Stránka 1 z 6

Lada 2106

Napsal: sob lis 12, 2011 20:52
od VrakKlub
Zdravím, nedávno jsem si koupil dva rezavé "čtyřoké" Žigulíky, příští rok se snad pustím do oprav - zatím bych je chtěl nakonzervovat na zimu. Nevíte někdo jak? Četl jsem něco o lití trochy petroleje do válců, ale týkalo se to Wartburgu.
Nikdo z rodiny není automechanik, takže nemám moc znalostí - prosím pokud víte o něčem, na co bych si měl dát pozor, napište mi. Nerad bych něco pokazil.
A teď jak jsem se tomu dostal: dědeček měl kdysi Ladu 1600, pak 1500S - tu dal rodičům, bylo to první auto, ve kterém jsem byl :) v roce 2000 ji táta prodal přes inzerát za pár tisíc (byla ještě v dobrém stavu, trochu hnily přední blatníky) člověku, který se pak ozval s tím, že "to auto ma špatnej diferencijal, vraťte mi penize nebo vam rozmlatim byt". V AAA draze koupil (h)nissan diesel, který se pořád porouchával (ten je už taky dávno pryč). V roce 2007 si kamarád koupil trochu vrakovitý Trabant a jízda v něm se mi tak zalíbila, že jsem také nějakého chtěl (což jsem samozřejmě vzhledem k věku neuskutečnil). Ke konci roku 2010 jsem si na to vzpoměl a začal se po nějakém poohlížet (zase se nepovedlo). Po pár týdnech mi ale začalo být jasné, že sháním Ladu a že mi tohle krásné auto schází. Čtyři světla, chromy, typický zvuk, strop s optickým klamem. Před Vánoci jsem objevil inzerát „prodám 2x Ladu 2106“. Dvakrát mi to rodiče překazili, tak jsem si vzal od souseda, který se ho zbavoval, Trabanta se zadřeným motorem. Stejně mi to ale nedalo, zdálo se mi o Ladě, myslel jsem na Ladu a tak dlouho jsem rodiče přemlouval, že mi ji nakonec povolili. Zjistil jsem, že na mě onen inzerát počkal (až do srpna!), domluvili jsme se s prodejcem a za pár dní to bylo…
Takže teď mám vraky tři neboli jsem „ztracený případ“, jak jsem se tu někde dočetl.

---
Do této sekce jsem téma dal proto, že se opravy budou týkat všeho a že má být o mých Ladách celkově.
Přidám sem i nějaké fotky. A psát mi, že je oprava nesmyslná, nemá cenu. Když si něco usmyslím, nevzdám se toho :D .
Díky za rady.

Re: Lada 2106

Napsal: sob lis 12, 2011 21:12
od Jakub Metelka
Tak bych tě tu rád uvítal :wink: ,taktéž mám dvě Lady 2106 obě jsou rok 1978 :) .
Konzervaci motoru jsem na svých autech prováděl ,tak že jsem vytáhl svičku do válce stříknul trochu oleje následně protočil klikou a dal svíčku zpět.Toto je není můj nápad ,ale rada zdejších odborníků :wink:

Těším se na fotky a rozhodně si nenech pokazit chuť je dát dohromady.Jsem také ztracený případ což určitě sám brzy poznáš :mrgreen: :lol:

Re: Lada 2106

Napsal: sob lis 12, 2011 21:43
od mayo456
v prvom rade ťa vítam, v druhom rade by som ti chcel povedať žebyť na tvojom mieste tak si radšej kúpim jednu poriadnu aj keby som ju mal zháňať rok ako 3 ktoré nie su v kto vie akom stave ako píšeš. čo sa týka garážovania celkovo proces nie je náročný. stačí auto postaviť na podstavce, odpojiť baterku, do chaldiacej sústavy dať nemrznúcu zmes alebo ju vypustiť, auto umyť naleštiť, zapchať otvory na vzduchovom filtri, výfuku novinový, papierom, prikryť auto priedušnou plachtou aby aj prikrytá kasňa dýchala a pootvoriť okná na aute. viac je toho písane po fôre stačí hľadať :)

Re: Lada 2106

Napsal: sob lis 12, 2011 22:22
od Panthymaeus (Honza)
Vítám tě taky,
pokud jsou ve vrakoidním stavu uškodí jim vůbec stání venku? Osobně si myslím, že pokud vedle nejezdí sypač tak se to už moc nezhorší... (motoru to nevadí - vyzkoušeno u naší 04, která už 2roky stojí v Praze na ulici. Rez nepřibývá a vždy když město uklízí tak naskočí na maximálně druhé otočení :D - samo, že baterka je při stání uklizena v teple)
Těším se na nějaké fotky (doufám, že jsou v horším stavu než naše 04 - Aspoň by ta naše nebyla nejhorší v klubu... :D )

Re: Lada 2106

Napsal: ned lis 13, 2011 12:58
od VrakKlub
Jakub Metelka: díky za radu, jaký olej by to měl být? Obyčejný motorový pro 4takt?

Ke stavu: sice jsou obě dost rezavé, ale zase bude oprava o to dobrodružnější a nebudu si vyčítat, že používám muzejní kousek. Navíc nebyly daleko a poslední dobou se začaly objevovat inzeráty za přehnané ceny, tak jsem si říkal : teď nebo nikdy. Z té žluté bych chtěl udělat veterána, béžovou mít i na normální provoz (samozřejmě ne do soli).
Tady jsou nějaké fotky:

Re: Lada 2106

Napsal: ned lis 13, 2011 12:59
od VrakKlub
další fotky

Re: Lada 2106

Napsal: ned lis 13, 2011 13:00
od VrakKlub
ještě další...

Re: Lada 2106

Napsal: ned lis 13, 2011 13:03
od VrakKlub
a ještě další

Re: Lada 2106

Napsal: ned lis 13, 2011 13:03
od VrakKlub
hniloba :D

Re: Lada 2106

Napsal: ned lis 13, 2011 14:03
od FOMA
Nechci ti brát iluze - to je katastrofa!Vždyt je to na tabák!

Re: Lada 2106

Napsal: ned lis 13, 2011 16:35
od Jelen
Pokud jsou tohle nejhorší místa a zespodu je to zachovalý, tak dejme tomu, že by to stálo za záchranu, nebo pokud si to všechno uděláš sám, tak opravit se dá všechno, ale takhle to vypadá strašlivě. Tažlutá vypadá teda trochu líp, ale ta bílá je fakt hustá.

Re: Lada 2106

Napsal: ned lis 13, 2011 16:46
od Crocodile
když vidim ty fotky, tak ti přeju hodně štěstí aby se ti podařilo dát to dokupy. Dá ti hooodně práce opravit to co je vidět na fotkách + ještě se určitě najdou věci kolem motoru, podvozku atd. Doufám že ti nadšení vydrží.

Re: Lada 2106

Napsal: ned lis 13, 2011 16:49
od Kopr
No comment .......... vzal bych interiér béžový

Re: Lada 2106

Napsal: ned lis 13, 2011 18:12
od Luky
Panejo. To si užiješ. Ale na druhou stranu, pokud tě to baví a máš móře času, a dost peněz, tak proč ne, ale já bych na to gule teda neměl. Ta žlutá je dost dobře odlehčená, ideální základ na sportovní přestavbu :mrgreen:

Re: Lada 2106

Napsal: ned lis 13, 2011 20:01
od VrakKlub
Jelen: Jsou to nejhorší místa, zespodu snad díry nejsou. Sůl tomu opravdu dala zabrat.

Interiér je u obou super, hnusné potahy ve žluté jsou sundavací. Béžová má trochu oloupané vnitřní chromováné lišty (což mi moc nevadí) a prasklou palubku (snadno slepitelné). Potahy přehazovat nebudu (i když o tom mluvil i původní majitel) - chci přizpůsobit barvu vnějšku. K šedivým tedy modrou, k béžovým asi žlutou (uvidím). Předminulý majitel béžové byl bohužel kutil a zapatlal lakem co se dalo - chromy, blikače... Zrcátka "šáde" a tuningová koule řádící páky taky nic moc.
Zajímavé je také to, že u aut nic není tak jak to vypadá - přes otřesný vnějšek má béžová Lada lepší kolejničky pod kapotou a přední nosníkopodběhy, nevím jak se tomu dílu říká. Trabant naopak vypadal pěkně a dovnitř teklo, takže měl rezavou podlahu - http://trabime.cz/trabi.php?id=3&aid=2569&sid=-2
Času na opravu mám dost, může trvat i déle, vlastní pojízdné auto zatím nepotřebuji. Peněz mám sice málo, ale kamarád zná svářeče-nadšence, tak to snad půjde... Uvidím :)
Vzhledově se chci držet originálu, možná v budoucnu udělám nějakou zlepšující technickou úpravu jako bezkontaktní zapalování nebo 5q.

Mimochodem nevíte o nějakém obchodu s díly Lada?