Stránka 1 z 4

Rozdělovač

Napsal: ned bře 20, 2005 23:56
od Pool
Palec v rozdělovači se mi při stojícím motoru hýbe sem tam, asi 1cm po obvodě. Může to mít vliv na předstih? (předpokládám že je to špatný stav) Co se s tím dá dělat? :?

Napsal: pon bře 21, 2005 08:05
od Luděk Musil
To není špatný stav - to se pohybuje palec, co mu dovolí odstředivá regulace. Když s ním pohneš na jakoukoliv stranu, zase se vrátí do původního stavu. L.

Napsal: pon bře 21, 2005 19:32
od Marek
Palec by se měl pohybovat pouze směrem doprava, tedy po směru otáčení rozdělovače. Ten pohyb by ovšem neměl být volně, neboť je třeba překonat sílu regulačních pružinek odstředivé regulace předstihu. Pokud se pohyb desky děje skutečně podezřele volně, bude patrně závada v systému odstředivé regulace (vypadlá či prasklá nebo dokonce chybějící pružinka regulátoru a podobně........). Po uvolnění palce se musí deska samovolně vrátit úplně vlevo, tedy na počátek pásma regulace.
Máš-li s tím nějaký problém nebo se Ti něco nezdá, ozvi se mi, dáme to dokopy. Nejlépe bude, máš-li možnost, abys mi poslal fotku z digitálu, potřeboval bych vidět na systém odstředivé regulace, tedy je třeba vyfotit desku shora po demontáži palce. Desek je totiž několik druhů, stejně tak i několik druhů regulací s různými grafy, proto abych byl schopen Ti poradit, musím to vidět. Nedoporučuji Ti "amatérský" zásah - pokud tomu nerozumíš, nesahej do toho bez předchozí konzultace, víc poděláš než opravíš. Systém odstředivé regulace předstihu má totiž stěžejní vliv na spotřebu paliva, pružnost a výkon motoru a zrychlení, v neposlední řadě i na startovatelnost (je to pořádná věda).

Napsal: úte bře 22, 2005 06:51
od Luděk Musil
Tak to jsem po . . . . :oops:
No jo, zapomínám - od tý doby, co mám auto bez rozdělovače :) . L.

Napsal: úte bře 22, 2005 06:54
od Wolf
Ludku, ja abych nezapomnel, co to je rozdelovac, mam v garazi dva funkcni kousky - jeden dlouhy a jeden kratky :D :D :D . W.

Napsal: úte bře 22, 2005 19:14
od Marek
Wolf píše:Ludku, ja abych nezapomnel, co to je rozdelovac, mam v garazi dva funkcni kousky - jeden dlouhy a jeden kratky :D :D :D . W.
... Nostalgická vzpomínka ??? :lol: :lol: :lol:

Napsal: sob kvě 07, 2005 12:14
od Pool
Včera jsem po sejmutí palce zjistil, že mám na závažíčkách dvě rozdílné pružinky :shock: (dal to tam někdo předemnou). Jedna má asi 10 závitů a zabírá plynule po celé délce regulace. Druhá má jen 4 závity, ze začátku nezabírá vůbec a klade poměrně velký odpor ke konci regulace (je tužší). Zajímalo by mě, která z nich je originál a potom, dají se doufám bežně koupit?? Myslím že to má i negativní vliv na můj věčně rozladěný volnoběh.

Napsal: sob kvě 07, 2005 14:14
od Drobek81
Pool píše:Včera jsem po sejmutí palce zjistil, že mám na závažíčkách dvě rozdílné pružinky :shock: (dal to tam někdo předemnou). Jedna má asi 10 závitů a zabírá plynule po celé délce regulace. Druhá má jen 4 závity, ze začátku nezabírá vůbec a klade poměrně velký odpor ke konci regulace (je tužší). Zajímalo by mě, která z nich je originál a potom, dají se doufám bežně koupit?? Myslím že to má i negativní vliv na můj věčně rozladěný volnoběh.
Pokud vim tak ty pruzinky sou rozdilny, je to tak origos...A ta vule je tez normal

Napsal: sob kvě 07, 2005 19:28
od Pool
Drobek81 píše:Pokud vim tak ty pruzinky sou rozdilny, je to tak origos...
Vážně? :oops:

Napsal: sob kvě 07, 2005 21:49
od Marek
Pool píše:
Drobek81 píše:Pokud vim tak ty pruzinky sou rozdilny, je to tak origos...
Vážně? :oops:
Ano. Proboha, nesahej na to, je to správně!!!

Napsal: ned kvě 08, 2005 15:48
od Pool
Marek píše:Proboha, nesahej na to, je to správně!!!
:D Neboj!! Já na to nesahal (totiž jenom jsem si to osahal), žádný zásah jsem nerobil. Pouze jsem se díval a první co mě napadlo bylo, že pružinky mají být stejné...

Napsal: ned kvě 08, 2005 20:56
od Marek
Ne ne, u novějších rozdělovačů (osazovaly se někde od roku 1974 - 76, znáš Rusáky a jejich přesnost údajů) je regulace předstihu již dvoustupňová a tudíž pružinky jsou nastavené a osazené správně.

Asi takhle: při malých otáčkách cca do 2000 - 2200 rpm je potřeba předstih malinko zvýšit, aby motor jel jak má (je to dáno nehomogenností a špatným mísením směsi - prostě je tam malý průvan), a proto pracuje jen jedna pružinka, která otočné desce neklade takový odpor a předstih může vystřelit rychleji. Zpravidla je tato "první" pružinka slabší, má více závitů a je uložena na čepech tzv. "přesně" - to znamená, že nemá ani vůli v okách ani předpětí. Druhá pružinka začne pracovat až od otáček 2000 - 2500 rpm, kdy je předstih zhruba již ve 2/3 celkového pásma regulace, tedy asi 20* (+ základní předstih), proto je uložena s vůlí. Od tohoto okamžiku je nárůst předstihu méně strmý, pozvolnější, protože otočnou desku brzdí již obě pružinky. Maximum předstihu je cca 30* při 4500 - 4800 rpm (jak který rozdělovač a jeho výrobce).
Nastavení pružinek je tedy zřejmě naprosto správné, nedoporučil jsem Ti na to sahat právě z těchto důvodů. :lol:

Napsal: stř led 11, 2006 17:19
od Pool
Chtěl bych se zeptat, kolik jste kdo zkoušeli nastavit minimální odtrh kladívek v rozdělovači? Chtěl bych si nastavit co nejméně, ale nevím jestli to nezačne zlobit (vynechávat apod.).. teoreticky by nemělo. Můžu jít i pod 0,10 mm?
P.S. Používám tranzistorovéé.

Napsal: stř led 11, 2006 17:57
od Majo
ja som skusal prave tych 0,10. nizsie by som uz asi nesiel. no na toto odbornik nie som. Na 0,10 to jazdilo dost dobre. Mal som to tak dost dlho(az do poruchy tranzistoroveho zapalovania, ktora s odtrhom ale nesuvisela)...

Napsal: stř led 11, 2006 20:11
od Pool
Mám teď nastaveno 0,15 mm což je úhel sepnutí asi 65°. A je možnost jít ještě dolů na 0,10 mm nebo 0,05 mm pak už končím s měrkami. Měřák to sice vezme (sepnutí je rozpoznatelný), ale mám strach aby nedocházelo k zákmitu a nějakým náhodným jiskrám. Nebo k podbíjení cívky.