Stránka 1 z 1

Tabulka chybových kódů ŘJ - úkony před připojením diagnosti

Napsal: stř srp 17, 2011 12:01
od Luděk Musil
Co je zapotřebí provést před připojením diagnostiky. (překlad z ru)

1. 1. Předběžné úkony.
a) Přesvědčte se, zda el.vedení a hadice nejsou poškozené.
b) Zajistěte, aby vedení k LS (Lambda sonda) neleželo na výfukovém potrubí, nedřelo se o karoserii a aby v konektoru LS nebyla voda. Existuje-li takové podezření - konektor vyfoukáme a ošetříme WD-40.
c) Zkontrolujte, aby vedení LS, nebylo poškozeno od kardan. hřídelí (na Nivách).
d) Zkontrolujte, aby hadice od adsorberu (dole) a odvětrání klikové skříně (výše), nebyly na některých místech „zaškrceny“.
d) Změřte podtlak v potrubí k posilovači brzd (zkontrolovat případné netěsnosti v zásobníku podtlaku).
g) Zajistěte, aby nedošlo k přisávání vzduchu . To se může vyskytnout i na špatně přístupných místech sacího potrubí.

2. 2. Svíčky.
a) vizuální kontrola. Na izolátoru nesmí být rozprášený kov, tmavé svislé plošky, červený povlak. Mezera mezi kontakty nesmí být menší než 1 mm a ne větší než 1,13 mm. (odchylka rozměru je jednou z mnoha příčin nestability volnoběhu a špatného tahu motoru) .
b) svíčky musí být tuzemské - Engels, Ufa, APS (ru). Ne Bosch, Plazmoforov, Platiyn, 4-kontakt, apod.

3. 3. Kontrola zapalování.
a) vizuální kontrola VN vodičů. Ujistěte se, že VN vodiče nejsou opotřebované, a nemají praskliny. Uvnitř ukončení by neměly být žádné nečistoty ,uhlík, rez, atd. Odpor vodičů musí být v rozmezí do 3 - 8 kOhm. Jsou – li vodiče VN poškozeny nebo nesouhlasí odpor je nutné je vyměnit. Přednostně používejte černé tuzemské (ru) vodiče. Další diagnostika - pouze po nahrazení VN vodičů.
b) zapalovací modul (ZM). Zjistíme, "původ". Pokud je blok "Sever" (Novosibirsk), nebo "RD" (Elara, Čeboksary) - doporučujeme nahrazení "ATE" (Moskva), nebo GM. Další diagnóza ZM s testerem ZM v různých režimech – na mezizávitové nebo mezivrstvové průrazy.. Nemáme-li přístroj , vyměnte ZM za dobrý. Další diagnostika pouze po nahrazení ZM .

4. 4. Kontrola palivového systému.
Při „zaškrceném“ zpětném potrubí musí čerpadlo natlačit min. 5 Atp. Při zapnutém zapalování by redukční ventil (RV) měl omezit tlak na cca 3 Atp. Za chodu motoru má být pracovní tlak 2,2-2,6 bar. Při akceleraci nebo při „zaškrcení“ podtlakového vedení k RV musí opět tlak stoupnout ke 3 Atp. Při nesprávné funkci RV se doporučuje několikrát krátce vytočit motor . Velmi často se tím tento nedostatek trvale odstraní.

5. 5. Počítačová diagnostika.
Vše, co bylo popsáno výše, je použitelné pro všechny systémy bez výjimky a musí být provedeno před připojením vozidla k počítači. Počítačová diagnostika má praktický význam pouze tehdy, pokud všechny výše uvedené činnosti byly provedeny a problémy úspěšně odstraněny.

Důrazné varování !!! Inicializace ŘJ Bosch MP7.0 je povinná po každé výměně snímačů nebo akčních členů. (i po jejich odpojení a následném připojení)

Článek zpracoval Petr HC - děkujeme.