Stránka 1 z 3
Vypínání motoru
Napsal: pon srp 29, 2011 20:41
od Crocodile
Jak jsem už psal ve svém tématu, před pár dny se mi při jízdě najednou začal vypínat motor. Většinou při zahřátém motoru po chvilce jízdy. Prostě jedu a najednou se vypne motor. Dřív se párkrát stalo že se při dojezdu na křižovatku na volnoběh vypnul, ale opravdu jen výjimečně. Ale ted to dělá i při plynu, napřed jednou, dvakrát cukne, chvíli jede a pak se za chvíli vypne. A pak chvíli nejde nastartovat.
Čím by to mohlo být? Něco s přísunem paliva? Nebo něco v ŘJ? nebo vysokonapěťové kabely/svíčky?
Re: Vypínání motoru
Napsal: úte srp 30, 2011 06:01
od Luděk Musil
Tipoval bych na nějaký problém v dodávce paliva. A zjišťoval bych problém odzadu
. L.
Re: Vypínání motoru
Napsal: stř srp 31, 2011 07:55
od Panthymaeus (Honza)
Poškozený systém Start-stop
omlouvám se, ale musel jsem.
Re: Vypínání motoru
Napsal: ned zář 18, 2011 19:37
od Crocodile
tak jsem konečně měl čas na moje auto, vyndal jsem nádrž (horor), zejtra ji budu čistit. Co bych tam ještě měl zkontrolovat?
Re: Vypínání motoru
Napsal: pon zář 19, 2011 22:21
od MartasBrno
Záleží na co máš. Chvíli to sleduju, tenhle tvůj problém, ale trošku rozumím jenom elektrice, tak bych prostě šel tou cestou, vyloučit ty chyby co děláš teďka, no a až bych byl s tímto hotovej, tak bych hledal v té elektrice. A to tak, že bych si vytipoval body v instalaci klíčové pro chod, pověsil na ně třeba žárovičky a ty si pověsil na palubku. No a až by to umřelo, tak bych možná viděl, co přesně umřelo. Ale o íčku vím kulový. No nic ti ale nebrání studovat schemata a dát si kontrolku na zapalování, na napájení ř.j., atd...
Re: Vypínání motoru
Napsal: pon zář 26, 2011 18:13
od Crocodile
Zatim práce na zjištění příčiny pokračují velmi pomalu. Byla vyndána nádrž, vyčištěna zevnitř a taky zvenku a při té příležitosti obroušena a natřena jiná místa podvozku kolem nádrže + tmelení. Ale zpět k závadě.
Po vypuštění benzínu jsem taky zjistil že benzín má barvu spíš do speciálu tak nevim na co jsem naposledy jezdil. Po vrácení nádrže jsem již s troškou naturalu zkusil nastartovat, ale baterka protestovala, což mě trochu překvapilo a ujistilo že na sraz nepojedu ladou a půjčím si Hyundai Getz od rodičů. Dneska jsem už s nabitou baterkou nastartoval, napoprvé, ale za pár vteřin to zhaslo. Tak jsem to zkusil ještě jednou, to se už chvíli drželo, ale otáčky se pomalu snižovali při volnoběhu. Drželo se to asi minutu, ale zvuk motoru se mi moc nelíbil, otáčky se trochu měnily, postupně klesly.
No ještě jsem kouknul do tohoto tématu
http://rose.orangeline.cz/~ladaklub/for ... =79&t=8545 kde je nejspíš stejná závada. Jen škoda že tam není rozluštění závady. Saša tam píše o očištění konektoru u snímače polohy klikovky. Tak jsem ten konektor očistil, protože tam docela dost stříká olej (budu muset měnit gufero klikovky), znovu jsem nastartoval, nechal motor přesně 2 minuty zapnutej, zvuk se mi pořád nelíbil, ale už tolik neklesaly otáčky.
To je zatim vše, testovací jízdu vidím nejdřív na pátek, dřív nebude čas.
Re: Vypínání motoru
Napsal: úte říj 25, 2011 16:35
od Crocodile
Situace se trochu změnila, k horšímu. Chtěl jsem zase s autem jet, ale po 200 metrech začalo cukat při přidání plynu a to jak na neutral, tak při rychlosti. Jako by do motoru nešel benzín v dostatečném množství. Tak jsem doskákal zase zpět domu. Otáčky motoru si dělaj co chtěj i na volnoběh. Chvíli víc, chvíli málo. Poraďte, čím by to mohlo být.
Re: Vypínání motoru
Napsal: stř říj 26, 2011 05:38
od Luděk Musil
Pořád si myslím, že je to (malá) dodávka paliva.
Můžou to být zanesené čerpadlo v nádrži, přiucpané trubice, ucpaný filtr paliva nebo přiucpaná hlavní tryska.
Beru to odzadu od nádrže. L.
Re: Vypínání motoru
Napsal: čtv říj 27, 2011 13:13
od Crocodile
mam ještě jeden dotaz...z katalyzátoru mi při přidání plynu jde trochu kouř - jsou tam od výroby vespodu tři malé díry, tak z té úplně v zadní části kat. Asi jsem tam někdy škrtnul o zem v terénu, je to tam odřený a teď už i místy okouřený. Může mít tohle vliv na chod motoru? Kámoš měl nedávno na 21053 díru v zadnim tlumiči výfuku, auto si dělalo co chtělo, po zakytování už prej jezdí líp. Jak tuto závadu odstranit, když je to díra z výroby?
jediná povedená fotka, líp sem se tam s fotákem nedostal
a ještě video, je tam i vidět jak se sama chvilkama rozkmitala řadicí páka, takhle se hejbe i celej motor a přední část výfuku.
Neni to moc slyšet, ale otáčky se mění sami, pak teda přidávám i plyn, na konci se sám vypne motor.
http://www.youtube.com/watch?v=27TZ-BwuQqA
Re: Vypínání motoru
Napsal: pát říj 28, 2011 20:56
od Crocodile
tak to asi opravdu bude katalyzátorem, lambda pak posílá do řj asi špatný signály. Už jsem to trochu pochopil, popovídal jsem si s kámošem od 053. Takže kupuju univerzál katalyzátor a vyměnim. Ono by vše časově odpovídalo, od doby kdy jsem tenkrát škrtnul částí auta (katalyzátorem) v létě o zem v terénu, tak pak postupem času se začali objevovat první nenápadné problémy a vyvrcholilo to do dnešní situace. Tak jsem zvědavej jak to dopadne.
Re: Vypínání motoru
Napsal: sob říj 29, 2011 12:06
od Vašátor
Odpoj Lambda sondu, řídící jednotka přejde do nouzového režimu, rozsvítí se kontrolka check engine a obohatí se směs (bude to víc žrát). Pokud je vadný katalyzátor, motor by se po odpojení lambdy měl uklidnit, protože řídící jednotka nebude brát v potaz přicházející signály z lambda sondy. Kolísání volnoběhu může dělat i zaprasená škrtící klapka. Čistil jsi ji? Co autobaterka, zkoušel jsi ji odpojit a nastavit tak ŘJ do továrního nastavení? Každopádně mnou psané rady jsou pouze ke kolísání volnoběhu.
Re: Vypínání motoru
Napsal: ned říj 30, 2011 13:40
od Crocodile
dík za rady, zkoušel jsem to. Odpojil jsem lambda sondu, ale žádné zlepšení, možná větší smrad z bohatší směsi. Když hodně přídám plyn tak z katalyzátoru jde docela slušnej kouř. Ten bude určitě na výměnu i kdyby se tim nevyřešily moje problémy. Škrtící klapku jsem zatim nečistil, nevim jestli bych si s tim napoprvé poradil bez návodu.
Ale zkusil jsem se zeptat řj na chyby. Napřed jsem musel vyměnit žárovičku na check engine, pak mi to řeklo chybu 54 "54 Oktanová korekce (zvýšené nebo nedostatečné napětí signálu)". Potom jsem odpojil a připojil baterku, řj nehlásila žádnou chybu, jen pořád svítil check engine. Po nastartování a vypnutí motoru opět chyba 54.
Když jsem auto koupil tak na jaře to chvíli hlásilo check engine, pak ale asi praskla žárovička a byl klid. Přemýšlím proč to svítí i po vynulování chyb, ta žárovička je přímo propojená podle schémat s relé zapalování, relé zapalování vstřiku paliva a taky s drátem, kudy mají jít impulzy ze zapalovacího bloku do otáčkoměru (stále mam nefunkční otáčkoměr).
Každopádně mě zajímá ta chyba 54, co je to přesně zač.
Re: Vypínání motoru
Napsal: ned říj 30, 2011 17:08
od Vašátor
Check engine ti svítí kvůli tomu, že tam ta chyba stále naskakuje. Nevím jak to je u žigulíka, nicméně u většiny aut po odpojení autobaterie check engine svítí právě z důvodu předchozího odpojení aku. Po nastartování zhasne - pokud nenaskočí jiná chyba. Oktanová korekce... některé 1.7i mají tuším na levém? podběhu kolečko či přepínač jako oktanový korektor. Neupadl ti z něj drát? Ale to ti zodpoví spíše nějaký majitel 1.7i
Re: Vypínání motoru
Napsal: ned říj 30, 2011 17:49
od Křečík Barbuška
Crocodile píše: ... tak to asi opravdu bude katalyzátorem, lambda pak posílá do řj asi špatný signály. ...
Není náhodou kat, až za lambda sondou? Nejsem si jist zdali ti koupě nového nějak prospěje vyjma průvanu v kapse.
Ale ty moderní plečky neznám, tak se třeba mýlím.
Re: Vypínání motoru
Napsal: ned říj 30, 2011 21:50
od Crocodile
no když slyšim ty rány co to občas dává a kouř co z něj de, tak stejně musim koupit novej. No myslim si že díra kdekoli ve výfuku má vliv na lambda sondu. Pak taky zkusim kouknout na tu škrtící klapku.
Ten oktanovej korektor zkusim zejtra najít, ale netušim vůbec jak vypadá
.
edit: Ve schématu jsem našel 5 – октан-потенциометр
že by to bylo ono?