. Zrazila sa s niecim a urobili sa take kristaliky. Ja som kupoval po zomrelom starsom panovi ladu - ktora stala dlhu dobu a v chladiacom systeme bol dost velky bordel. Vycistil som cistou vodou a plus som dal este aj tu tekutinu, po ktorej siel este znacny bordel (hrdzava voda a tak). No a prave nieco zo starej kvapaliny sa zrazilo s tou vodickou od wurhu. Sacie hrdlo vycistene, splynovac horuci ale kurenie este nekuri poriadne. Zrejme bude treba dat dole hlavu znova a pozriet - vycisti kanaliky, hlavne vertikalne, v ktorych sa mohlo nieco usadit. Varujem kazdeho, opatrne s tymi tekutinami na cistenie, a na miesanie roznych chladiacich kvapalin (roznych vyrobcov), vie to velmi znepriemnit zivot majitela auta. Alebo udrziavat system co najcistejsi :-)
Uz poznam aj smer toku kvapaliny :-)
Pumpa tlaci vodu do motora, z ktoreho sa cez hlavu dostava voda do sacieho hrdla a do kurenia (cez kovove koleno pri prepazke motora a kabiny) a potom z kurenia a sacieho hrdla ide vratna voda (spojene s jednym "T"-ckom) spat tou kovovou trubkou pri vyfukovom potrubi spat do vodnej pumpy. (splynovac je zapojeny do serie za sacim potrubim do vratnej vody - takze s kurenim nic spolocne) :-)
Ale ak este vas nieco napadne, prosim napiste...
dik

Re: Lada 2101 - topení

Napsal: čtv bře 01, 2012 14:23
od Cory
Ked si spomenul tu sra*ku na cistenie systemu-mohol sa upchat vymennik v kabine.

Re: Lada 2101 - topení

Napsal: čtv bře 01, 2012 14:38
od Luděk Musil
tomjons píše:Jeden problem vyrieseny z casti. Upchate z casti sacie hrdlo a redukcia zo sacieho hrdla na hadicku. Predpokladam, ze to urobila ta tekutina od wurthu na cistenie systemu. Zrazila sa s niecim a urobili sa take kristaliky.
Ty vypadá, že máš ucpaný výměník v kabině. L.

Re: Lada 2101 - topení

Napsal: čtv bře 01, 2012 14:48
od Hurikán
tomjons píše:...Sacie hrdlo vycistene, splynovac horuci ale kurenie este nekuri poriadne. Zrejme bude treba dat dole hlavu znova a pozriet - vycisti kanaliky, hlavne vertikalne, v ktorych sa mohlo nieco usadit.
Jak už psali kluci přede mnou, na 98,5% to bude ucpaný radiátor kúrenia. A pokud je reduktor jak píšeš horký, je úplný blbost sundávat hlavu. Čistota kanálků v hlavě nemá s výkonem kúreni nic společného. Jejich zanesení by se projevovalo špatným chlazením motoru, ale ne malým výkonem kúrení. ;)

Re: Lada 2101 - topení

Napsal: čtv bře 01, 2012 15:46
od tomjons
Ze by aj treti radiator v kabine bol upchaty? Skontrolujeme vyvod z hlavy, ci tlaci vodu tak ako ma. Ak ano tak je to radiator. A nie tak z hlavy netlaci riadne vodu, ako ma. A tym padom pozriet na hlavu. Prehrievanie motoru som nezaznamenal v tychto zimach, ale v podstate som ani nemal v blizkej minulosti dlhsiu cestu ako 50km. Tak neviem.

Re: Lada 2101 - topení

Napsal: čtv bře 01, 2012 16:20
od Hurikán
Průchodnost radiátoru zjistíš snadno, když do něj foukneš. Vzduch musí procházet volně. Můžeš ho taky zkusit propláchnout vodou, nasazením hadice napojení na vodovod. Pozor ale na rychlé otevírání kohoutku, aby se radiátor tlakem vody neroztrhnul.

O chlazení a odvzdušnění se píše třeba zde: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 25#p122525 ;)