Stránka 1 z 2
Novej mazel
Napsal: ned pro 04, 2011 09:46
od Ozzák Marek
pětikvalt a p. sedadla z 07
Re: Novej mazel
Napsal: ned pro 04, 2011 21:56
od Kewint
Pěkná ... ale chtělo by to se trošku rozepsat o autě , víc informací atd ...
Re: Novej mazel
Napsal: pon pro 05, 2011 00:58
od Ozzák Marek
Ještě sám nevím. V chalupě je od soboty, ještě ji nemám pořádně prošmejděnou ani prohlídnutou. Je k ní hafo dílů, nebyl čas se podívat jakejch, tzn. ani jejich stav. Sportovní volant, jde relativně lehce utáhnout a žigul drží pěkně stopu, určitě jsem už řídil rozplavanější. Zdá se mi, že na patnáctku moc nejede, utěšuju se, že by to mohlo bejt nevhodným benzínem, kluk, od kterýho jsem ji bral s ní nejezdil, natankoval jen jednou- natural + olovo a nepídil se, na co je auto vyštelovaný. Ze začátku jako by jela na tři a půl válce, zkusím kábly od rozdělovače ke svíčkám a nový svíčky. Co mě drásá k nepříčetnosti je zbytečná a naprosto blbá "úprava" předních bočních blinkrů, i z fotek je patrné, že při osazení původní lištou k ní nesednou vejškově. První dilema- pokus k návratu k původnímu stavu, nebo to hodit za hlavu? Neukazuje tachometr, což mě vede k prvnímu dotazu: mám shánět náhon z 2103 nebo 07? Toť vše, prozatím.
Re: Novej mazel
Napsal: pon pro 05, 2011 01:12
od Hurikán
Tož tady vítej.
Tvoje trojka je sice trošku takový bastlík (hlavně interiér), ale jako základ se jeví velice dobře.
U motoru doporučuju projít celé zapalování (rozdělovač, kabely, svíčky) a vyčistit/seřídit karburátor. Tohle bys měl po výměně oleje a seřízení ventilů udělat hned na začátku.
Boční blinkry nejsou upravené, ale na autě byly měněné oba přední blatníky (i na fotkách je vidět jejich jiný odstín) a při opravě byly použity blatníky pro typ 2106. Ty mají jinak umístěnou díru pro blikač, neb jej mají trošku jiný a tudíž i malinko jinde. Kdybys to chtěl uvést do originálního vzhledu, musel bys blinkry demontovat, stávající díry zavařit/zatmelit/zalakovat a vyvrtat nové díry na jiném místě. Je to docela dost práce a finančního vydání, takže si dovolím tipnout, že se na to asi (aspoň zatím) vykašleš.
Nefunkční tachometr bude s největší pravděpodobností způsoben přetrženým nebo vypadeným náhonem (bowdenem) od převodovky. Samotné budíky moc neodcházejí. Takže se nejdřív zaměř na náhon. Budeš-li jej měnit, tak jej před montáží nezapomeň namazat olejem. Náhradní tachometr můžeš použít jak z nulatrojky tak z nulašestky (jsou stejné).
Dej vědět, jak pokračuješ.
Re: Novej mazel
Napsal: pon pro 05, 2011 13:22
od Ozzák Marek
Díky za přivítání i rady. Dneska pokračuju dost "neautově", z prkenný stěny předstodoly mý chalupy vytvářím prkenný vrata, aby byl mazel co nejdřív v suchu. Na náhon k tachometru se ptám proto, že v autě je -03 tachometr a 07- ková 5- tikvalt převodovka.
Blatníky mě serou jak těžkej hřích, jestli dojde na lak, jakože časem asi jo, tak se do nich pustím. Zbastlení je jasný jak facka, nulasedmový sedadla buď nechám nebo nenechám podle toho, jak se mi v nich bude sedět. Každopádně časem budu shánět origo, bez ohledu na to, jestli budou v autě, nebo uskladněný. Origo čtyřkvalt převodovka je mezi náhradníma dílama co byly k autu a stačí mi ten pocit, "že ji mám".
Re: Novej mazel
Napsal: pon pro 05, 2011 13:51
od Vašátor
Náhony (lanovod) k 4q a 5q převodovce jsou stejné. Obě převodovky jsou až na pár detailů stejné, jdou zaměnit kus za kus (jen držák je jiný).
Budíky 03 a 06, jak píše Hurikán, jsou záměnné. Dle roku výroby v nich však může být rozdíl v použitých symbolech u kontrolek.
Mno a vítám dalšího nadšence s krásným žigulíkem. Blatníků je škoda, ale co naděláme. Blatníky typu 2103 jsou již řadu let nesehnatelné (ano, na inzerát se na ně narazit dá), proto jsou osazovány ty z 2106. Až na díru pro blinkr jsou stejné.
Re: Novej mazel
Napsal: pon pro 05, 2011 14:02
od MartasBrno
Vítej, máš pěkný auto
Ten přístup k převodovce mi přijde sympatickej, lidi mají s pětikvalty problémy a není špatný mít něco v záloze.
Tachometr - v převodovce je soukolí náhonu tachometru, který je odlišný podle modelu - teda podle stálého převodu v rozvodovce. Může se stát, že se to ojede. Ale asi to spíš bude ten bowden, to ale zjistíš. Co se týká tachometru, je dobrý zkusit, jestli se v něm hřídelka nezadírá, pasuje do toho úzkej šroubováček, cca 3 - 4mm.
Sedačkám bychdal možná trošku čas, možná bude trošku problém sehnat trojkové v opravdu solidním stavu, ale třeba to půjde. Jinak trojkové přední sicny nemají ještě ani opěrku hlavy... dá se tam ale dát nasazovací... no, však uvidíš.
Re: Novej mazel
Napsal: pon pro 05, 2011 14:32
od Luděk Musil
Ozzák Marek píše:Na náhon k tachometru se ptám proto, že v autě je -03 tachometr a 07- ková 5- tikvalt převodovka.
Jak psal Hurikán - velmi pravděpodobně stržený náhon (lanko příp. 4-hran) tachometru. Možno zaměnit za jakýkoliv jiný (Lada)náhon.
Spíše bych zkontroloval, zda-li tachometr nepřeměřuje jak v rychlosti, tak vzdálenosti.
Rychlost můžeš zkontrolovat podle "vesnických" ukazatelů (ukazují poměrně přesně). Vzdálenost se bude měřit hůře, ale dá se ... .
Zvedneš jedno zadní kolo, změříš jeho obvod a natočíš nějaký metry, ideálně 1 km. Příkladně kolo má obvod 200 cm, na 1 km je potřeba s ním otočit 1000x (nikolivěk 500x jak by se zdálo, protože druhé kolo stojí a kardan se točí polovičními otáčkami). Potom na denním počítadle zjistíš odchylku. L.
Re: Novej mazel
Napsal: pon pro 05, 2011 14:55
od Laďuša
A nebo náhon bude někde přiskříplej. Ladnou jsem taky koupil s nefunkčním tachometrem a teď, po čtyřech a půl letech, se mi vkrádá na mysl, že byl někde skříplej, snad dole u převodovky nebo tak někde. Ale doba dělá s pamětí svý, mrknu do tématu, případně do svých zdrojů, až budu doma, jestli to tam je uvedený, abych si osvěžil paměť. Tachometr pásne i z nulapětky, ale ten je, pokud vim, jenom do 160 km/h a nemá denní počítadlo kilometrů.
Boční blinkry podle vzoru MacGyver, no, já už jsem na to zvyklej, takže jsem si toho ani napřed nevšim.
A sedačky nech sedmový, jsou mnohokrát lepší než trojkový. Některým lidem se třeba nelíbí, ale já jsem z nich nadšenej, jak tam jdou
K tvýmu koberci by se spíš teda hodily červený, ale jinak kombinace černá šedá se taky jeví velice esteticky. Takže v tutom bodě bych já měl jasno - sehnat černej koberec a nechat to takhle.
Re: Novej mazel
Napsal: pon pro 05, 2011 15:23
od Petr HC
Re: Novej mazel
Napsal: pon pro 05, 2011 18:04
od Ozzák Marek
Díky fšem mocmocmoc, vrata hotový, já taky. Ještě něco málo ke koupi. Zadařilo se skoro vše, cena byla 16 tis., eko prohnaný přes invalidu předminulým "majitelem", pojistka u Podnikatelský pětsetpáďo- r.v. 1975, estékáčko platný. Lad, kde se tohle všechno sejde, rapidně ubejvá, takže jsem po ní doslova chňapl.
Re: Novej mazel
Napsal: stř pro 07, 2011 07:05
od Ozzák Marek
Dneska v hokně volno, tak jdu oběhnout a objet ouřady- pojištění, evidenčka, přepis. A taky nakoupím mazlíkovi pár dárků na přivítanou.
Pro potěchu oka pár obrázků mimo soutěž: moje kmenový auto.
Re: Novej mazel
Napsal: stř pro 07, 2011 14:51
od Hurikán
Mno, pěkné. Takovýchhle doutníků už se moc nevidí.
Re: Novej mazel
Napsal: stř pro 07, 2011 16:50
od dandy
Ozzák Marek píše:Lad rapidně ubejvá, takže jsem po ní doslova chňapl.
A dobre si urobil
, vitaj medzi nami. Fešná mašina, neoriginality sú viacmenej jednoducho vratné do pôvodného stavu. Držím palce pri zháňaní špíglu
.
Cigárko ja asi posledné pekné a relatívne jednoduché audi.
Re: Novej mazel
Napsal: stř pro 07, 2011 16:58
od Kopr
Přesně doutník je supr hlavně ten interiér tak dobře se v něm jezdilo , každopádně taky přeji hodně kilometrů žiguláckých, je to dobré svezení , kolikrát si říkám že je pohodlnější než meďour když se projedu nedávno jsem je zaparkoval vedle sebe a nestačil se divit, MB je asi o dvěstě metrů delší