Stránka 1 z 1

KOmpresne tlaky

Napsal: ned srp 21, 2011 12:16
od Dusan
Mohol by som niekoho poprosiť o zmerani kompresnych tlakov na dobrom motore ? Hlavne by ma zaujimalo o kolko sa zmenia tlaky po vstreknuti nejakeho definovaneho množstva oleja do spalovacieho priestoru povedzme 3ml.
Alebo nejaky rozumny postup ako zistit či su kruzky ok ?

Re: KOmpresne tlaky

Napsal: pon srp 22, 2011 08:09
od Marek
Nejprve je třeba tlaky změřit klasickou metodou. Teprve na základě výsledku se můžeme bavit o případném opotřebení.

Motor musí mít provozní teplotu (tedy nejen teplota vody, ale především teplota oleje musí být minimálně 80°C).

Vyšroubují se všechny zapalovací svíčky.

Sešlápne se plynový pedál až na podlahu.

Postupně se roztáčí motorem a měří tlaky u jednotlivých válců.

Je dobré mít kvalitní baterku a startér v dobrém stavu, neb otáčky motoru při měření mají na výsledek velmi zásadní vliv.

Pokud na všech válcích naměříš víc jak 11 Bar, neřeš nic a jezdi.

Re: KOmpresne tlaky

Napsal: úte srp 23, 2011 08:16
od Dusan
NA tejto 1600 mam znizenu hlavu o 2mm, ked som ju mal na 1500 tak som mal tlaky 16bar, a teraz mam len 10bar.. pritom motor vyzera llepsie ako na 1500, po vstreknuti oleja tlaky stuply o 4bar.... tak teraz neviem. Menil som kruzky za nove ale neskontroloval som medzeru...tek neviem ci nepopraskali..a zase rozhadzovať sa mi to nechce..... Preto som chcel aby mi to niekto premral na funkcnom motore o kolko sa to zmeni....

Re: KOmpresne tlaky

Napsal: stř srp 24, 2011 08:50
od Dusan
NIkto nič , sa mi zda ze predtym tu bola vecsia ochota.... Dufam že na mna bude niekto mysliet ked bude merať tlaky :)

Re: KOmpresne tlaky

Napsal: čtv srp 25, 2011 08:08
od Marek
Jestliže ta hlava na jiném motoru dělala kompresi 16 Bar, musí tu samou kompresi dělat i na jiném motoru. U té šestnáctky sice není změna kompresního poměru tak velká jako u patnáctky, ale rozdíl je nepatrný. Takže pokud u 1500 bylo 16 Bar, tak u 1600 musí být minimálně 15 Bar.


Je tam chyba na spodku - kroužky nebo vyjeté válce.