Stránka 1 z 1

Lionol´s VAZ

Napsal: sob lis 19, 2011 20:30
od lionol
Dlouho jsem nepublikoval, času je málo ... tak jenom pro přehled, aktuální stav VAZů zde:

http://www.lionol.rajce.net

V poslední době už sbírka téměř neroste, dobrá auta se už skoro nevyskytují, když už se na něco jedu podívat, nebývá to ve stavu, který bych mohl akceptovat.

Pokud někdo z vás bude vědět o dobrém autu, mám stále zájem.

Re: Lionol´s VAZ

Napsal: sob lis 19, 2011 21:22
od Jelen
Tak tý tmavý zelený 03ce chybí k naprostý dokonalosti snad jen červenej koberec. Jinak parádní stroje :-)

Re: Lionol´s VAZ

Napsal: sob lis 19, 2011 21:23
od Kopr
Ahoj Tome, koukám jako blázen , ta tmavě modrá je pro mě naprostá srdcovka , kombinace tmavě modré a spz FMC , v tom jsem si hrával jako malý u sousedů proto jsem posléze zatoužil po žigulíku , prostě nádhera roním teď potoky slz

Re: Lionol´s VAZ

Napsal: sob lis 19, 2011 21:24
od Jelen
Neroň slzy, nezoufej, vezmem primalex, váleček a za hodinu ten tvuj bude dělat taky parádu v tmavě modrym kabátu :mrgreen:

Re: Lionol´s VAZ

Napsal: sob lis 19, 2011 21:29
od Kopr
Ty jsi Fanouši strašné zvíře :mrgreen: já se na to asi na jaře vrhnu ale zas je mi líto toho moc pěkného laku byla by to celkem drsná rozežranost přestříkat to na tmavě modrou :oops:

Re: Lionol´s VAZ

Napsal: sob lis 19, 2011 22:22
od Sid
Pekné. Tebe chýba do zbierky asi iba 21061ka a boli by všetky.

Re: Lionol´s VAZ

Napsal: sob lis 19, 2011 23:41
od lionol
Kopr píše:Ahoj Tome, koukám jako blázen , ta tmavě modrá je pro mě naprostá srdcovka , kombinace tmavě modré a spz FMC , v tom jsem si hrával jako malý u sousedů proto jsem posléze zatoužil po žigulíku , prostě nádhera roním teď potoky slz
Ahoj Michale, auto je tam od vás, třeba je to on? Chceš znát jméno původního majitele?

Re: Lionol´s VAZ

Napsal: sob lis 19, 2011 23:55
od lionol
Sid píše:Pekné. Tebe chýba do zbierky asi iba 21061ka a boli by všetky.
Ano Side, ale po 21061 ani neprahnu, to je takový hybrid, šestnáctka s patnáctkovým motorem, nikdy jsem neměl tyhle typy v oblibě. Škodovka dělala např. Škoda 105 GL, což byla taková géeleska pro ekonomicky slabší, pro ty, co chtěli luxus, ale neměli na dobrý motor a na benzín. Vždycky jsem tím autem opovrhoval, protože srdcem auta je motor a ne salón.

Takže LADA šestnáctistovka měla super udělaný interiér a nadupaný motor, to dělalo to auto exkluzivním modelem, a tím byl tento model vlajkovou lodí. Cpát do toho patnáctkový motor, dokonce i třináctkový (21063, k nám nedovážený model) už zbavovalo auto puncu vrcholné produkce (analogicky 21033 se třináctkovým motorem a dokonce 21035 s dvanáctkovým provedením). Výsledkem pak byla nedotažená motorizace u řady 2105/2107, kdy vrcholný typ 07 končil u motoru obsahu 1500 ccm, verze 1600 ccm se už neobjevila. Na druhé straně tím VAZ 2106 zůstal jednou provždy vrcholným modelem, nikdy již nepřekonaným (auta vyráběná po r. 1988 jsou již mimo můj zájem).

Ještě poslední argument proč ne 21061 - zlatý věk produkce z Togliatti leží mezi lety 1970 a 1979. Od roku 1980 už se začalo na autech šetřit, ubývalo chrómu a přibývalo plastu, dělaly se nevhodné designové změny apod. Můj zájem končí tedy r. 1979, v tom roce ještě nebyl model 21061 v nabídce n.p. Mototechna a do ČSSR se nedovážel. Dovoz tohoto typu začal až od roku 1983, v roce, který je již daleko za zenitem kvalitní produkce.

V tom roce byla ukončena produkce typu 2103, typ 21061 ho v podstatě nahradil. Počty prodaných vozů nikdy nedosáhly počtu prodaných kusů typu VAZ 2103. Od r. 1984 se pak dal v ČSSR koupit již jenom 21061, protože 2106 se přestal dovážet (údajně pro nezájem čsl. zákazníků pro neekonomický provoz, čemuž nevěřím, protože do té doby se prodávaly 06-ky bez potíží). od r. 1984 pak bylo možno typ 2106 zakoupit pouze v Tuzexu v exportní verzi, a tím se to auto stalo pro 99 % zájemců nedostupné. To už ovšem trh ovládaly od r. 1982 o polovinu méně kvalitní typy 2105, od r. 1984 se přidaly 2104, a v r. 1985 přišly na trh první 2107.

Re: Lionol´s VAZ

Napsal: sob lis 19, 2011 23:57
od Laďuša
Ale jo, 2107 s motorem 1600 existovala - Lada 21074.

Re: Lionol´s VAZ

Napsal: ned lis 20, 2011 00:03
od lionol
Laďuša má pravdu, opravuji nepřesnost: 2107 s motorem 1600 ccm se nikdy neprodávala na čsl. trhu. Děkuji za věcnou připomínku.

Re: Lionol´s VAZ

Napsal: ned lis 20, 2011 00:14
od Laďuša
Tak to už nevim, jak to bylo, ale možný to je. Vybavuju si momentálně jenom to, že s tim jezdil p. Blahout, ale u těch rallye mašin to taky může bejt všelijaký :D
A to by tě nelákalo, mít ňákou raritu, která se tu vlastně neprodávala? Sice 2106 s motorem 1300 mi taky příde jako zvěrstvo, ale jistej punc rarity bych tady tomu rozhodně neupřel :)

Re: Lionol´s VAZ

Napsal: ned lis 20, 2011 00:20
od Sid
Ano máš pravdu s tou 21061 aj s tým rokom 1979. Do našej zbierky sme zakúpili exkluzívnu 21061 r.v. 1986 a mnoho prvkov je už v čiernej farbe, alebo z plastu. Ale aj tak je to celkom fajnové auto. A 21061 je model, ktorý asi nieje možné zohnať v zachovanom stave. Všetko rozbité a hnilé vraky. Ale aj tak najlepšia a najelegantnejšia lada je 2103.

Re: Lionol´s VAZ

Napsal: ned lis 20, 2011 12:48
od Panthymaeus (Honza)
Popravdě nic neberu tvojí teorii, ale...
Pokud bych se já někdy spletl a sehnal sedana :D tak jedině 06 a pak do toho dát 1,7 :D a vznikne nejlepší model :D
či v kombi vzít 2102 a 1,7 :D

Pravda není to pak originál :( , ale těch už máme doma dost.

Re: Lionol´s VAZ

Napsal: ned lis 20, 2011 13:57
od Kopr
No Tome , ty mi to bereš z klávesnice :mrgreen: jsem tě chtěl o to poprosit :wink: pošli do SZ

Re: Lionol´s VAZ

Napsal: pon lis 21, 2011 10:44
od Veverka
Vozy 2107 1600ccm s karburátorem se dovážely do Anglie,1600MPi se už drahně let prodává v SNS.