Stránka 1 z 2

chlazení motoru

Napsal: úte úno 21, 2012 12:26
od sup7sup7
ahoj, jaký objem chladící kapaliny je u motoru 1.7i, r.v.1999. nějaký manuál by byl na tento vůz?

dík:)

Re: chlazení motoru

Napsal: úte úno 21, 2012 13:44
od Luděk Musil
Kubatura chladicí kapaliny je ± 8,5 l.
Manuál? Na co? Tohle ještě není hypersuperelektronikouprošpikovanýauto :lol: .
Zeptej se konkrétně. L.

Re: chlazení motoru

Napsal: úte úno 21, 2012 14:50
od sup7sup7
no vlastně na všechno k tomuhle typu vozu a motoru, agegáty pohonu, podvozek a tak. Seřizovací parametry, utahovací momenty,.... . Mam 4x4, praktik(kombík), je to ojetý přez 140.000 km. Asi se v tom budu trochu vrtat, tak abych toho víc nepokazil než vylepšil. Nějaký komplexní návod, něco ve stilu knihy "Jak na to" ale na Nivu jsem nic podobný nenašel, krom tu na foru nějaký odkazy, ale to fakčí jen na internetu. Mysle jsem něco v *.pdf, co by šlo případne vytisknout.

Je to vesměs mechanická kára , ale přehled o problematice neuškodí než se do toho dám:)

Re: chlazení motoru

Napsal: úte úno 21, 2012 16:49
od astero
To si píš, že sa v tom budeš vŕtať, a ten čas nastane skoro :D
Ja som si stiahol z u*ozto.cz nejake manualy, neviem či tam ešte sú.
Inak niva je žigul s pridavnou prev, prednými poloosami a difom a pár šolichátok naviac, hodne celkov je spoločných s modelmi 210x.
Pohrab sa: http://www.ulozto.cz/hledej/?q=lada+niva+

Re: chlazení motoru

Napsal: stř úno 22, 2012 07:27
od sup7sup7
díky, něco už jsem ztáhl, je tam toho dost. Jo a třeba diferenciály ty jsou stejný s žigulama a na nivě zadní i přední naprosto stejný? Vlastně už jsem se v tom vrtal. Držák výfuku, a napínání řemenu altíku a pumpy. ted asi vymenim chladící kapalinu, a je tam nějaký mastný humus nebo co, tedy asi bude nějaký pruser v motoru. Olej ale neubývá. Žere mi to cca 10-11. To je asi normální ne? 4 převodovky, mraky odporů, že? Cca terén silnice 50/50%.

Re: chlazení motoru

Napsal: stř úno 22, 2012 07:53
od Michael 4x4
10-11 l pri pomere cesta : teren 50:50 je uplne fajn, navyše ešte teraz v zime.

Držet se tématu, pánové ;)

Re: chlazení motoru

Napsal: čtv úno 23, 2012 06:44
od sup7sup7
dobrá, zpět k chlazení:) dle návodu u 1600 je asi 10.5 l chladící kapaliny.

Re: chlazení motoru

Napsal: čtv úno 23, 2012 07:32
od Luděk Musil
sup7sup7 píše:dobrá, zpět k chlazení:) dle návodu u 1600 je asi 10.5 l chladící kapaliny.
No jo ... :oops: ... ona je to Niva. Ta má těch hadic kolem sebe víc a taky krapet větší chladič ... může být. L.

Re: chlazení motoru

Napsal: čtv úno 23, 2012 15:43
od jiri.k
jde o to, kolik je potřeba naplnit. Nově udělaný - suchý motor potřebuje víc, než když odpojím termostat a co vyteče do kopřiv nahradím novou kapalinou. Vypustím co se dá, naleju litr Fridexu. Prázdnou lahev naplním vodou a zase doleju. Třetí lahev dám fridexu, čtvrtou vody...Když je vrchovato, mám naředěno na cca -35 nebo o malinko víc. Ono se to po chvíli jízdy v motoru zamíchá...Začínám Fridexem, takže vždy je s vodou půl na půl a nebo je nepatrně víc fridexu, když se nakonec nevejde celá lahev vody..

Re: chlazení motoru

Napsal: pát úno 24, 2012 06:34
od sup7sup7
jasně, to mě taky napadlo, že to budu míchat v motoru:) 1:1 s fridexem, OK. 5l fridexu a 5l destilky a je:) zbytek doleju fridexem+ voda namíchaná v 2l petce. jaký fridex? červený nebo modrý? blok je litina a hlava slitina al.

Re: chlazení motoru

Napsal: pát úno 24, 2012 07:18
od Luděk Musil
V současné době liju do motoru modrý Antifreeze. L.

Re: chlazení motoru

Napsal: ned dub 29, 2012 19:24
od dusan1488
Mozem sa spytat ci sa zvykne na nive pokazit snimac teploty motora pretoze moja natasa mi ukazuje ze mam vysoku teplotu motora ale nezda sa mi to pretoze keby mala kvapalina teplotu aku mi ukazuje pristrojovka asi by uz vyvrela.Ventilatory sa tocia ako sialene ale ked som otvoril veko chladica voda mala asi 50-60 stupnov. Alebo to bude termostatom ktory sa nedostatocne otvara?Aku teplotu vam ukazuje vasa niva lebo moja odkedy som ju kupil okolo 100 stupnov

Re: chlazení motoru

Napsal: ned dub 29, 2012 20:19
od Michael 4x4
Termostat môžeš jednoducho vyskúšať, daj ho do hrnca a zohrievaj...
Snímač je na bloku, a v bloku bude vždy vyššia teplota chladiacej kvapaliny ako v chladiči.
Nemáš zavzdušnený systém?
Normálne sa mi hreje Niva na 90°C, 95-100°C je maximum v letných horúčavách pri jazde v kolónach alebo v teréne. Ale nemá problém to rýchlo schladiť ventilátormi.

Re: chlazení motoru

Napsal: pon dub 30, 2012 10:50
od Majo
To ma mierne zarazilo - otvoril si vicko chladica ked sa tocili ventilatory? Nie nahodou vicko expanzky? Lebo ak chladica a voda pri tom nestriekala do 2m vysky tak to nie je normalne :-D
Kazdopadne: Cidlo na budik na pristrojovke je na hlave pri svieckach, pri 4.tom valci. Cidlo na teplotu, ktore dava info riadiacej jednotke a teda ovplyvnuje spinanie ventilatorov je nad vodnou pumpou v natrubku vychadzajuceho z hlavy(pobliz skrtiacej klapky). Takze je takmer vylucene aby obe cidla boli vadne. Teda by som sa zameral na ten termostat, ak malo otvara zistis to i dotykom - spodna cast musi byt rovnako horuca ako vrchna, ked to tak nebude ani ho nemusis skusat v hrnci....

Re: chlazení motoru

Napsal: úte kvě 08, 2012 17:19
od dusan1488
viecka som v poho otvoril aj na chladici a aj na expanzke tiez ma zaskocilo ze tam nebol ziadny tlak motor som vypol takze ventilatory sa netocil ale aj tak pri teplote 120 bez tlaku to nechapem snimac je uz vymeneny a ako som predpokladal je to to iste uz len si najst cas na vymenu termostatu a dufat ze to nebode vodna pumpa