Stránka 1 z 2

Omezení průniku oleje do sání

Napsal: pon pro 12, 2005 22:20
od Křečík Barbuška
Neustále mi pronikal olej, až do filtrboxu, významě nepomohlo ani vyčištění odvětrávání. Před měsícem jsem naimplantoval hadici vedoucí z odlučovače do čističe ukořistěnou z 21011, jedinou odlišností oproti původní z 2105 je přítomnost spirálky (zhášeče plamene) již přímo v hadici oproti původní, která byla čistě průchozí. Filtrox nenese žádné stopy po oleji, určitě to není řešení slabšího stavu motoru, ale aspoň se nemusím neustále svinit při čištění filtru.

Napsal: úte pro 13, 2005 06:36
od zigulman
No nevim,ja tam zhasec plamene mam a mam origos 2105 hadici :-)
A s tim olejem ti asi taky moc nepomuze bo ja ho tam mam taky spoustu a nevim kde je chyba :-(

Napsal: úte pro 13, 2005 07:52
od JmJ
A nemate tam spis vodu s olejem na hornim deklu filtru? Bo ja tohle mival, kdyz sem jezdil v zime za deste a mlhy bez predehrivani sani. Voda se vysrazela na nejstudenejsim miste motoru a tim bylo viko filtru a z tama kapala do karburatoru a do otvoru odvetravani klikovky. Pocitam, ze kdyz auto stalo, tak voda stekla az do odlucovace oleje. Jak se motor ohral, voda s olejem sla nahoru a svinila zas viko filtru a kapala do karburatoru. Vysledek byl ten, ze to obcas nechtelo skoro vubec jet.

Napsal: úte pro 13, 2005 08:13
od Křečík Barbuška
zigulman píše:No nevim,ja tam zhasec plamene mam a mam origos 2105 hadici :-)
A s tim olejem ti asi taky moc nepomuze bo ja ho tam mam taky spoustu a nevim kde je chyba :-(
Sem to právě napsal, že se mi s tou hadicí přestal stávat jev, že olej vyletí až do filtrboxu, kde se odrazí od víka a následně ho zaplaví, pro upřesnění zmiňovaná emulze je vidět pouze při pohledu do té dírečky, dál se nedostane, třeba jde o jev přechodný nebo můj motor zažívá euforii před smrtí a začíná se chovat slušně.
JmJ píše:A nemate tam spis vodu s olejem na hornim deklu filtru? Bo ja tohle mival, kdyz sem jezdil v zime za deste a mlhy bez predehrivani sani. Voda se vysrazela na nejstudenejsim miste motoru a tim bylo viko filtru a z tama kapala do karburatoru a do otvoru odvetravani klikovky. Pocitam, ze kdyz auto stalo, tak voda stekla az do odlucovace oleje. Jak se motor ohral, voda s olejem sla nahoru a svinila zas viko filtru a kapala do karburatoru. Vysledek byl ten, ze to obcas nechtelo skoro vubec jet.
Tento jev jsem vypozoroval nezávisle na předehřívání, ať bylo či nikoliv pořád stejný bordel.

Napsal: úte pro 13, 2005 11:45
od JmJ
Na stare lade mi tam toho bordelu slo take vic nez ted na nove. Tam sem mival ve fitru obcas uplne balatonske jezero. Driv nez sem to vyresil, tak sem zaparkoval do skarpy :-(.

Inac nemas tam treba moc oleje? (blby dotaz, ja vim)

Nebo nejsi treba uz u konce vymenneho intervalu pro olej? Ze by mel v sobe olej nejakou vlhkost, ktera by se takto drala ven? Mi se dycky zdalo, ze mi to dela casteji pri kratych pojizdkach. Pri delsi ceste to problemy snad nikdy nedelalo.

Napsal: úte pro 13, 2005 13:57
od sikec
No ale od toho to tam přece je, aby to dávalo "přepadem" olej z motoru do filtrboxu na mazání vrchem ne? Aspoň tak to tu kdosi, kdysi říkal - nesmí se to dlouhodobě odpojit!

Napsal: úte pro 13, 2005 14:06
od JmJ
sikec píše:No ale od toho to tam přece je, aby to dávalo "přepadem" olej z motoru do filtrboxu na mazání vrchem ne? Aspoň tak to tu kdosi, kdysi říkal - nesmí se to dlouhodobě odpojit!
Rozdil bude v mnozstvi :-)

Napsal: úte pro 13, 2005 17:12
od Křečík Barbuška
Jev zasviněného filtrboxu je u mě nezávislý na hladině či stáří oleje v motoru, je jedno jestli je sání obřezané nebo napájené teplým vzduchem, snad jedinou změnou oproti letnímu provozu je přítomnost malého množství vysrážené vody, která vytvoří emulzi s olejem. Dnes jsem to kontroloval a až na pár kapek vody jsem v boxu nic nezahlédl, průchod olejových par je standardní (viděno prostým okem) tj. svrchní mazání zůstalo zachováno, asi opravdu ty spirálky zabraňují průchodu oleje.

Napsal: stř pro 14, 2005 15:16
od Hurikán
Také jsem to řešil. Podle mne zhášeč plamene asi neplní jen funkci, kterou má v názvu. Kapičky oleje vířící ve vzduchu, který je nasáván do filtrboxu se na spirálce zachytí a vysráží se na větší kapky, které posléze stékají hadicí zpět do odlučovače. Dřív jsem tam měl směs vody a oleje v poměru závislém na momentálním způsobu ježdění. Olej byl ale přítomen vždy. Při GO motoru jsem dal nový zhášeč a zatím se to chová tak, že ve filtrboxu mám jen vodu. Téměř čistou. Jen s nepatrným množstvím stop oleje. A to mám Olej zcela nový, takže nepředpokládám, že by v něm bylo větší množství vlhkosti. Budu to dál sledovat a časem dodám další informace.

Napsal: stř pro 14, 2005 15:26
od Křečík Barbuška
To Hurikán, u tebe se to nepočítá, máš po GO u tebe to dělat prostě nemůže i kdyby jsi tam neměl vůbec nic! Máš spirálku i v hadici? Ten zhášeč na vstupu ve fitrboxu prostupu u sání oleji moc nebránil, ale přítomnost dalšího v hadici je znát, nevzpomínám si sestli je dole či nahoře, ale oproti origu je tam a evidentně funguje.

Napsal: stř pro 14, 2005 15:46
od Hurikán
K-L: Mám jen jednu spirálku a to v hadici těsně před vstupem do filtrboxu, resp. na vstupu filtrboxu.
Jestli se to u mě počítá, nebo ne se uvidí až časem. Zatím je na zhodnocení příliš brzo. Uvidíme časem. Nechci to přechválit.

Napsal: pon bře 06, 2006 15:08
od Teepee
Protože jsem možná natvrdlej, nebo snad spíš, protože jsem tu spirálku nikdy neviděl, nikdy na mne nevypadla atp., kde jí mám hledat (airbox nebo hadice), prosím polopaticky, s každým detailem (jestli záleží jak se otočí atp.).
Přemýšlím jestli by to nemohla být příčina tolika úsad v mém karburátoru: http://www.mujweb.cz/www/teepee/lada/la ... G_2911.htm (nemyslím ty štefty).

Napsal: pon bře 06, 2006 15:33
od Brandy
Teepee píše:Protože jsem možná natvrdlej, nebo snad spíš, protože jsem tu spirálku nikdy neviděl, nikdy na mne nevypadla atp., kde jí mám hledat (airbox nebo hadice), prosím polopaticky, s každým detailem (jestli záleží jak se otočí atp.).
Přemýšlím jestli by to nemohla být příčina tolika úsad v mém karburátoru: http://www.mujweb.cz/www/teepee/lada/la ... G_2911.htm (nemyslím ty štefty).
Je to takova dratena spiralka. Pripomina to trochu dratenku na nadobi. :) Je zasunuta v hadici na odsavani plynu z klikovy skrine. Jestli ma byt uprostred te hadice nebo nakraji to netusim. Ja ji mam zasunutou asi 5 cm od okraje privraceneho k filtrboxu.

Napsal: pon bře 06, 2006 18:47
od Nulašestka
Víte co je podivné,že já tu hadici kupoval v Ladaprodejně a chtěl jsem origo na 1600(jak jinak :) )a teprve nedávno jsem zjistil že tam ta spirála není,ačkoliv jsem si naivně myslel že je.Pointa je v tom že nemám v tělese čističe vzduchui ani kapku oleje,nemusím se o to vůbec starat,nádhera.Filtr není vůbec od oleje.A to najedu přes 2000km měsíčně...takže jestli je to o štěstí nebo co? :roll:

Napsal: pon bře 06, 2006 18:57
od Brandy
Nulašestka píše:Víte co je podivné,že já tu hadici kupoval v Ladaprodejně a chtěl jsem origo na 1600(jak jinak :) )a teprve nedávno jsem zjistil že tam ta spirála není,ačkoliv jsem si naivně myslel že je.Pointa je v tom že nemám v tělese čističe vzduchui ani kapku oleje,nemusím se o to vůbec starat,nádhera.Filtr není vůbec od oleje.A to najedu přes 2000km měsíčně...takže jestli je to o štěstí nebo co? :roll:
Ta spiralka se musi koupit zvlast. Podle me pronikani oleje do filtrboxu nijak nezabrani a opravdu slouzi jako zhasec plamene. Sam tam mam taky sucho. Olej jsem tam mel, kdyz jsem to prelil a jeho hladina byla nad ryskou maxima. Pak tam pronikne i skrz spiralku.